Gå til innhold

Kombinere sentralstimulerende med beroligende?

Anbefalte innlegg

Gjest Honningblomst
Skrevet

Jeg bruker deksamfetamin for å kunne holde meg våken slik som "normale mennesker". Har fått resept fra lege. Men jeg sliter med å komme "ned" om kveldene. Kan jeg ta noe beroligende da, feks Sobril? Det er vanskelig å snakke med legen om dette, han er noe strikt og gammeldags...

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville heller endret dosen eller medisineringsformen slik at du er mindre giret på kveldstid.

Gjest ingelill
Skrevet

Jeg ville funnet meg noe annet for å komme ned igjen om kveldene. Sobril er virkelig en farlig medisin, og ikke noe en kan stå på, annet enn i veldig korte perioder. Avrusingen av sobril kan være et helvete på jord.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg sover heller ikke, og det kun av en morgendose, jeg blir i tillegg, nervøs, urolig, rastløs, engstelig uten grunn (det er noe nytt), skjelver liksom inni meg, jeg må ta for å holde meg våken skulle gjerne hatt noe som virket beroligende.

Kanskje hvis man kutter ut kaffe og drikker kun beroligende te?

Fins det ikke beroligende man kan kombinere med sentralstimulerende?

Skrevet

Jeg ville funnet meg noe annet for å komme ned igjen om kveldene. Sobril er virkelig en farlig medisin, og ikke noe en kan stå på, annet enn i veldig korte perioder. Avrusingen av sobril kan være et helvete på jord.

Benzo er faktisk relativt snille medisiner med både få og lite slemme bivirkninger sammnenlignet med mye annet som varmt anbefales.

Madelenemie
Skrevet

Jeg ville heller endret dosen eller medisineringsformen slik at du er mindre giret på kveldstid.

Hei!

Men hva hvis man tar minste dose?

5 mg og man er like våken og sliter med å få sove?

Er det da bedre å kutte helt ut, det må da være andre som har samme problem, hvorfor sover noen som en stein og jeg ikke?

Skrevet

Ja, den var god gitt :-) Sobril ? Det minst potente benzo som er registrert her i landet. Er vel ikke vanskligere enn å slutte å røyke.

Skrevet

Benzo er faktisk relativt snille medisiner med både få og lite slemme bivirkninger sammnenlignet med mye annet som varmt anbefales.

Enig. Men leger/psykriatere - har panikk for alt som påvirker GABA systemet i hjernen.

Innen denne kretsen, er andre medisiner (som ofte har mange og noen ganger alvorlige bivirkninger, noe benzo ikke har) ofte status. For 10 år siden så jeg hvordan naboen min ble gradvis totalvrak av psykiske medisiner (unntaket - han gikk ikke på benzo, tross sterk angst).

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, den var god gitt :-) Sobril ? Det minst potente benzo som er registrert her i landet. Er vel ikke vanskligere enn å slutte å røyke.

Jeg har en bekjent som har gått på Sobril i mange, mange år. Klarer ikke slutte. Får voldsomme abstinenser til tross for nedtrappingsplan fra lege.

Går på 3 stk 15 mg tabletter pr dag nå, må til lege for å få dem utdelt pga tidligere missbruk, brukte i en lang periode 10 stk om dagen.

Så jeg vil ikke si at denne typen medisin er så ufarlig som du påstår.

Skrevet

Jeg har en bekjent som har gått på Sobril i mange, mange år. Klarer ikke slutte. Får voldsomme abstinenser til tross for nedtrappingsplan fra lege.

Går på 3 stk 15 mg tabletter pr dag nå, må til lege for å få dem utdelt pga tidligere missbruk, brukte i en lang periode 10 stk om dagen.

Så jeg vil ikke si at denne typen medisin er så ufarlig som du påstår.

Alltid noen som ikke klarer å slutte å røyke også....

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Alltid noen som ikke klarer å slutte å røyke også....

Jeg vet at du er veldig "for" benzo.

Skrevet

Jeg vet at du er veldig "for" benzo.

Ja. Av den enkle ting : Ikke giftig - ikke bivirkninger - meget potent .

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja. Av den enkle ting : Ikke giftig - ikke bivirkninger - meget potent .

Og meget avhengighetsskapende. Med de problemer det medfører.

Gjest belgisksjokolade
Skrevet

Hei!

Hva er bakgrunnen for at du fikk slik medisin? Selv har jeg vært stuptrøtt i årevis, både med og uten medisiner. Det går utover livet mitt i stor grad. Hva måtte til for at du fikk slik medisin?

Gjest ingelill
Skrevet

Jaja, jeg hadde ekstreme abstinenser over flere måneder. jeg kjente det på min kropp og var helt satt ut av spill, så ikke kom her og si at det er lett å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...