Gå til innhold

NHD: Kort spm om ECT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skrev at dere gir ECT ofte poliklinisk. Det er snakk om at jeg skal få det, men de ville ikke gi meg det poliklinisk, i alle fall ikke i starten, og jeg får ikke være alene de første 24 timene etter behandlingen. Dette vil jo være vanskelig å få til hjemme, om man har mann/kone som jobber på dagtid?

Vet du hvorfor det er forskjell?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Pasienter er forskjellige. De lever under ulike forhold.

Vi er også litt mer "påpassende" i starten - særlig oppstarten på aller første ECT-behandling. Folk reagerer svært ulikt på narkose.

Vi ville heller ikke latt folk dra hjem de første gangene uten at de hadde noen hos seg.

Skrevet

Pasienter er forskjellige. De lever under ulike forhold.

Vi er også litt mer "påpassende" i starten - særlig oppstarten på aller første ECT-behandling. Folk reagerer svært ulikt på narkose.

Vi ville heller ikke latt folk dra hjem de første gangene uten at de hadde noen hos seg.

Hva som kan skje, som gjør at dere ikke ønsker at en skal være alene etter narkosen?

Gjest ingelill
Skrevet

Hva som kan skje, som gjør at dere ikke ønsker at en skal være alene etter narkosen?

Man er rett og slett omtåket, man har tross alt vært i narkose, og hodepinen kan være formidabel, særlig i starten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...