Gå til innhold

Er ikke invitert i bryllup...

Anbefalte innlegg

Kanskje ingen vits å bære nag, men hun bør absolutt sjekke opp hvorfor hun ikke har blitt invitert. Det er ikke vanlig folkeskikk å utelate noen på den måten.

''Det er ikke vanlig folkeskikk å utelate noen på den måten.''

Men er det mer folkeskikk i å stille krav om forklaring fordi man ikke ble bedt? Det er da opp til brudeparet, slekt eller ikke slekt.

Jeg er enig med Elextra som sier at enten ber man alle tanter/onkler, eller så ber man ingen. Eventuelt ber man de man har et spesielt forhold til, og utelater resten.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Stavmikser

13

• trollemor;o)

10

• Mrs D

9

• Mandolaika

3

Jeg hadde kjøpt en flott bryllupspresang og ikke reflektert for mye over hvorfor jeg ikke ble bedt.

Noen nieser har jeg et veldig spesielt forhold til, noen kjenner jeg knapt. Hva de velger å gjøre når de eventuelt gifter seg får bli opp til dem.

Jeg skylder ellers meg selv såpass at jeg ikke går rundt og gnager på ting som kanskje burde vært annerledes, det er nok annet å ta på vei for.

Da har du et annet forhold til dine nieser og nevøer enn jeg har iallefall!

Noen nieser har jeg et veldig spesielt forhold til, noen kjenner jeg knapt. Hva de velger å gjøre når de eventuelt gifter seg får bli opp til dem.

Jeg skylder ellers meg selv såpass at jeg ikke går rundt og gnager på ting som kanskje burde vært annerledes, det er nok annet å ta på vei for.

Hvordan gjør man det? Altså ikke kjøpe presang - DET kan jeg ;-p men skru av refleksjonene? Jeg er nok et følelsesmenneske, og jeg er veldig lei meg for at jeg ikke blir invitert....

Tja si det. :D Men det er noe med å la ting være som de er. Og det er DU som bestemmer hva du skal la ødelegge dagene dine, og hva du bare skal la gå forbi.

Ikke for det, jeg er enig i at det er rart om du er den eneste som ikke blir bedt. Så fremst du har vært helt ute av livet til nevøen din de siste to-tre årene og/eller har en kjempediger kjernefamilie de må be sammen med deg.

Gjest Elextra

Du synes du skylte deg selv et svar? ;)

trollemor;o)

''Det er ikke vanlig folkeskikk å utelate noen på den måten.''

Men er det mer folkeskikk i å stille krav om forklaring fordi man ikke ble bedt? Det er da opp til brudeparet, slekt eller ikke slekt.

Jeg er enig med Elextra som sier at enten ber man alle tanter/onkler, eller så ber man ingen. Eventuelt ber man de man har et spesielt forhold til, og utelater resten.

Mulig du har et merkelig forhold til familien din, men i min familie ville det vært HELT merkelig å holde en tante/onkel ute. Sånn er det bare.

Annonse

Persille1365381127

Dette skjønte jeg ikke noe av. Hvorfor skulle moren ha invitasjonen til trådstarter?

Fordi mor var på besøk hos bror, og fikk sin invitasjon overrakt i hånden. Når trådstarter skriver at bror visste at mor skulle til henne (søster) etterpå, så ville det vært naturlig å sende med henne invitasjonen - i stedet for å sende den i posten f.eks.

Derfor kunne mor hatt den, om hun hadde blitt invitert.

Mulig du har et merkelig forhold til familien din, men i min familie ville det vært HELT merkelig å holde en tante/onkel ute. Sånn er det bare.

Det er jo ikke det jeg sier! Jeg sier at jeg ikke ville brukt mye energi på å være lei meg for noe jeg ikke kunne gjøre noe med uansett. Det er nå en gang sånn at det er brudeparet som bestemmer hvem de vil ha i bryllup.

Jeg tror nok ikke, nei jeg VET at ingen i min familie ville gjort det på den måten. Men skulle det skjedd hadde jeg lagt det til side og ikke brukt mye energi på å være lei meg for det.

trollemor;o)

Det er jo ikke det jeg sier! Jeg sier at jeg ikke ville brukt mye energi på å være lei meg for noe jeg ikke kunne gjøre noe med uansett. Det er nå en gang sånn at det er brudeparet som bestemmer hvem de vil ha i bryllup.

Jeg tror nok ikke, nei jeg VET at ingen i min familie ville gjort det på den måten. Men skulle det skjedd hadde jeg lagt det til side og ikke brukt mye energi på å være lei meg for det.

Ok, jeg skal ikke tvæære ved dette mer, men hun trenger ikke bruke mye energi på å finne ut om hun faktisk ikke er ønsket i bryllupet eller om invitasjonen er kommet på avveie.

Gjest Elextra

Fordi mor var på besøk hos bror, og fikk sin invitasjon overrakt i hånden. Når trådstarter skriver at bror visste at mor skulle til henne (søster) etterpå, så ville det vært naturlig å sende med henne invitasjonen - i stedet for å sende den i posten f.eks.

Derfor kunne mor hatt den, om hun hadde blitt invitert.

Ah, jeg har tydelig ikke fått med meg alle detaljer.

Gjest Kayia

''Hm, vet du - dersom invitasjone IKKE er på avveie er dette - i beste fall - en ubetenkt men pussig praksis. I værste fall er det frekt, demonstrativt og et totalt unødvendig øyeblikk å markere ett-eller-annet gjennom.''

Eller så har nevøen (var det ikke det?) et annet forhold til sin tante enn det tanten tror... Kanskje?

''Eller så har nevøen (var det ikke det?) et annet forhold til sin tante enn det tanten tror... Kanskje?'' Mulig. Men er ikke et bryllup et upassende og rar anledning å taust kommunisere en evt dårlig relasjon? Det å ikke invitere e n tante er jo en ganske passiv-agressiv måte å konfrontere en konflik på?...

Det er rart, og kan høres ut som en bortkommen invitasjon. Jeg ville spurt om moren min (eller en annen) kunne sondere terrenget litt,på en taktisk måte, om dere også er invitert eller ikke.

Det går også an å ta en telefon til nevøen din, bare for å høre hvordan det står til, og i forbifarten kan du jo si at "moren min fortalte at hun har fått invitasjon til bryllupet deres, så hyggelig at dere skal gifte dere" eller noe sånn....

Annonse

Gjest Elextra

Det er rart, og kan høres ut som en bortkommen invitasjon. Jeg ville spurt om moren min (eller en annen) kunne sondere terrenget litt,på en taktisk måte, om dere også er invitert eller ikke.

Det går også an å ta en telefon til nevøen din, bare for å høre hvordan det står til, og i forbifarten kan du jo si at "moren min fortalte at hun har fått invitasjon til bryllupet deres, så hyggelig at dere skal gifte dere" eller noe sånn....

''Det går også an å ta en telefon til nevøen din, bare for å høre hvordan det står til, og i forbifarten kan du jo si at "moren min fortalte at hun har fått invitasjon til bryllupet deres, så hyggelig at dere skal gifte dere" eller noe sånn....''

Denne er ikke bare gjennomsiktig, den er frekk :P

mariaflyfly

''Det går også an å ta en telefon til nevøen din, bare for å høre hvordan det står til, og i forbifarten kan du jo si at "moren min fortalte at hun har fått invitasjon til bryllupet deres, så hyggelig at dere skal gifte dere" eller noe sånn....''

Denne er ikke bare gjennomsiktig, den er frekk :P

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...