Gå til innhold

Fra barnemunn

Gjest mamma som mistet munn og mæle

Anbefalte innlegg

Gjest mamma som mistet munn og mæle

Datter 7 år til meg: "Mamma, hvor mange har sett din tiss? Gutter altså!"

Jeg: "Eh...det vet jeg ikke"

Datter 7 år: "Men mamma, det er jo bare å telle! Kom igjen da - tell!"

Hva svarer en ei slik lita frøken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der vil jeg glatt svart at "det vil jeg ikke si, for det har ikke du noe med". Uansett antallet, er ikke utsagnet "X gutter har sett mammas ..." noe som jeg vil ha utbasunert i skolegården :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg passet på å lære henne at det finnes ting man ikke spør om fordi man ikke har noe med det. På en hyggelig måte. Unger, altså!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke svare på alt unger spør om. De har ikke vondt av å få beskjed om at man ikke spør om alt, og at de ikke har noe med enkelte ting....

Jeg hadde ikke tenkt ut noe svar på noe sånt til min seksåring, hun hadde fått beskjed om at hun ikke fikk noe svar på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Som resten ville jeg definitivt ikke vært ærlig hehe ;-)

Ville imidlertid fisket litt for å høre om det var noen grunn til at temaet kom opp akkurat nå. I min (og forsåvidt jr's) tid var det en populær hobby blant noen guttene å storme jentegarderoben etter gymmen foreksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville svart at det er min private sak. Mine barn lærer at noen ting er private, og at man kan sette grenser for hva man vil snakke om.

Så ville jeg, som Kayia sier, prøvd å undersøke hvorfor hun spør om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...