Gjest ikke medisin? Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Datteren vår på 11 har vært småsyk nå i over 3 uker med vondt i hodet, bihuler, mye hoste med oppspytt - men som har blitt bedre nå - slapp. Har vært til og fra på skolen. Vi var hos legen etter en uke og tok blodprøver. Det var 15 i crp og de hørte ikke noe på lungene. Hun var fortsatt dårlig lenge men ble litt bedre denne uken. Fikk ikke svar på blodprøvene før nå sist fredag etter å ha purret mange ganger. Til sist ringte de meg opp igjen og sa at de hadde funnet dem likevel og at det var påvist mycoplasma. Jeg var på toget og det var rett før stengetid hos legen så jeg fikk ikke spurt om hun da ikke skulle få medisin? Ringte så over helga igjen og legen skulle ringe meg opp. Det var mandag - nå er det onsdag og jeg har fremdeles ikke hørt noe. Hun er jo mye bedre men fremdeles slett ikke seg selv. Orker ikke å gå på aktiviteter og har veldig mye vondt i hodet. Bankende hodepine. Hun er også stiv i nakken nå - kanskje fordi hun har gått og spent seg. Burde hun ikke ha fått medisin for dette og er det for sent å begynne nå? Er litt redd for at det skal bli "kronisk" da jeg selv har gått lenge med kronisk mycoplasma... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hun hadde lav feber noen dager - glemte å nevne det. Men det mest uttalte nå er altså vondt i hodet, litt hoste og tretthet/slapphet. Kjenner ikke jenta vår igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chole Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.8038611 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.8038611 Mannen var hos lege med henne i dag. Kommer hjem med resept på Apoccilin... det er jo ikke mot mycoplasma. Mente hun hadde bihulebetennelse men Crp var fin. Er enda mer forvirret enn før legebesøket... Har ikke lyst til å gi henne noe som jeg vet ikke virker mot mycoplasma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Mannen var hos lege med henne i dag. Kommer hjem med resept på Apoccilin... det er jo ikke mot mycoplasma. Mente hun hadde bihulebetennelse men Crp var fin. Er enda mer forvirret enn før legebesøket... Har ikke lyst til å gi henne noe som jeg vet ikke virker mot mycoplasma. På dette er eneste løsning å ringe legekontoret og spørre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 På dette er eneste løsning å ringe legekontoret og spørre. ...og neste gang slipper far å dra til legen med ungen, da drar mor selv ;-) *kjenner meg igjen* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ...og neste gang slipper far å dra til legen med ungen, da drar mor selv ;-) *kjenner meg igjen* Stønn - ja det var det jeg også tenkte - men han var nøye instruert i hva han skulle si og spørre om... Jeg kunne ikke i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 ...og neste gang slipper far å dra til legen med ungen, da drar mor selv ;-) *kjenner meg igjen* (Måtte altså le av kommentaren din) For sent å ringe legekontoret i dag. Forstår ikke hvordan legen kan si at "hun er frisk av mycoplasmaen" når det jo varer i mange uker og hun ikke hørte noe på lungene sist gang heller. Jo Crp en var jo fin men hvorfor får hun da resept mot bihulebetennelse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Stønn - ja det var det jeg også tenkte - men han var nøye instruert i hva han skulle si og spørre om... Jeg kunne ikke i dag. Akk, ja - noen vet hva man skal spørre om og andre må instrueres Nei,det hørtes litt rart ut det du har fått tilbakemeldt... Mycoplasma mener jeg henger lenge i, og at nye prøver nesten ikke er vits i å ta kort tid etter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg kjenner flere som har hatt det. En som fikk antibiotika, og det hjalp ikke. To som fikk bekjed av legen om at antibiotika ikke hjelper allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (Måtte altså le av kommentaren din) For sent å ringe legekontoret i dag. Forstår ikke hvordan legen kan si at "hun er frisk av mycoplasmaen" når det jo varer i mange uker og hun ikke hørte noe på lungene sist gang heller. Jo Crp en var jo fin men hvorfor får hun da resept mot bihulebetennelse? Det er ikke alle typer bihulebetennelser som kan behandles. Jeg snakker av erfaring... