Gå til innhold

søvnproblemer

Gjest søvnløs i Seattle

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs i Seattle
Skrevet

Har slitt med søvnproblemer i en årrekke. Nå har jeg nylig gått gjennom en større krise i mitt liv, som er i ferd med å "roe seg". Men pillebruken for å få sove er ikke noe å skryte av. Nå har jeg ett intenst ønske om å kvitte meg med sovepillene, som er Vallergan og Imovane. Mest Vallergan.

Har tenkt at problemet kanskje hadde vært løst hvis jeg klarte å gire litt ned før sengetid. Et eller annet kveldsrituale hadde kanskje vært lurt... Nå bruker jeg musikk til det meste jeg gjør her i livet, så jeg har tenkt at beroligende musikk kanskje hadde vært tingen her. Men, jeg er ikke så stor på slik musikk. Er det noen som har noen forslag her?? Bra beroligende musikk for å roe ned før sengetid??

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Ett eller annet med panfløyte, feks:

Gjest søvnløs i Seattle
Skrevet

Ett eller annet med panfløyte, feks:

Takk! Den tror jeg er bra, for å fine roen om kvelden.

Noen som har noen flere forslag...? Hadde jo tenkt at jeg skulle spille rolig musikk, i kanskje en halvtimes tid eller noe, mens jeg kanskje satt og strikket f.eks. Med tv'n av. Hvis man ikke blir roet ned da, så vet ikke jeg!

Skrevet

Takk! Den tror jeg er bra, for å fine roen om kvelden.

Noen som har noen flere forslag...? Hadde jo tenkt at jeg skulle spille rolig musikk, i kanskje en halvtimes tid eller noe, mens jeg kanskje satt og strikket f.eks. Med tv'n av. Hvis man ikke blir roet ned da, så vet ikke jeg!

Det er mye nydelig, og rolig klassisk musikk. Dessuten er Secret Gardens musikk god å slappe av til.

Gjest søvnløs i Seattle
Skrevet

Det er mye nydelig, og rolig klassisk musikk. Dessuten er Secret Gardens musikk god å slappe av til.

Har du noe konkret forslag til CD som jeg kan gå å kjøpe...? =)

Skrevet

Secret Garden sin første CD synes jeg er deilig avslappende og med nydelig musikk. Tror den heter "Songs from a Secret Garden".

Ellers er J.S. Bach sine suiter for chello vakre.

Det er også gitt ut endel CD'er som heter Night Music 1,2 osv. De har rolig og avslappende musikk.

Gjest Nerda
Skrevet

Bach, Goldbergvarisjonene

Rachmaninov, pianokonsert 2 - sats 2.

" Vokalise

Beethoven, Sonata pathetique - adagio cantabile

Satie, 3 gymopedies / 3 gnossiennes

Liszt, Consolation no. 3

Faure, Requem

Grieg sine lyriske styker

f.eks. :-)

Skrevet

Det finnes CDer med musikk som er spesielt utvalgt for det formålet. Spør i en butikk med godt utvalg. Tidligere fantes det bl.a. en serie som het "Musik für Ruhe", men jeg vet ikke om den er å få tak i lenger.

Her er noen eksempler på det jeg tenker på:

http://www.manumu.no/mobile.aspx?pageid=43292&catId=16447&tab2=Categories&a=menupath1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...