Gå til innhold

Hva har størrelse med oppførsel å gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest HHP58
Skrevet

Jeg er en stor voksen "gutt",og irriterer meg voldsom over at noen mener at jeg er farlig fordi jeg er over 186 og har en BMI mellom 35 og 45.

Betyr det at alle mennesker under 160 er små redde mus? Jeg tror ikke det.

Jeg er plaget av både angst og depresjon,og har ikke den selvrespekten jeg fortjener.

Føler meg mer som en teddybjørn enn som en brun eller svartbjørn.

Ingen har vært så dum at de har provosert meg i edru tilstand alene etter at jeg fyldte 40..Ungsomsgjenger over 3 personer,ja men ingen enkelt mann eller gutt.

Men farlig jeg? Det er så morsomt at jeg må le.Så at noen er over 186 og har kul på magen skaper frykt? Hvilken verden lever vi i? Er det meningen at jeg skal snakke så lavt at ingen hører meg,eller kan jeg snakke med min utestemme overalt uten om i kjerka,på begravelse og i spisepausa?

Har lenge gått rundt å trodd at jeg var stor,helt til jeg så rett inn i brystet på en kjempe på 2 meter og 200 kg.

Jeg føler meg mest vell med å flørte med store damer over førr.Har ikke lyst til å skremme vettet av de små søte på 40-60 kg.og 150 høye .Hadde jeg sagt bø litt for høyt hadde jeg skremt dem oppi taklampa og måtte ha ropt på vaktmesteren..

Vi snakker om ev vektforskjell rundt 0,1 tonn.

Har samme humoren til Antonsen,Borge og Wesenlund enn noen annen.Kunne ha spilt både Einar Rose og Fleksnes om jeg hadde turt.

Godt jeg bor ute i skogen som en annen Gygrid.Får vel snart gå ut i skogen å mate min bror, med ei ku og 2 sauer eller noe.

Trollet med to øyne og ett hode.

Gjest Pilka
Skrevet

Ingen mener at du er farlig pga. høyde eller vekt. Det må være andre grunner.

Gjest Kveldsvakta
Skrevet

Men hvem er det som mener du er farlig?

Mrs. Wallace
Skrevet

''Så at noen er over 186 og har kul på magen skaper frykt? ''

Nei, det er ikke sånn. Ikke i det hele tatt. Så da gjenstår to muligheter: Enten er det sånn at du gir folk en annen grunn til å være redd for deg, eller så er det sånn at dette er noe du innbiller deg.

Skrevet

''Jeg er en stor voksen "gutt",og irriterer meg voldsom over at noen mener at jeg er farlig fordi jeg er over 186 og har en BMI mellom 35 og 45.'' Selvfølgelig er ikke dette grunnen. Adferd, utseende (stelt/ustelt ytre), måten en snakker på.... mange ting som spiller inn der. Men jeg kan ikke tro det er mange, om noen, som vil mene at store menn generelt er _farlige_...

Skrevet

''Betyr det at alle mennesker under 160 er små redde mus? Jeg tror ikke det.''

Ikke jeg heller. Men det er vel ikke bare de under 160 du tror er redde for deg? I så fall er det jo et (bokstavlig talt) lite mindretall som du ikke trenger bry deg om.

Husk også at man sjelden vet noe som helst om hva andre tenker om en. De fleste har faktisk nok med seg selv. Det er sikkert _noen_ som tenker "oj, det var litt av en bamse" eller noe sånt, når du kommer inn i lokalet, akkurat som de tenker at jeg er liten. "Du er den minste mammaen i hele verden", var det ei lita jente på lekeplassen som sa til meg for nesten 20 år siden ;-) Men den observasjonen er jo over på et sekund, så tenker folk på noe annet igjen.

Jeg synes du skal lese svaret fra Mrs. Wallace og tenke over det, hun oppsummerer saken godt.

Skrevet

Selv om jeg er 34 cm lavere enn deg betyr ikke det at jeg er redd deg, bare så det er sagt! Pass deg nå ellers hopper jeg opp og biter deg i kneet! ;o)

Men det er jo ingen tvil om at du med all sannsynlighet kan se skumlere ut enn meg. :o) Uten at det betyr at du er skummel på noen måte.

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg er liten, og ser fryktelig snill ut. Jeg er fryktelig glad i store bamser, og min erfaring er at mange store bamser er snille og koselige. Mange store menn er ofte veldig forsiktige i si framferd, kanskje nettopp fordi dei er store.

Jeg er sjelden redd andre mennesker, jeg setter lett på plass elever som rager 50 cm over meg ( eller 40 da :-)), Men noen mennesker gjør meg usikker, Det har lite med størrelse å gjøre, det har med oppførsel, ordbruk, kanskje man kan ane sinne, mangel på kontroll osv

Skrevet

Det er da ingen som er redd for Knut Borge, eller Rolv Wesenlund pga kiloene deres. Størrelsen har ikke med oppførsel å gjøre. Hvis folk faktisk er redd for deg, er det nok at du virker litt truende på en eller annen måte.

