Gå til innhold

Hva er kronisk tilbakevendende depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Pilka
Skrevet

Jeg forstår ikke at det som er kronisk kommer og går.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror det er en stor fordel å oppfatte språk med de fordeler som ligger i en ressonerende, assosierende og fleksibel menneskehjerne og ikke slik en datamaskin leser et program.

Når Stoltenberg sier på Dagsrevyen at: "Vil er flinke til OG snakke sammen i Norge", så forstår jeg det. En datamaskin ville ikke forstått det.

Kronisk tilbakevendende betyr at personen stort sett et under nulllinjen på en skala hvor mani er ytterst på den ene siden og psykotisk depresjon på den andre. Selv om vedkommende stort sett hele tiden er under nulllinjen, er ikke sykdomsintensiteten konstant. Den svinger innimellom ned i dypere depresjoner.

Gjest ingelill
Skrevet

Bipolaritet er også en kronisk lidelse, selv om utbruddene kommer og går. Det samme skjer ved unipolar lidelse som kommer og går, og defor er det en kronisk lidelse..

Gjest ingelill
Skrevet

Uff, så ikke at nhd allerede hadde svart deg....

Gjest Pilka
Skrevet

Jeg tror det er en stor fordel å oppfatte språk med de fordeler som ligger i en ressonerende, assosierende og fleksibel menneskehjerne og ikke slik en datamaskin leser et program.

Når Stoltenberg sier på Dagsrevyen at: "Vil er flinke til OG snakke sammen i Norge", så forstår jeg det. En datamaskin ville ikke forstått det.

Kronisk tilbakevendende betyr at personen stort sett et under nulllinjen på en skala hvor mani er ytterst på den ene siden og psykotisk depresjon på den andre. Selv om vedkommende stort sett hele tiden er under nulllinjen, er ikke sykdomsintensiteten konstant. Den svinger innimellom ned i dypere depresjoner.

''Jeg tror det er en stor fordel å oppfatte språk med de fordeler som ligger i en ressonerende, assosierende og fleksibel menneskehjerne og ikke slik en datamaskin leser et program.

Når Stoltenberg sier på Dagsrevyen at: "Vil er flinke til OG snakke sammen i Norge", så forstår jeg det. En datamaskin ville ikke forstått det.''

Nå synes jeg du er urettferdig. Du har unngått flere ganger å svare meg på dette og når jeg stiller et direkte spørsmål så harselerer du med det. Jens Stoltenberg kan folkeskikk, er god til å snakke og hører på de han snakker med. Kanskje du kan lære noe av ham.

Ingen spørsmål er så dumme at det ikke lønner seg å spørre, men når man får slike svar så frister det ikke å spørre deg igjen. Spesielt siden det ikke er første gang som jeg opplever sleivete svar fra din side.

Skrevet

Legene kaller det kronisk når en tilstand har vart mer enn tre mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...