Gjest Frnå Skrevet 17. mars 2012 Skrevet 17. mars 2012 Er det slik at noen kan ha mer effekt av 30mg cipralex fremfor 20mg ? Av hva jeg har lest er det gjort forskning på at dette ikke har noen effekt :/ Spør fordi jeg har fått et kraftig tilbakefall på panikklidelsen, og er blitt satt opp til 30 mg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. mars 2012 Skrevet 17. mars 2012 På individnivå kan det være store variasjoner i hvor stor dose en trenger for å stoppe panikkanfall. 0 Siter
Gjest Frnå Skrevet 17. mars 2012 Skrevet 17. mars 2012 På individnivå kan det være store variasjoner i hvor stor dose en trenger for å stoppe panikkanfall. Takk for svar. Holdt meg stabil på 20mg cipralex. Gode sjanser for at samme medisin vil få meg på beina igjen når jeg øker dosen ? Takk for svar ! 0 Siter
Gjest Frnå Skrevet 20. mars 2012 Skrevet 20. mars 2012 På individnivå kan det være store variasjoner i hvor stor dose en trenger for å stoppe panikkanfall. Evt bør jeg trappe videre opp til 40 mg cipralex ? Er på 30 nå ( på 13 dagen uten effekt) Er helt nede i angst/depresjonshelvete. Derfor litt desperat. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mars 2012 Skrevet 20. mars 2012 Evt bør jeg trappe videre opp til 40 mg cipralex ? Er på 30 nå ( på 13 dagen uten effekt) Er helt nede i angst/depresjonshelvete. Derfor litt desperat. JA, det er mulig å trappe opp til 40 - særlig hvis det er panikkanfall. Om det er mot depresjon, ville jeg heller lagt til Wellbutrin. 0 Siter
Gjest Frnå Skrevet 20. mars 2012 Skrevet 20. mars 2012 JA, det er mulig å trappe opp til 40 - særlig hvis det er panikkanfall. Om det er mot depresjon, ville jeg heller lagt til Wellbutrin. Panikkanfallet som utløste depresjonen.Hadde det utmerket før anfallet. Så nå sliter jeg med angstankene/følelsene av å stå utenfor meg selv, samt at jeg er fryktelig deprimert. Men bør vel gi 30 mg noe mer tid før jeg evt spør om 40 ? Beklager bryderiet og "desperasjonen" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.