Gå til innhold

Avslag på jobb grunnet tidligere psykisk sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jobber som ekstravakt på lukket akuttavd. Det går helt fint, benytter meg ofte av mine egne erfaringer som psykisk syk.

Søkte nylig jobb som ekstravakt et annet sted, på åpen avdeling, allmennpsykiatri. Var til intervju og har avtalt opplæringsvakter.

Fikk imidlertid tlf i dag om at de hadde ombestemt seg, pga min historie som tidligere psykisk syk, de mente det kom til å bli for tøft for meg, at jeg ville møte meg selv i døra.

Jeg ble litt paff, siden jeg allerede jobber på en avd hvor det faktisk er "tøffere".

Og lei meg, selvsagt.

Fikk beskjed om å ikke ta det personlig, men hvordan skal jeg ellers ta det?

Det er et stort hull i CVn min og jeg har valgt å være åpen ifh hvorfor. Jeg er vel nødt til å være ærlig, jeg kan jo ikke begynne å dikte opp en historie som skal fylle den tomme delen i mitt arbeidsliv?

Hva gjør dere andre ifh denne problemstillingen når dere er på vei ut i jobb igjen?

Jeg er litt teit og nå og synes synd på meg selv, sitter bare på sofaen og ser på tv.

Et ørlite sekund hadde jeg lyst til å gi opp etter at jeg avsluttet tlf samtalen, men får litt blod på tann innstilling også. Dette skal IKKE stoppe meg.

Men tips ifh hva dere andre gjør med hull i arbeidslivet trenger jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest fordommer finnes overalt
Skrevet

Seriøst??? :o

Skrevet

Hva fortalte du om deg selv? Sa du noe om diagnose? At du jobbet ekstra på en annen avdeling?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hva fortalte du om deg selv? Sa du noe om diagnose? At du jobbet ekstra på en annen avdeling?

Jada, fortalte om den andre jobben, hadde seksjonsleder der som referanse.

Fortalte at jeg tidligere led av pers.forstyrrelse, men at jeg ikke lenger oppfyller krav til å inneha denne diagnosen. Fortalte også at jeg har lidd av depresjon og angst. Jeg er frisk nå og holder på å avslutte terapien.

Skrevet