Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det ikke funker. Jeg er så full av energi! I dag har jeg vasket ned rommet til den eldste sønnen min, pusset vinduer og vasket ullklær. Det klør i fingrene til å gjøre noe mer, men her er det så rent at det ikke går an å finne på noe mer. Helt feil. Jeg må vaske ned kjøkkenet og alle andre rom, men det får jeg gjøre en annen dag.

Ringte min mor. Hun sa at jeg for Guds skyld måtte ta det med ro. Hun er livredd for at jeg skal falle ned i en depresjon igjen. Men jeg føler meg så oppe. Ikke hypoman. Hypomani for meg er masse energi, utålmodighet, at jeg elsker hele verden, supersosial, kontakt med trær, intense farveopplevelser og følelsen av å være forelsket.

Tror jeg skal vaske veggene i stuen, men gardinene tar jeg ikke i år. I morgen skal jeg skrive, etter at jeg har vært hos arbeidspsykolog. Han prøver å disiplinere meg. På onsdag skal jeg til psykiateren min. Da skal jeg fortelle at jeg har gått fryktelig opp og ned den siste tiden, at jeg har kuttet meg, at jeg har fått smaken av de depresjonene jeg hadde før jeg kom i behandling.

Nå er jeg bare fornøyd. Jeg har så lyst til å gjøre noe! Det er vår. Det kommer blader på trærne snart. Kanskje jeg får farveopplevelsene tilbake. Det hadde vært herlig. Jeg husker jeg sa til psykiateren min at jeg ikke hadde de intense opplevelsene lenger. Han sa velkommen i klubben. Nå er du som resten av oss. Kjedelig. Jeg savner hypomaniene. De er jo ikke farlige, bortsett fra de gangene jeg har driti meg ut økonomisk og seksuelt. Men det kan man jo unngå hvis man bestemmer seg for det.

I går så jeg en thriller på tv. The untraceble med Diane Lane. Hun er så vakker! Men filmen var grusom. Jeg burde egentlig ikke se på sånne filmer. Jeg har lyst til ¨å skrive en roman. Nå har jeg energi til det. Faen ta hvis jeg våkner opp med en depresjon i morgen! Men det skjer ikke. Jeg er i farta!

Videoannonse
Annonse
Gjest spørsmålstegnene
Skrevet

''I går så jeg en thriller på tv. The untraceble med Diane Lane. Hun er så vakker! Men filmen var grusom. Jeg burde egentlig ikke se på sånne filmer. Jeg har lyst til ¨å skrive en roman. Nå har jeg energi til det. Faen ta hvis jeg våkner opp med en depresjon i morgen! Men det skjer ikke. Jeg er i farta!''

Dette avsnittet gjør at jeg får assosiasjoner til hypomani. Les gjennom det selv og se hva du tenker.

Skrevet

''I går så jeg en thriller på tv. The untraceble med Diane Lane. Hun er så vakker! Men filmen var grusom. Jeg burde egentlig ikke se på sånne filmer. Jeg har lyst til ¨å skrive en roman. Nå har jeg energi til det. Faen ta hvis jeg våkner opp med en depresjon i morgen! Men det skjer ikke. Jeg er i farta!''

Dette avsnittet gjør at jeg får assosiasjoner til hypomani. Les gjennom det selv og se hva du tenker.

Jeg skjønner absolutt ikke hva du mener

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...