Gå til innhold

Noen med erfaring på seroquel?

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Leser at den gir økt matlyst, men er det så mye at det er vanskelig å kontrollere? Jeg prøvde tidligere remeron og da tenkte jeg ikke på annet enn mat. Interessert i alle typer erfaringer av medisinen.

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Jeg fikk den , 800 mg i døgnet. Opplevde økt angst, og gikk også opp i vekt. Sov godt på den dog. Men alt ialt, zyprexa er en mye medre medisin for meg.

Skal du ha noe du ikke går opp i vekt av er zeldox en mulighet.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg fikk den , 800 mg i døgnet. Opplevde økt angst, og gikk også opp i vekt. Sov godt på den dog. Men alt ialt, zyprexa er en mye medre medisin for meg.

Skal du ha noe du ikke går opp i vekt av er zeldox en mulighet.

Jeg trodde zyprexa var verst når det gjaldt vektøkning.

serenity777
Skrevet

Jeg trodde zyprexa var verst når det gjaldt vektøkning.

zyprexa er litt værre en seroquel. Ikke mye. Men dette er mine erfaringer, jeg vet ikke hvordan det er på gruppenivå, men seroquel kan være fetende den og.

ethodeforan
Skrevet

Bruker Seroquel for søvnen, merker økt appetitt. Men det kan jo være av flere grunner. Ikke godt å si hva som gjør at appetitten øker. At man føler seg bedre ?

Vet ikke hva du skal ta Serquel for men..

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tar seroquel for søvn og har gjort det lenge, den gir meg søtsug. Spiser sukkerfrie drops.

Gjest bølger
Skrevet

Bruker Seroquel for søvnen, merker økt appetitt. Men det kan jo være av flere grunner. Ikke godt å si hva som gjør at appetitten øker. At man føler seg bedre ?

Vet ikke hva du skal ta Serquel for men..

Vurderer å bytte ut fluanxol som jeg bruker mot depresjon. Har diaagnosen BP2 Sliter en del med å holde vekten, så jeg er skeptisk til det som gir økt apetitt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vurderer å bytte ut fluanxol som jeg bruker mot depresjon. Har diaagnosen BP2 Sliter en del med å holde vekten, så jeg er skeptisk til det som gir økt apetitt.

Det som er fint med fluanxol er at den ikke gir økt appetitt.Så du får tenke deg nøye om før du bytter.

Gjest bølger
Skrevet

Det som er fint med fluanxol er at den ikke gir økt appetitt.Så du får tenke deg nøye om før du bytter.

Har vært veldig fornøyd med fluanxol, men er begynt å bli plaget med mye skjelvinger som jeg må prøve å finne ut hva kommer av.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har vært veldig fornøyd med fluanxol, men er begynt å bli plaget med mye skjelvinger som jeg må prøve å finne ut hva kommer av.

Jeg var og veldig fornøyd med fluanxol. Det er klart at hvis du har store skjelvinger så bør du kanskje prøve å bytte til noe annet. Men vær klar over dette med økt apetitt.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg var og veldig fornøyd med fluanxol. Det er klart at hvis du har store skjelvinger så bør du kanskje prøve å bytte til noe annet. Men vær klar over dette med økt apetitt.

Jeg er skeptisk til vektøkningen. Fikk litt forskjellige forslag fra NHD om hva jeg kan ta istedenfor, og leser om dem, men det er ikke så lett å finne ut av hva som er best å prøve.

Skrevet

Bra å høre at den fungerer så godt. At den også kan gi mer energi var jeg ikke klar over. Hva er det du bruker den for?

Jeg tar den som optimalisering i tillegg til litium - mot nettopp BP (ina - jeg mener det er 2). Har prøvd mye før, men ingenting har funka så bra som Seroquel. Depot vel å merke - den obligatoriske runden med de vanlige tablettene var pyton, men jeg måtte gjennom to uker før jeg fikk depotablettene - i ettertid er jeg veldig glad jeg holdt ut (ble fryktelig trøtt av de andre, kom ikke i gang før i 13-tida, og det er lite forenlig med jobb)

Savner ikke hypomaniene i det hele tatt - det gjorde jeg stadig før. Nå er den generelle livskvaliteten så god at jeg slett ikke trenger å sveve der oppe - hvorfor det når jeg mer langvarig kan ha det strålende på bakkenivå?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg er skeptisk til vektøkningen. Fikk litt forskjellige forslag fra NHD om hva jeg kan ta istedenfor, og leser om dem, men det er ikke så lett å finne ut av hva som er best å prøve.

Du øker i vekt av det meste av piller.

Skrevet

matkick, særlig på søtt, gikk opp i vekt selv om jeg til slutt spydde daglig pga de store matkickene.

fikk også kribling i beina nattestid så umulig å få sove uten smertestillende

så for meg personlig var den ikke noe særlig

:)

Skrevet

Jeg merket ikke noe økt apetitt da jeg brukte sereoquel... alt er så inviduellt når det gjelder medisiner...

ethodeforan
Skrevet

Wellbutrin da?

Gjest bølger
Skrevet

Wellbutrin da?

Det bruker jeg, men det er ikke nok. Var hos legen idag, men fikk ikke noe istedenfor fluanxol. Så da får jeg håpe at jeg klarer meg med det jeg har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...