Gjest Kjenner-mora Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Fikk i dag høre at barnet til noen litt mer perifere venner har blitt lagt inn på Riksen fordi de har funnet svulster i ryggen. Jeg er så redd for å trå feil så derfor spør jeg her: Er det slik at svulster alltid betyr kreft, eller kan det være noe mindre farlig? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Svulster kan også være en ansamling celler som har tilta uten at de planlegger å ha livet av deg. :0) 0 Siter
Gjest Kjenner-mora Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Det vil ofte _ikke_ være kreft. Det er dessverre kreft, fikk jeg vite nå... :-( 0 Siter
Gjest Kjenner-mora Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Svulster kan også være en ansamling celler som har tilta uten at de planlegger å ha livet av deg. :0) Det er dessverre kreft, fikk jeg beskjed om nå... :-( 0 Siter
frosken Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Det er dessverre kreft, fikk jeg vite nå... :-( Så utrolig leit :-( 0 Siter
Gjest Kjenner-mora Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Så utrolig leit :-( Ja, jeg kjenner det langt inn i sjela, og skulle så inderlig ønske jeg kunne gjøre noe for dem. Har ikke snakket direkte med dem, kun med felles venner, syns det er litt for tidlig å ta kontakt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Nei, svulster betyr ikke alltid kreft. Det finnes benigne (godartede) svulter, og maligne (ondartede = kreft) svulster. Det finnes også svulster som består av både benigne og maligne celler (som vårt ene barn hadde). 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Det er dessverre kreft, fikk jeg vite nå... :-( Så leit Håper det går bra med barnet. 0 Siter
Tante Anna Skrevet 20. mars 2012 Skrevet 20. mars 2012 Det er dessverre kreft, fikk jeg vite nå... :-( Huff så trist :-( 0 Siter
Sofline Skrevet 21. mars 2012 Skrevet 21. mars 2012 Det er dessverre kreft, fikk jeg vite nå... :-( Så trist! Heldigvis overlever de fleste barn kreft i dag. 0 Siter
PieLill Skrevet 26. mars 2012 Skrevet 26. mars 2012 Ja, jeg kjenner det langt inn i sjela, og skulle så inderlig ønske jeg kunne gjøre noe for dem. Har ikke snakket direkte med dem, kun med felles venner, syns det er litt for tidlig å ta kontakt. Så utrolig trist. Ofte er det veldig mye trøst i praktiske håndsrekninger i slike situasjoner. Ta med noe hjemmebakt. Lage noen gode middager å levere. Skifte dekk på bilen for dem. Klippe hekken. Små ting som kan bli veldig store. Gi ekstra oppmerksomhet til eventuelle søsken som lett blir salderingspost. Og selvfølgelig lytte. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.