Gå til innhold

hvordan komme seg i fra psykopat med felles barn

Anbefalte innlegg

Gjest TinaF
Skrevet

Hei eg har en samboer som har store tedenser til psykopat fakter, og vi får hjelp av familievernskontoret og har våre hos andre familievernskontorer... der han "engasjere" seg for å holde meg igjen og ikke seg selv.`men det tar så lang tid og eg holder på å bli sprø. hvordan kan eg forklare han at eg ikke vil ha han?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Søk økonomisk hjelp hos NAV om du ikke har penger selv.

Skaff deg en bolig uten å kunngjøre det.

Snakk med Politiet om saken slik at de vet om deg.

Engasjer venner og "bråflytt" en dag han er borte.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Erfaringsmessig tar det lang tid før han "forstår" at du ikke vil ha ham.

Jeg slet i flere år med eksen min.

Jeg tok med meg barnet og dro til en annen kant av landet uten forvarsel. Ble der en stund, dro så hjem til mine foreldre, uten at eksen fikk vite det.

Bodde hos mine foreldre i noen mnd til jeg fikk annet husvære. Da med besøksforbud og voldsalarm.

Erfarte at det var lite hjelp å hente hos venner, de var redde for overfall og bråk hjemme hos seg selv hvis de ga med husrom.

Deretter fulgte en hektisk periode med brudd på besøksforbudet, det ble konsekvent anmeldt hver eneste gang.

Jeg måtte utløse voldsalarmen et par ganger fordi han brøt seg inn. Jeg hadde et tett og nært samarbeid med politiet og barnevern (jeg tok kontakt med barnevernet for å få hjelp til å verne barnet). Egen kontakt begge steder. Lensmannskonoret her stenger halv fire, så jeg fikk i tillegg eget opplegg på stasjonen i byen som tok over området etter dette klokkeslett.

Dette for å korte ned utrykningstiden ved utløst alarm eller tlf kontakt fra meg.

Etter hvert brant han seg selv ut, han så at ved vert eneste brudd på "spillereglene" fulgte konsekvenser. Det er SVÆRT viktig at du er konsekvent! Du må overhodet ikke fire eneste milimeter eller falle for tårer og bedyrelser om at han angrer og savner deg og barna. Og loooover at han aldri skal gjøre det igjen, det drar bare ut prosessen og skader deg selv og barna. For han vil alltid gjøre det igjen. Alltid!

I den akutte fasen og til rettsaken vedr barnet var over fikk jeg midlertidig forføyning. Alt dette hjalp barnevernet meg med, så det er lurt med samarbeid der.

Til slutt fant han seg dame fra Thailand som han kunne plage isteden og siden det har det tilnærmet vært helt stille og rolig.

Stakkars dame, vet at hun har hatt flere opphold på krisesenter, men hun valgte å gifte seg med ham alikevel (???). De har nå vært gift i tilnærmet 7 år.

Skrevet

''Engasjer venner og "bråflytt" en dag han er borte.''

Man kan vel ikke flytte felles barn ut av felles bolig uten å ha den andre foreldrens underskrift?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Man kan vel ikke flytte felles barn ut av felles bolig uten å ha den andre foreldrens underskrift?

''Man kan vel ikke flytte felles barn ut av felles bolig uten å ha den andre foreldrens underskrift?''

Når det gjelder å redde seg selv og unger fra en gal mann, så er det vel ingen som tenker på en underskrift? Det sier seg vel selv at hun ikke får den underskriften.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Man kan vel ikke flytte felles barn ut av felles bolig uten å ha den andre foreldrens underskrift?''

Når det gjelder å redde seg selv og unger fra en gal mann, så er det vel ingen som tenker på en underskrift? Det sier seg vel selv at hun ikke får den underskriften.

Nettopp!

Og derfor er det svært viktig å ha kontakt med politi og barnevern.

Og muligens advokat, jeg hadde det.

