Gå til innhold

NHD skjelving av medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Jeg blir ofte anspent og begynner å skjelve. Håpet at ingen ser det, men nå har jeg fått det en del kommentert. Det har blitt verre i senere tid. Hva kan det være? Er det noen av medisinene jeg bruker. Fluanxol, wellbutrin og fluoxetin?

Håper på svar, for jeg skal til legen nå, og vil ta det opp men han om jeg burde endre på medisinene.

Videoannonse
Annonse
Gjest bølger
Skrevet

Gå inn på felleskatalogen....

Jeg har gått inn på den nå, men det er mye fremmedord, så det er ikke lett å finne ut av.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har gått inn på den nå, men det er mye fremmedord, så det er ikke lett å finne ut av.

Jeg fikk skjelvinger av fluanxol.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det KAN være Fluanxol.

Det er heller ikke sjelden at umedisinerte skjelver når de blir anspente.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg fikk skjelvinger av fluanxol.

Seponerte du den da, og ble du event. bedre? Fikk du problemer med det samme du begynte eller etter lang tids bruk?

Gjest bølger
Skrevet

Det KAN være Fluanxol.

Det er heller ikke sjelden at umedisinerte skjelver når de blir anspente.

Er det noe som kan erstatte fluanxol? Har prøvd å seponere den før, men blitt dårligere.

Skrevet

Er det noe som kan erstatte fluanxol? Har prøvd å seponere den før, men blitt dårligere.

Skjelvingene er vanligvis doseavhengig. Det kan hjelpe med reduksjon.

Denne bivirkningen er en "gruppebivirkning" dvs at den sannsynligvis vil være der like sterkt med en annen medisin.

Jeg håper at du vurderer om det er en akseptabel plage som du kan tåle om psyken holder seg bra.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Seponerte du den da, og ble du event. bedre? Fikk du problemer med det samme du begynte eller etter lang tids bruk?

Seponerte fordi jeg ville forsøke et liv uten medisiner, det har hittil gått bra, og skjelvingene forsvant raskt.

Gjest bølger
Skrevet

Skjelvingene er vanligvis doseavhengig. Det kan hjelpe med reduksjon.

Denne bivirkningen er en "gruppebivirkning" dvs at den sannsynligvis vil være der like sterkt med en annen medisin.

Jeg håper at du vurderer om det er en akseptabel plage som du kan tåle om psyken holder seg bra.

Psyken holder seg ikke bra nok, selv om jeg bruker medisiner. Jeg kan igjen prøve å redusere fluanxolen, så får jeg vurdere hva som er verst. Litt dårligere psykisk eller skjelvingene. Jeg bruker fluanxol for depresjonene, så kanskje en helt annen type enn AP kan hjelpe.

Skrevet

Psyken holder seg ikke bra nok, selv om jeg bruker medisiner. Jeg kan igjen prøve å redusere fluanxolen, så får jeg vurdere hva som er verst. Litt dårligere psykisk eller skjelvingene. Jeg bruker fluanxol for depresjonene, så kanskje en helt annen type enn AP kan hjelpe.

De moderne som Seroquel, Zyprexa, Risperdal og Abilify vil gi mindre skjelvinger - EPS.

Gjest bølger
Skrevet

De moderne som Seroquel, Zyprexa, Risperdal og Abilify vil gi mindre skjelvinger - EPS.

Ok. Takk for svar.

Gjest bølger
Skrevet

Seponerte fordi jeg ville forsøke et liv uten medisiner, det har hittil gått bra, og skjelvingene forsvant raskt.

Hvor mye fluanxol tok du?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hvor mye fluanxol tok du?

Jeg tok 0,5 mg 5 gng daglig, altså relativt liten dose, men det hjalp veldig godt for tvangstanker og smågrensepsykotiske tilstander jeg hsdde fra tid til annen. Det var utrolig godt å slippe dette og valgte å overse skjelvingene fordi medisinen hjalp så godt.

Men hvis det er som NHD sier at nyere AP gir mindre skjelvinger så er det kanskje verdt et forsøk?

Gjest bølger
Skrevet

Jeg tok 0,5 mg 5 gng daglig, altså relativt liten dose, men det hjalp veldig godt for tvangstanker og smågrensepsykotiske tilstander jeg hsdde fra tid til annen. Det var utrolig godt å slippe dette og valgte å overse skjelvingene fordi medisinen hjalp så godt.

Men hvis det er som NHD sier at nyere AP gir mindre skjelvinger så er det kanskje verdt et forsøk?

Leser litt om de forskjellige nye nå. Håper å finne noe som kan fungere på meg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Leser litt om de forskjellige nye nå. Håper å finne noe som kan fungere på meg.

Det gjør du sikkert! Ihvertfall sammen med en psykiater/lege.

Gjest bølger
Skrevet

Hvilke av disse medisinene ville du prøvd først? Jeg har også diagnosen BP2.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Er det ikke det som kalles restless leggs, eller er det noe annet? Det er vel vanlig å få av diverse antipsykotika. Det pleier å stå i Felleskatalogen.

Gjest bølger
Skrevet

Er det ikke det som kalles restless leggs, eller er det noe annet? Det er vel vanlig å få av diverse antipsykotika. Det pleier å stå i Felleskatalogen.

Jeg kutter ut ap, så får jeg se hvordan det går. Er bare litt redd for å bli mer deprimert igjen når jeg gjør det.

Gjest bølger
Skrevet

Det gjør du sikkert! Ihvertfall sammen med en psykiater/lege.

Jeg fikk ikke noe erstatning for fluanxol av legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...