stimo Skrevet 26. oktober 2001 Skrevet 26. oktober 2001 Mann 38 år lurer på om jeg har Tourettes. Har (alltid) siden rundt skolestart hatt grimaser i ansiktet som jeg ikke kan kontrollere. Mye blunking med øynene, rynking med øynene og panna, spenner musklenei halsen. Har også litt vanskelig med å holde hendene i ro, rister liltt på håndleddet (ikke skjelving). I situasjoner hvor jeg er konsentrert, f.eks. tømmer noe fra en stor kanne og over i en mindre så klarer jeg ikke å holde hendene rolig.Må bevege på dem slik at jeg søler. Har også jevnlig depresjoner (ukentlig,hver 14 dag), en dag eller to av gangen. Hilsen Stimo 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 Det er såpass mange holdepunkter for diagnose, at du bør oppsøke fastlegen din med tanke på grundig diagnostikk. Tourette er definert som enn nevrologisk og ikke en psykiatrisk sykdom. En henvisning til spesialist vil derfor måtte gå til en nevrolog. 0 Siter
Gjest Huva Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 Det er såpass mange holdepunkter for diagnose, at du bør oppsøke fastlegen din med tanke på grundig diagnostikk. Tourette er definert som enn nevrologisk og ikke en psykiatrisk sykdom. En henvisning til spesialist vil derfor måtte gå til en nevrolog. Lurer også på om jeg har tourettes, psykologen har antyda noe om det, og jeg har jo forsåvidt lurt selv også.. Trur du det har noe for seg å få det diagnostisert( psykolgen sier stadig han vil henvise meg "en gang", men.., men jeg veit ikke om det skjer)? Hva trur du? Forresten, går det an å ha depresjon i bare en til to dager?? Trudde alle depresjoner varte minst 14 dager? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.