Barnevernet uttalte seg vedr midlertidig forføyning som man får i ekstreme situasjoner som dette.

Men aller først, komme seg unna. Deretter ordne alle disse andre tingene.

mariaflyfly
Skrevet

Hvis han er "av den rette sorten", kommer ikke dette til å gå inn i huet på ham på flere år ennå.

Skaff deg et annet sted å bo uten at han vet om det. Finn deg en dyktig advokat som kan sin familierett. Få en relasjon til vedkommende uten at han vet om det, og legg en plan for hvordan du skal få med deg barna ut av dette.

Hvis han er stein hakke gal, må du også alliere deg med politiet.

Skrevet

Du har rett. Man kan ikke ta med barna uten fars samtykke i følge jussen. Men har man noe valg?

For min del ble det masse bråk med advokater og gjennom rettsaker.

Men jeg valgte å dra brått. Det var eneste mulighet. Jeg kledde på barna på vanlig måte. Lagde matpakker og alt var som en vanlig morgen da barna skulle i barnehagen.

Jeg kjørte forbi barnhagen. Ut av fylket og når jeg var 10 mil unna i en retning han aldri kunne tenke seg at jeg dro, så kontaktet jeg en advokat pr tlf og fortalte brått om situasjonen og ba han varsle barnefar om at barna hadde det bra og at jeg hadde forlatt han.

Jeg ringte å fikk nytt tlf nummer. Jeg fortalte ingen hvor jeg oppholdt meg. Ingen andre enn advokaten.

Eksen fikk ikke tak i meg. Han ante ikke hvor jeg var. Han fulgte etter venner å bekjente når de var ute å kjøre bil i håp om at skulle reise til meg.

Han ringte til og med min bestemor på 93 år og prøvde å pumpe henne for opplysninger.

Han prøvde alt. Fikk ikke tak i meg.

Jeg pakket ikke noe. Jeg kjøpte klær til barna og meg selv på det nye stedet

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg fikk dessuten beskjed fra barnevernet at det var omsorgssvikt å bli i forholdet, de støttet meg fullt ut ifh å pakke og dra.

Jus ifh en underskrift blir i slike tilfeller underordnet.

Man får en midlertidig forføyning som overstyrer underskriften og fars rett til å nekte.

Skrevet

Jeg fikk dessuten beskjed fra barnevernet at det var omsorgssvikt å bli i forholdet, de støttet meg fullt ut ifh å pakke og dra.

Jus ifh en underskrift blir i slike tilfeller underordnet.

Man får en midlertidig forføyning som overstyrer underskriften og fars rett til å nekte.

''Man får en midlertidig forføyning som overstyrer underskriften og fars rett til å nekte.''

Høres bra ut, dersom man har bevis for at far er totalt usikket som omsorgsperson vel og merke. Mener å ha lest her inne at dersom man tar barnet ut fra felles hjem uten underskrift så kan man risikere at den gjenboende foreldren får foreldreretten og det er jo ikke noe man vil risikere i mange tilfeller.

Gjest Hulderen
Skrevet

Tror du noen av de som havner på krisesenter og har med seg barna sine har fått underskrift av mannen sin?

Skrevet

Tror du noen av de som havner på krisesenter og har med seg barna sine har fått underskrift av mannen sin?

Nei, det tror jeg ikke, men det er nå engang ikke jeg som har funnet på den loven da. :o)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Man får en midlertidig forføyning som overstyrer underskriften og fars rett til å nekte.''

Høres bra ut, dersom man har bevis for at far er totalt usikket som omsorgsperson vel og merke. Mener å ha lest her inne at dersom man tar barnet ut fra felles hjem uten underskrift så kan man risikere at den gjenboende foreldren får foreldreretten og det er jo ikke noe man vil risikere i mange tilfeller.

I slike tilfeller, selv om man ikke har synlige fysiske bevis på misshandling, blir man trodd.

