Gå til innhold

Fortenner

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Pinessen mista fortennene sine for evigheter siden, og de viser ingen tegn til å komme tilbake. Broren sine lå klare når melketennene datt, så de starta nedstigningen momentant.

Hvor lenge kan man vente med ro før man går og spør tannlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortennene nede hos 6-åringen her forsvant i august, og først nå synes de nye der nede.... Ene fortanna oppe forsvant forrige helg, så jeg regner med at den tanna kommer i august eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Min lille nabo gikk uten fortenner i nesten halvannet år etter at hun trakk dem ut før de egentlig var løse nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortennene nede hos 6-åringen her forsvant i august, og først nå synes de nye der nede.... Ene fortanna oppe forsvant forrige helg, så jeg regner med at den tanna kommer i august eller noe ;)

Nede altså? Her gikk det fort med nedetennene. De vi venter på er de to oppe.. All I want for christmas.. ;0P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille nabo gikk uten fortenner i nesten halvannet år etter at hun trakk dem ut før de egentlig var løse nok...

Aaaakkurat. Da bør vi være tolmodige da. Like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jente i klassen til datteren min gikk tannløs i "evigheter", uten at jeg husker tidsrommet nøaktig nå. Det er ikke uvanlig. Tennene faller ikke nødvendigvis ut fordi de nye presser på, det er melketannrøttene som er "programmert" til å degenereres etter en stund. Og de nye tennene har sitt eget program, for å si det sånn.

Hvis dere presser litt på tannkjøttet, går det sikkert an å delvis se og delvis kjenne at de nye tennene er der? Da kommer de helt sikkert ned etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede altså? Her gikk det fort med nedetennene. De vi venter på er de to oppe.. All I want for christmas.. ;0P

Da er julepresangen klar! :D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 7,5-åring mistet fortennene oppe i begynnelsen av september, og nå har vi såvist begynt å skimte de nye. Vet ikke om det kan betegnes som "evigheter"...? Syns det er lenge, men har vært langt unna å være bekymret. Mer forundret egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Det kan noen ganger drøye året før de nye dukker opp. Du kan kjenne med fingeren på tannkjøttet oppe der de skal ligge, noen ganger kan man se konturene av dem også.

Nå husker ikke jeg når rutinekontrollene er, hvert 1,5 år eller noe? Er det lenge til neste sjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...