Gå til innhold

Over 20mg Cipralex ?

Anbefalte innlegg

Gjest Frnå
Skrevet

Er det slik at noen kan ha mer effekt av 30mg cipralex fremfor 20mg ? Av hva jeg har lest er det gjort forskning på at dette ikke har noen effekt :/

Spør fordi jeg har fått et kraftig tilbakefall på panikklidelsen, og er blitt satt opp til 30 mg.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På individnivå kan det være store variasjoner i hvor stor dose en trenger for å stoppe panikkanfall.

Gjest Frnå
Skrevet

På individnivå kan det være store variasjoner i hvor stor dose en trenger for å stoppe panikkanfall.

Takk for svar.

Holdt meg stabil på 20mg cipralex. Gode sjanser for at samme medisin vil få meg på beina igjen når jeg øker dosen ?

Takk for svar !

Gjest Frnå
Skrevet

Evt bør jeg trappe videre opp til 40 mg cipralex ? Er på 30 nå ( på 13 dagen uten effekt)

Er helt nede i angst/depresjonshelvete. Derfor litt desperat.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Evt bør jeg trappe videre opp til 40 mg cipralex ? Er på 30 nå ( på 13 dagen uten effekt)

Er helt nede i angst/depresjonshelvete. Derfor litt desperat.

JA, det er mulig å trappe opp til 40 - særlig hvis det er panikkanfall.

Om det er mot depresjon, ville jeg heller lagt til Wellbutrin.

Gjest Frnå
Skrevet

JA, det er mulig å trappe opp til 40 - særlig hvis det er panikkanfall.

Om det er mot depresjon, ville jeg heller lagt til Wellbutrin.

Panikkanfallet som utløste depresjonen.Hadde det utmerket før anfallet. Så nå sliter jeg med angstankene/følelsene av å stå utenfor meg selv, samt at jeg er fryktelig deprimert.

Men bør vel gi 30 mg noe mer tid før jeg evt spør om 40 ?

Beklager bryderiet og "desperasjonen"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...