Gjest minnah
Skrevet

Jeg ser på American Idol, og har bitt meg merke i at mannfolka som kommer for å eskortere deltakere ut (de som blir litt for ... intense) er av den større typen. Men de ser ikke farlige ut - altså, det ser ut som de har jobben bare fordi de er høye med noen ekstra kilo.

Nei, jeg er enig med deg.

Skrevet

Tja vet ikke jeg... Har lest svarene fra de andre som sier at å neeeeeeeiiiii det har ikke noe med str og gjøre, men i min erfaring er det slik at enkelte mennesker tillegger andre mennesker egenskaper pga ytre faktorer alene.

Hvor mange pene blondiner har ikke opplevd å bli stigmatisert som bimboer? Hvor mange overvektige mennesker har ikke blitt stigmatisert som late? Har mange flere eksempler hvis noen er interessert.

Jeg har selv stigmatisert, og jeg vet at jeg har blitt stigmatisert av andre.

Selv om alle vi her inne er så perfekte og gode at vi ALDRI stigmatiserer andre ;-p er ikke ensbetydende med at så ikke skjer i samfunnet vårt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tja vet ikke jeg... Har lest svarene fra de andre som sier at å neeeeeeeiiiii det har ikke noe med str og gjøre, men i min erfaring er det slik at enkelte mennesker tillegger andre mennesker egenskaper pga ytre faktorer alene.

Hvor mange pene blondiner har ikke opplevd å bli stigmatisert som bimboer? Hvor mange overvektige mennesker har ikke blitt stigmatisert som late? Har mange flere eksempler hvis noen er interessert.

Jeg har selv stigmatisert, og jeg vet at jeg har blitt stigmatisert av andre.

Selv om alle vi her inne er så perfekte og gode at vi ALDRI stigmatiserer andre ;-p er ikke ensbetydende med at så ikke skjer i samfunnet vårt.

Det handler selvsagt ikke om at vi som svarer mener at folk aldri dømmes etter utseendet. Alle innser at det av og til skjer.

Poenget her er at folk flest ikke forbinder en høy, overvektig mann med egenskapen "farlig".

Gjest HHP58
Skrevet

Jeg ser på American Idol, og har bitt meg merke i at mannfolka som kommer for å eskortere deltakere ut (de som blir litt for ... intense) er av den større typen. Men de ser ikke farlige ut - altså, det ser ut som de har jobben bare fordi de er høye med noen ekstra kilo.

Nei, jeg er enig med deg.

Betyr det at og jeg hadde hatt kondis kunne jeg tatt jobb som dørvakt eller securitas vakt?

Undres ofte når jeg ser små kvinner som jobber som parkeringsvakt,securitasvakt eller liknende.

Har også sett 1-3 kvinner opp igjennom årene som tror de kan drive med sumobryting når de er 160 høye og veier 50 kg!?

En Rikishi skal per definisjon være en mann på over 130 kg og over 170 cm høy (+/-)

Når jeg er på utenlandsreise og tar ferge tror ofte de ansatte at jeg er trailersjåfør.Er det skjegget kanskje eller er det at jeg for ofte gir blaffen i utseende og klarer meg med dusj,sterilan og rollon? Har ikke brukt aftershave på ca 20 år.Har vel ikke vært på sjekkern de siste 10-15 åra heller da.

Skrevet

Betyr det at og jeg hadde hatt kondis kunne jeg tatt jobb som dørvakt eller securitas vakt?

Undres ofte når jeg ser små kvinner som jobber som parkeringsvakt,securitasvakt eller liknende.

Har også sett 1-3 kvinner opp igjennom årene som tror de kan drive med sumobryting når de er 160 høye og veier 50 kg!?

En Rikishi skal per definisjon være en mann på over 130 kg og over 170 cm høy (+/-)

Når jeg er på utenlandsreise og tar ferge tror ofte de ansatte at jeg er trailersjåfør.Er det skjegget kanskje eller er det at jeg for ofte gir blaffen i utseende og klarer meg med dusj,sterilan og rollon? Har ikke brukt aftershave på ca 20 år.Har vel ikke vært på sjekkern de siste 10-15 åra heller da.

''Betyr det at og jeg hadde hatt kondis kunne jeg tatt jobb som dørvakt eller securitas vakt?

Undres ofte når jeg ser små kvinner som jobber som parkeringsvakt,securitasvakt eller liknende.''

Det mest avgjørende i slikt arbeid er å være psykisk stabil. Opptre på en rolig måte, være konfliktløsende og ikke leke cowboy. Kondis er en fordel i enkelte securitasjobber da en del av de løper mye trapper på skift.

• 2 uker senere...
Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Det handler selvsagt ikke om at vi som svarer mener at folk aldri dømmes etter utseendet. Alle innser at det av og til skjer.

Poenget her er at folk flest ikke forbinder en høy, overvektig mann med egenskapen "farlig".

TAKK.Noe sent svar!.

(HHP58)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...