Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, det diskuteres og det diskuteres, og man får inntrykk av at vi skal sende ut kun barna. Det fremgår nesten ikke at disse er familemedlemmer der familiene har trenert hjemsendelse i flere år. Ikke er det noe fokus på det disse foreldrene påfører sine EGNE barn. Det er ikke barn som skal kastes ut av Norge, det er familier. Familer som ikke har noe her å gjøre, enkelt og greit. Det skal ikke være sånn at man kan komme med små barn, trenere lenge nok, for så å holde frem barna som grunnlag for å unngå vedtaket om utkastelse.

Jeg støtter norsk politikk 100 %!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377188-sende-barn-ut-av-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rapphøne

Hvordan vet du det?

En av familiene på TV får ikke engang reise tilbake til Irak (tror jeg det var) om de så ønsket det.

Og uansett om "foreldrene var fæle", så har vi, som samfunn, fremdeles et ansvar for ungene.

Med vennlig hilsen

Så man er garantert opphold så lenge man har barn?

Annonse

Så man er garantert opphold så lenge man har barn?

Jeg siterer Gunnar Stavrum:

''Du har dessverre gått glipp av poenget, og det er at barna har rettigheter som Norge har anerkjent (skrevet under på) - uansett hva foreldrene har gjort.

Loven sier ettertrykkelig at barna skal vurderes for seg, og til og med mildere enn voksne.

Svaret på din bekymring er ikke å frata barna sine rettigheter etter norsk lov og FNs Barnekonvensjon, men å sørge for øyeblikkelig retur av familier som får avslag på sin asylsøknad. ''

Dette er barn med tilknytning til Riket - de er FØDT og oppvokst her.

Gjest rapphøne

Jeg siterer Gunnar Stavrum:

''Du har dessverre gått glipp av poenget, og det er at barna har rettigheter som Norge har anerkjent (skrevet under på) - uansett hva foreldrene har gjort.

Loven sier ettertrykkelig at barna skal vurderes for seg, og til og med mildere enn voksne.

Svaret på din bekymring er ikke å frata barna sine rettigheter etter norsk lov og FNs Barnekonvensjon, men å sørge for øyeblikkelig retur av familier som får avslag på sin asylsøknad. ''

Dette er barn med tilknytning til Riket - de er FØDT og oppvokst her.

Så da er det altså bare å produsere et nytt barn mens man venter på at søknaden skal behandles, så er man garantert opphold?

Den er for liberal. Asylsøknaden bør behandles så raskt som overhodet mulig, og ved avslag bør det være tvungen utsendelse umiddelbart.

''ved avslag bør det være tvungen utsendelse umiddelbart.''

I mange tilfeller er det ikke mulig å sende "dem" noe sted, ettersom mange land ikke godtar folk "i retur".

Og de har slike regler i Sverige, uten at det har ført til at mange benytter seg av det.

Med vennlig hilsen

serenity777

Så da er det OK å skyve uskyldige barn foran seg?

Med vennlig hilsen

Sør, det er det vel foreldrene som gjør eller? Det er da ikke jeg som gjør det, det er foreldrene som nekter å ta avslaget til etterettning.

Med slik argumentasjon som du kommer med der, så stakkarsliggjør du, og ansvarsfritager asylsøkerne. Og putter ord i munnen på de som ikke er enig med dine sosialistiske meninger.

Annonse

Sør, det er det vel foreldrene som gjør eller? Det er da ikke jeg som gjør det, det er foreldrene som nekter å ta avslaget til etterettning.

Med slik argumentasjon som du kommer med der, så stakkarsliggjør du, og ansvarsfritager asylsøkerne. Og putter ord i munnen på de som ikke er enig med dine sosialistiske meninger.

''Sør, det er det vel foreldrene som gjør eller? Det er da ikke jeg som gjør det, det er foreldrene som nekter å ta avslaget til etterettning. ''

En av familien som var på TV fikk ikke engang reise inn i det landet de er utvist fra. Skal ungene vokse opp og bo på asylmottak for evig?

====

Det er egentlig "irrelevant" (i anførselstegn) hva foreldrene har gjort eller ikke gjort - det er ikke ungenes ansvar om de har elendige og dårlige foreldre. Samfunnets ansvar er til ungene, og hvis du mener de har dårlige foreldre i tillegg, så gjør vel det bare at samfunnet har et større ansvar?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...