Gå til innhold

NHD, andre: Samarbeidsmøter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har erfaringer med samarbeidsmøter eller hva jeg skal kalle det, der alle "spiller på lag"?

Jeg har kontakt med psykiater fast, i tillegg til psyk sykepleier, fastlege og skal kanskje begynne hos psykomotorisk fysioterapi igjen.

Jeg savner at vi alle kan legge en plan sammen, og et mål.

Jeg føler at jeg blir sittende i mellom alle disse, og det er jeg ikke så flink til å takle.

Har PTSD, med dype depresjoner og mye uro og angst. Er blitt ufør av dette.

Mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler at du ber om at det utarbeides individuell plan, IP.

Det er en rettighet du har. Via IP tvinges de andre inn i et samarbeid.

Bella Dotte
Skrevet

''Via IP tvinges de andre inn i et samarbeid.''

Dette kan du da ikke si? IP utløser ingen rettigheter, men det er en måte å organisere hjelp til brukere som trenger sammensatt bistand over lengre tid.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Skrevet

Hei,

Jeg fikk en IP under siste innleggelse. Denne har ikke hatt noen som helst praktisk betydning. Jeg har inntrykk av at det mer er som en plikt som de bare gjør uten å la det få reelle konsekvenser. Det står i planen at den skal revurderes etter en gitt dato. Det har i alle fall ikke skjedd i mitt tilfelle.

Derimot har jeg vært med på noen fellesmøter, et stort og noen mindre. Det har i grunnen vært greit kanskje mest for at de forskjellige instanser da får møtt hverandre. Det er imidlertid de "små" møtene; av typen behandler og jobbkonsulent som har vært de mest fruktbare for meg. Dette gjelder da også møter med behandlere og pårørende.

Konklusjonen blir at jeg synes det er ok med mindre fellesmøter men at dette med IP er svært oppskrytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...