Kelia Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Sønnen min på 8 år fikk elveblest for to dager siden. Hissig utslett på rygg, lår og hender, litt på kinnet og halsen. Vært hos lege, ikke hevelse i svelg. I går og idag har han små utbrudd av elveblest, spesielt på hendene + litt på magen og lårene. Har tatt blodprøver/allergitest, venter på svar. Har fått Zyrtec, men ikke gitt han noe av det ennå, da elveblesten/blemmene forsvinner ganske fort. Noen råd eller tips? Erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 glemte det med aleo vera. Er det ok å smøre på?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hvorfor har du ikke gitt han Zyrtec? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hvorfor har du ikke gitt han Zyrtec? Han har aldri fått det før, og siden det har gått så fort over har jeg tenkt at det er ok. Men er det slik at det er nødvendig med Zyrtec for å få reaksjonen ut av kroppen? Nytt for meg dette. Legen sa jeg kunne vurdere det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingelill Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Han har aldri fått det før, og siden det har gått så fort over har jeg tenkt at det er ok. Men er det slik at det er nødvendig med Zyrtec for å få reaksjonen ut av kroppen? Nytt for meg dette. Legen sa jeg kunne vurdere det.. Jeg synes det er unødvendig å lide mer enn nødvendig. Ville absolutt gitt han lindringen han kan få. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg synes det er unødvendig å lide mer enn nødvendig. Ville absolutt gitt han lindringen han kan få. takk for svar. men det er altså slik at det ikke er hele tiden, men han får det innimellom. Skal vi gi Zyrtec hver gang han får utslettet? Selv om det "bare" er på hendene? Bør han kanskje bruke det hver dag slik at han slipper å få kløe feks på skolen? Nytt for meg dette. I ettertid ville jeg spurt mer hos legen, men da vi var der trodde jeg det var et engangstilfelle og at det var over nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingelill Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 takk for svar. men det er altså slik at det ikke er hele tiden, men han får det innimellom. Skal vi gi Zyrtec hver gang han får utslettet? Selv om det "bare" er på hendene? Bør han kanskje bruke det hver dag slik at han slipper å få kløe feks på skolen? Nytt for meg dette. I ettertid ville jeg spurt mer hos legen, men da vi var der trodde jeg det var et engangstilfelle og at det var over nå. I første omgang ville jeg gitt ham det ved utbrudd. Så kan du snakke med legen om dere skal gi det forebyggende, men det er vel kankje unøvendig. Det har vel litt å si om det kommer ofte fremover eller ikke. Mitt tantebarn er så plaget at han går på et eller annet hele tiden. Vet ikke helt hva allergien eller tablettene heter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Den ene datteren min hadde elveblestutbrudd over en periode for et års tid siden. Jeg mener å huske det varte i ca to-tre uker, og utslettet kom og gikk. Hun fikk de første par dagene zyrtec på morgenen, og deretter tok hun selv en tablett når hun kjente utslettet kom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Den ene datteren min hadde elveblestutbrudd over en periode for et års tid siden. Jeg mener å huske det varte i ca to-tre uker, og utslettet kom og gikk. Hun fikk de første par dagene zyrtec på morgenen, og deretter tok hun selv en tablett når hun kjente utslettet kom. Fant dere ut hva det kom av? Var det noen bivirkninger av medisinen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Fant dere ut hva det kom av? Var det noen bivirkninger av medisinen? Nei, fant ikke ut av årsaken - og man blir som regel trøtt av zyrtec, men etter et par dager merka hun ikke noe til trøttheten. Selv hadde jeg elveblest i ca seks uker for noen år siden. Jeg hadde hatt mykoplasma lungebetennelse og elveblesten kom som en reaksjon på at immunforsvaret hadde fått kjørt seg... legen sa det kom til å vare i ca seks uker, og det stemte bra! Tok to zyrtec daglig i den perioden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 takk for svar. men det er altså slik at det ikke er hele tiden, men han får det innimellom. Skal vi gi Zyrtec hver gang han får utslettet? Selv om det "bare" er på hendene? Bør han kanskje bruke det hver dag slik at han slipper å få kløe feks på skolen? Nytt for meg dette. I ettertid ville jeg spurt mer hos legen, men da vi var der trodde jeg det var et engangstilfelle og at det var over nå. Under et urticariaanfall (elveblest) frisettes en masse histamin. Antihistaminer (allergimedisiner) som Zyrtec virker klart best om de finnes i kroppen _før_ anfallet kommer. Eksempelvis vil reaksjonen på et myggstikk bli langt svakere om du har Zyrtec i kroppen før du blir stukket enn om du tar Zyrtec umiddelbart etter stikket. Jeg ville derfor gitt Zyrtec før en forventer anfall. Det er ikke noe poeng å la barn ha det verre enn nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg var plaget av elveblest i flere år, og Zyrtec var det eneste som hjalp. Tok det hver dag, for å forebygge. Barn kan fint få en halv zyrtec, det skader ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.