Gå til innhold

Schizofreni

Anbefalte innlegg

Gjest amele
Skrevet

Hei, Jeg skriver vedørende et familiemedlem som har fått diagnosen schizofreni, dvs. de tror det er schizofreni. Han har brukt det som visstnok skal være den beste schizofrenimedisinen i ca. 2 år, men viser ingen bedring. Han har vært innlagt i korte perioder, men vi har blitt informert at han ikke er syk nok til å være innlagt i lengre perioder. Spørsmålene mine er: dersom han ikke er schizofren, er det mulig å si hvilken sykdom/lidelse han evt. da kan ha? Kan det skyldes en kjemisk ubalanse i hjernen (uten at det er shcizofreni)? Og: Hvilke konsekvens kan det evt. ha at man bruker medisin for shcizofreni hvis man ikke har den lidelsen? Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har asperger syndrom og er nå genstestet av min psykiater, jeg sitter og leser om lokus og hvilke gensekvenser man har lokalisert, og dette var interessant også:

''Autism spectrum disorders and schizophrenia are two distinct diseases according to DSM-IV (1) and ICD-10 (2). However, studies have shown that these two disorders share a number of phenotypic features, including impairments in social cognition (55) and theory of mind (56,57). There is also evidence that adult ASDs who are relatively high functioning and verbal are more likely to present schizophrenic features, especially of the disorganized subtype (58). In addition, recent studies have reported common genes that are involved in both ASD and schizophrenia, for example, association of gene DISC1 (disrupted in schizophrenia 1) (59) and copy number variations in gene NRXN1 (neurexin 1''

Linken jeg leser på er:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2670970/

Jeg vet noen som har asperger syndrom er blitt forvekslet med andre symptomer fordi vi har en ofte helt egen oppfattelse av en del ting og forhold.

Skrevet

Hei!

Jeg har asperger syndrom og er nå genstestet av min psykiater, jeg sitter og leser om lokus og hvilke gensekvenser man har lokalisert, og dette var interessant også:

''Autism spectrum disorders and schizophrenia are two distinct diseases according to DSM-IV (1) and ICD-10 (2). However, studies have shown that these two disorders share a number of phenotypic features, including impairments in social cognition (55) and theory of mind (56,57). There is also evidence that adult ASDs who are relatively high functioning and verbal are more likely to present schizophrenic features, especially of the disorganized subtype (58). In addition, recent studies have reported common genes that are involved in both ASD and schizophrenia, for example, association of gene DISC1 (disrupted in schizophrenia 1) (59) and copy number variations in gene NRXN1 (neurexin 1''

Linken jeg leser på er:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2670970/

Jeg vet noen som har asperger syndrom er blitt forvekslet med andre symptomer fordi vi har en ofte helt egen oppfattelse av en del ting og forhold.

Tusen takk for svar!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har en type epilepsi hvor "senteret" sitter i frontallappen.

Jeg har to schizofrene fettere og fikk beskjed om å ta kontakt med disse etter funnet fordi denne typen epilepsi ofte kunne diagnostireres feil for schizofreni.

Gjest alvende
Skrevet

Jeg har to schizofrene fettere og fikk beskjed om å ta kontakt med disse etter funnet fordi denne typen epilepsi ofte kunne diagnostireres feil for schizofreni.

Hvordan er det mulig å forveksle epilepsi med schizofreni?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hvordan er det mulig å forveksle epilepsi med schizofreni?

Dette er en type epilepsi med lite anfall, jeg hadde kun rykninger.

Jeg kan ikke så mye om dette, husker bare alvoret til fastlegen min når han ba meg sverge på at jeg tok kontakt med mine fettere.

Skrevet

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...