Gjest svarttrost Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Hva bør jeg gjøre etter jeg kaster opp? Noen sier jeg bør pusse tennene med bare vann etter oppkast, eller bare skylle munnen. I så fall, skal jeg skylle med fluor? Har dere noen råd?. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Oppkast inneholde magesyre som ødelegger emaljen på tennene dine. Snarest etter oppkast bør du derfor skylle munnen for å få vekk syren. Hva du skyller med, om det er vann eller fluorskyllemiddel, er ikke så viktig. Når du først overspiser, er det klokt å avslutte med iskrem eller yoghurt. 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Oppkast inneholde magesyre som ødelegger emaljen på tennene dine. Snarest etter oppkast bør du derfor skylle munnen for å få vekk syren. Hva du skyller med, om det er vann eller fluorskyllemiddel, er ikke så viktig. Når du først overspiser, er det klokt å avslutte med iskrem eller yoghurt. iskrem eller yogurt... er dette en spøk ? eller er det også bra for tennene 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Oppkast inneholde magesyre som ødelegger emaljen på tennene dine. Snarest etter oppkast bør du derfor skylle munnen for å få vekk syren. Hva du skyller med, om det er vann eller fluorskyllemiddel, er ikke så viktig. Når du først overspiser, er det klokt å avslutte med iskrem eller yoghurt. Men hele poenget er jo å ikke ha noe mat i magen. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 iskrem eller yogurt... er dette en spøk ? eller er det også bra for tennene Melkeprodukter er basiske, og nøytraliserer dermed syren. 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Melkeprodukter er basiske, og nøytraliserer dermed syren. ok. takk 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. mars 2012 Skrevet 14. mars 2012 Melkeprodukter er basiske, og nøytraliserer dermed syren. Ja, de er basiske og nøytraliserer syre. I tillegg er de gode "smøremidler" i spiserøret slik at risikoen for at dette sprekker/revner under oppkast reduseres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.