Jeg trengte ingen bevis i denne situasjonen. Historien jeg fortalte ble trodd av politiet, man avgir avhør og anmelder, og barnevernet. Det skal vel noe til for å sette igang et slikt "sirkus" uten at det er sant.

Det er en ekstrem påkjenning som jeg tviler at det er mange som lyver om.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Dessuten kan man også miste foreldreretten ved å bli i ett slikt forhold, uten å dra.

Jeg fikk, som skrevet tidligere, beskjed om at det var omsorgssvikt om jeg ble værende i samboerskap, med barnet, med denne mannen.

Gjest åffor
Skrevet

Min erfaring er dessverre at det ikke nytter å forklare det. Hans engasjement i deg forsvinner trolig først når han engasjerer seg dypt nok i en annen.

Gjest ingelill
Skrevet

Du har rett. Man kan ikke ta med barna uten fars samtykke i følge jussen. Men har man noe valg?

For min del ble det masse bråk med advokater og gjennom rettsaker.

Men jeg valgte å dra brått. Det var eneste mulighet. Jeg kledde på barna på vanlig måte. Lagde matpakker og alt var som en vanlig morgen da barna skulle i barnehagen.

Jeg kjørte forbi barnhagen. Ut av fylket og når jeg var 10 mil unna i en retning han aldri kunne tenke seg at jeg dro, så kontaktet jeg en advokat pr tlf og fortalte brått om situasjonen og ba han varsle barnefar om at barna hadde det bra og at jeg hadde forlatt han.

Jeg ringte å fikk nytt tlf nummer. Jeg fortalte ingen hvor jeg oppholdt meg. Ingen andre enn advokaten.

Eksen fikk ikke tak i meg. Han ante ikke hvor jeg var. Han fulgte etter venner å bekjente når de var ute å kjøre bil i håp om at skulle reise til meg.

Han ringte til og med min bestemor på 93 år og prøvde å pumpe henne for opplysninger.

Han prøvde alt. Fikk ikke tak i meg.

Jeg pakket ikke noe. Jeg kjøpte klær til barna og meg selv på det nye stedet

Det står virkelig respekt av det du gjorde. Blir veldig imponert når jeg leser om det, og håper du har det bra nå og kanskje har funnet deg en skikkelig mann som er god mot deg.

Gjest HHP58
Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv.Du bør forsøke å bli en dyktig skuespiller og løgner,og avtale med 3 part at de er med på spillet.

Gå på ett selvforsvarskurs og bli god i boksing, kickboksing, karate,judo,tae-kwon-do elelr Jui-jutsi.Jeg drev med judo i barndomnmen og husker mye enda.spesielt "hon kesa gatame" som er et "skjerfholde grep"

Ikke vær redd for å bruke kne mot skrittet om livet ditt eller barnets er i fare.Psykopater forstår ikke at du ikke er hans eiendom for livet.Blir du forsøkt voldtatt er alle våpen tilatt også å sttikke en finger i ett øye.Noen menn er så dumme at de ikke tror kvinner kan bruke "feige våpen" i en krise.

Det er ikke snakk om en normal situasjon eller ett "normalt" menneske.Tror heller ikke det finnes noen kur.

Fengslene er fulle av de.Tror kanskje at mange som bruker "hersketeknikker" har ett snev av det samme.

Det finnes mye literatur på engelsk,men da heter det sosiopat.

Tror vel at både Sadam Hussein,.Gadaffi og Bashir Al-Asad er det.Eller var for de to første,kanskje også Osama bin Laden. Hitler,Stalin ,Pol-Pot,Bokassa og Idi Amin.Mukabe er jeg usikker på.Også Gerd-Liv Valla,men tendenser kanskje?

Hun inrømmet jo at hun ikke var noen "pusekatt" akkurat.

Rotweiler kanskje?

Skrevet

Det står virkelig respekt av det du gjorde. Blir veldig imponert når jeg leser om det, og håper du har det bra nå og kanskje har funnet deg en skikkelig mann som er god mot deg.

Takk for pene ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...