Gå til innhold

Hmm ..

Gjest bare en raring?

Anbefalte innlegg

Gjest bare en raring?
Skrevet

Ikke helt sikker på om jeg rer på rette forum, men jeg spør likevel.

Jobber med barn og opplever stadig at en pappa kommer i barnehagen og observerer uten at han tar med seg ungene. Pappan virker litt rar. Han kommer aldri med tilbakemeldinger på at vi gjør noe galt, han bare rusler rundt.

Plutselig en dag vil han snakke med en av oss ansatte. Han forteller at hans datter ofte har raserianfall og dessuten helst ikke vil på toalettet hjemme. Når hun likevel går på toalettet blir hun aldri ferdig med å tørke seg. Hun klager også over at hun har vondt i underlivet og det stemmer nok for hun er ganske sår.

Når han sier dette blander han inn treoretikere som Freud ol. som egentlig ikke henger helt på greip i fht. temaet. Han forteller også at de har store samlivsproblemer i heimen - noe vi har visst lenge.

Vi kjenner ikke igjen den uangen han beskriver i hele tatt. Hos oss virker hun trygg og glad og har alltid noen å leke med.

I mine ører skurrer det et eller annet sted, men jeg vet liksom ikke helt ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det hans måte å prøve å fortelle at han mistenker at noen misbruker datteren hans? Eller ser han spøkelser på høylys dag? Siden de har store samlivsproblemer i heimen prøver han kanskje å finne noe han kan "ta" mora på?

Om barnet er mye sår nedentil bør han ta henne med til lege/helsesøster for en sjekk, det kan være enkelt å rette på og da er det jo ingen grunn til å la ungen plages.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Når han sier dette blander han inn treoretikere som Freud ol. som egentlig ikke henger helt på greip i fht. temaet''

Høres ut som han kan ha en psykdom.

Skrevet

Akkurat det med Freud er kanskje ikke så merkelig dersom de har vanskelig å få jenta til å gå på do hjemme. Hvis jeg ikke husker helt feil, så kalte Freud den perioden hvor ungene skulle trene på å gå på do "kampen om tronen".

Hvis forholdene i hjemmet er veldig vanskelige, så er det jo ikke så rart om jenta også er "vanskeligere" hjemme enn i barnehagen.

Skrevet

Jeg har ingen råd, jeg vil bare kommentere at jeg det kan godt hende du er på riktig forum når det gjelder faren.

Men den fysiske sårheten burde det kunne gå an å gjøre noe med - også de som har sluttet med bleier, kan trenge å bli smurt litt. Man trenger ikke å se spøkelser ved høylys dag av den grunn.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Det er ikke bra at det barn har vondt i underlivet og ingen voksne griper inn og finner ut av hva underlivssmertene skyldes.

Hvis ikke hjemmet ordner med det, ville jeg grepet inn selv, det er synd det er så mange som unnlater å hjelpe når barn lider. Det kan være en underlivsinfeksjon, eller andre mer alvorlige grunner, men noen må jo kreve at man finner ut av det.

Gjest minnah
Skrevet

Vanskelig å si ang faren, men hva med at avdelingsleder avtaler en samtale med ham?

Min jente kan ofte bli litt sår og rød, det er veldig typisk når hun drikker for lite, og tisset derfor blir "for sterkt", som vi sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...