Gå til innhold

Forskjellig praksis fra min side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en psykolog som jeg har gått til i 2 år tror jeg. Han kaller jeg ved fornavn og vi gav hverandre en juleklem. Jeg har en psykiater jeg har gått til i 8 år og han kaller jeg ved efternavn. Kunne ikke falle meg inn å kalle ham ved fornavn. Det har aldri vært noen fysisk kontakt mellom oss. Men jeg vet han holdt på å omfavne meg da jeg led som verst. Jeg husker jeg var livredd for ham i begynnelsen. Jeg klarte ikke å si noe i timen så jeg måtte skrive brev. Hos psykologen begynte jeg å prate fra første sekund. Merkelig at det skal være så stor forskjell. Hva kommer dette av?

Opplever noen av dere det samme?

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Ja, og jeg synes det er underlig at mennesker med samme eller tilsvarende yrke er så forskjellige, selv om jeg også forstår at mennesker selvfølgelig er forskjellige. Noen får man bedre kontakt med enn andre, og kommunikasjon er toveis, det er aldri bare den ene parten det står på.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det kommer vel av kjemien mellom to mennesker og forskjellig type personlighet.

Jeg jobbet tidligere med min fastlege og kalte ham ved fornavn. Når han ble min fastlege gikk jeg over til å kalle ham ved etternavn. Han kaller meg ved fornavn fremdeles....

Jeg understreker med dette at han ikke lenger er kollega, men en profesjonell ifh meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...