Gå til innhold

Svulster = kreft - alltid?

Gjest Kjenner-mora

Anbefalte innlegg

Gjest Kjenner-mora

Fikk i dag høre at barnet til noen litt mer perifere venner har blitt lagt inn på Riksen fordi de har funnet svulster i ryggen. Jeg er så redd for å trå feil så derfor spør jeg her: Er det slik at svulster alltid betyr kreft, eller kan det være noe mindre farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjenner-mora

Svulster kan også være en ansamling celler som har tilta uten at de planlegger å ha livet av deg. :0)

Det er dessverre kreft, fikk jeg beskjed om nå... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjenner-mora

Så utrolig leit :-(

Ja, jeg kjenner det langt inn i sjela, og skulle så inderlig ønske jeg kunne gjøre noe for dem. Har ikke snakket direkte med dem, kun med felles venner, syns det er litt for tidlig å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, svulster betyr ikke alltid kreft. Det finnes benigne (godartede) svulter, og maligne (ondartede = kreft) svulster. Det finnes også svulster som består av både benigne og maligne celler (som vårt ene barn hadde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner det langt inn i sjela, og skulle så inderlig ønske jeg kunne gjøre noe for dem. Har ikke snakket direkte med dem, kun med felles venner, syns det er litt for tidlig å ta kontakt.

Så utrolig trist.

Ofte er det veldig mye trøst i praktiske håndsrekninger i slike situasjoner. Ta med noe hjemmebakt. Lage noen gode middager å levere. Skifte dekk på bilen for dem. Klippe hekken.

Små ting som kan bli veldig store.

Gi ekstra oppmerksomhet til eventuelle søsken som lett blir salderingspost.

Og selvfølgelig lytte.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...