Gå til innhold

Mannen min er så sær - NHD og andre...

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å bli sær selv

I går var vi ute å feiret 40 års dagen til min svoger. Fra vi kom til vi gikk sa min mann som vanlig veldig lite (kun når han ble spurt om noe). De andre kom meg kjappe replikker og prøvde å holde samtalen i gang, jeg også (er ikke det vanlig høflighet da?) men min mann var like taus.

Han er forøvrig veldig stille her hjemme også. Liker seg best når han kan holde på med sine egne interresser ALENE. Musikk, språk osv.....

Begynner å kjenne på kroppen at dette tærer litt, føler meg ensom og savner noen som engasjerer seg og samarbeider litt her hjemme. Vi har ikke flust av venner heller....

Hva er egentlig i veien med mannen min?

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg er slik jeg også.

Min kone er utadvent, men jeg er av den stille og rolige typen.Liker meg godt i mitt eget selskap, pusle med mine egne ting.

Er nok ganske lik mannen din.

Hvorfor tror dere damer at dere skal forandre oss mannfolka?

Vi er forskjellige fra dere.

Gjest helinda

Er du sikker på at mannen din vil sysle med sitt - ALENE? Jeg har også egne interesser som jeg sysler med,men har også felles interesser med min mann. Enkelte mennesker har et behov for å være alene i perioder,noe som kan være vanskelig for partneren å forstå.Mammaen min er sånn.

Istedet for å prøve å "sosialisere" ham, hvorfor ikke snu på flisen?Han liker musikk.Det gjør sikkert du også.Ta et dansekurs.Kjøp billetter til en konsert du vet han vil sette pris på.Det finnes mange musicals på video...Hvorfor ikke ta en språkreise sammen?Det er godt mulig at mannen din vil "blomstre opp" og anstrenge seg for deg,når han ser at du anstrenger deg for ham.Ikke lag noe stort nummer av ting du gjør for ham.La ham komme frivillig.Det kan ta lang tid,men ha tålmodighet.

Og forressten,har ikke DU egne interesser du kan utvide og pleie? Husk at i et forhold må man begge gi og ta...Lykke til!

Hei på deg.

Jeg er slik jeg også.

Min kone er utadvent, men jeg er av den stille og rolige typen.Liker meg godt i mitt eget selskap, pusle med mine egne ting.

Er nok ganske lik mannen din.

Hvorfor tror dere damer at dere skal forandre oss mannfolka?

Vi er forskjellige fra dere.

Tror ikke dette er bare noe som kan gjelde mannfolk!

*S*

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror ikke det er annet i veien med mannen din enn at han er forskjellig fra deg.

Er han sykemeldt, skulker han jobben, slår han deg eller barna, bruker han mer penger enn han tjener, er han kriminell, bruker han narkotika? Hvis nei.......

Gjest (Anonymous)

Jeg tror ikke det er annet i veien med mannen din enn at han er forskjellig fra deg.

Er han sykemeldt, skulker han jobben, slår han deg eller barna, bruker han mer penger enn han tjener, er han kriminell, bruker han narkotika? Hvis nei.......

Hei NHD,

Du skriver:

bruker han mer penger enn han tjener.

Er det helbredelig? hva slags sykdom er det om noen gjør det???

Seriøst altså.

Kan det være en sammenheng med tause menn og for mye pengeforbruk?

Høres jo helt teit ut men... siden du skrev det så ble jeg nysgjerrig.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei NHD,

Du skriver:

bruker han mer penger enn han tjener.

Er det helbredelig? hva slags sykdom er det om noen gjør det???

Seriøst altså.

Kan det være en sammenheng med tause menn og for mye pengeforbruk?

Høres jo helt teit ut men... siden du skrev det så ble jeg nysgjerrig.

Nei, det er ingen sammenheng mellom tause menn og overforbruk av penger. Snarere tvert om.

Det høres ut som om din mann er en veldig innadvenst person; som kanskje ikke har en enorm sosial intelligens. Men som trolig er svært engasjert i det han bruker tiden sin på...?

Det er ikke så uvanlig det, ikke så unormalt heller i min erfaring - men i og med at du reagerer som du gjør bør en vel spørre: Har han vært slik hele tiden; eller har han forandret seg i større eler mindre grad i løpet av den tiden du har kjent ham?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...