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg kjenner flere som har hatt det. En som fikk antibiotika, og det hjalp ikke. To som fikk bekjed av legen om at antibiotika ikke hjelper allikevel. Vanlig antibiotika hjelper jo ikke - men doxyllin (tror jeg den heter) og en annen type skal virke. Den vi har fått hjelper ikke mot mycoplasma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det er ikke alle typer bihulebetennelser som kan behandles. Jeg snakker av erfaring... Vet det - er derfor i tvil om hun skal gå på den Apoccilin kuren. Hun er ikke SÅ vond i bihulene. Ikke særlig tett, ikke feber og crp var 8. Det var Mycoplasmaen jeg var redd for og ville ha medisin mot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Vet det - er derfor i tvil om hun skal gå på den Apoccilin kuren. Hun er ikke SÅ vond i bihulene. Ikke særlig tett, ikke feber og crp var 8. Det var Mycoplasmaen jeg var redd for og ville ha medisin mot. Doxycyclin http://snl.no/.sml_artikkel/doxycyclin ti dager fikk jeg for "plasmaene" mine og det har hjulpet. Jeg er bra men kjenner enda at det henger litt i. Regner med det går over med tida. Veldig glad jeg fikk medisin dog. Å vente det ut er langvarig særlig hvis man blir så sliten av det at man må sove på sofaen et par ganger om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Huff, ikke noe greit når disse søte små hangler..! Håpar jenta di kommer seg nå fremover. Jeg har selv en jente på straks ti år, og hun har hatt veldig mye vondt i hodet, hoste og slapp siden midten av januar. Hatt tre runder med ekstra sykdoms-følelse, og nå siste uka feber i tillegg i 3-4 dager. Har også hatt vondt i armer og bein, samt fingerledd. Dette var da hun ikke hadde feber. Kan dette være mykoplasma?? Legen lyttet på henne for en mnd siden + tok crp, fant da ingenting. Lillebror hadde lungebetennelse da, han fikk medisin mot det (astma/allergi/eksem-gutt). Hva skal jeg gjøre med jenta mi - vente en stund til eller oppsøke lege på nytt? kan legen egentlig finne ut noe nå? PS: beklager at jeg spør inne i din tråd, trådstarter.. Var så mye likt at jeg ikke startet en egen tråd med tilnærmet samme tema. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Huff, ikke noe greit når disse søte små hangler..! Håpar jenta di kommer seg nå fremover. Jeg har selv en jente på straks ti år, og hun har hatt veldig mye vondt i hodet, hoste og slapp siden midten av januar. Hatt tre runder med ekstra sykdoms-følelse, og nå siste uka feber i tillegg i 3-4 dager. Har også hatt vondt i armer og bein, samt fingerledd. Dette var da hun ikke hadde feber. Kan dette være mykoplasma?? Legen lyttet på henne for en mnd siden + tok crp, fant da ingenting. Lillebror hadde lungebetennelse da, han fikk medisin mot det (astma/allergi/eksem-gutt). Hva skal jeg gjøre med jenta mi - vente en stund til eller oppsøke lege på nytt? kan legen egentlig finne ut noe nå? PS: beklager at jeg spør inne i din tråd, trådstarter.. Var så mye likt at jeg ikke startet en egen tråd med tilnærmet samme tema. Siden det er flere uker siden legen så på henne sist, så hadde jeg tatt kontakt igjen nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Mannen var hos lege med henne i dag. Kommer hjem med resept på Apoccilin... det er jo ikke mot mycoplasma. Mente hun hadde bihulebetennelse men Crp var fin. Er enda mer forvirret enn før legebesøket... Har ikke lyst til å gi henne noe som jeg vet ikke virker mot mycoplasma. '' Mente hun hadde bihulebetennelse men Crp var fin. '' Jeg har ikke lest hele tråden så det jeg sier er kanskje påpekt av andre. Men bihulebetennelser gir ikke nødvendigvis noen økning av crp, slik at om legen mener hun har bihulebetennelse og denne har pågått en stund, så kan det være fornuftig å behandle den selv uten crp-stigning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke medisin? Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Huff, ikke noe greit når disse søte små hangler..! Håpar jenta di kommer seg nå fremover. Jeg har selv en jente på straks ti år, og hun har hatt veldig mye vondt i hodet, hoste og slapp siden midten av januar. Hatt tre runder med ekstra sykdoms-følelse, og nå siste uka feber i tillegg i 3-4 dager. Har også hatt vondt i armer og bein, samt fingerledd. Dette var da hun ikke hadde feber. Kan dette være mykoplasma?? Legen lyttet på henne for en mnd siden + tok crp, fant da ingenting. Lillebror hadde lungebetennelse da, han fikk medisin mot det (astma/allergi/eksem-gutt). Hva skal jeg gjøre med jenta mi - vente en stund til eller oppsøke lege på nytt? kan legen egentlig finne ut noe nå? PS: beklager at jeg spør inne i din tråd, trådstarter.. Var så mye likt at jeg ikke startet en egen tråd med tilnærmet samme tema. Enig i at dette kan være mycoplasma ja - be om en ny legetime. Bare så dumt at det tar så lang tid å få svar på prøven. Ihvertfall hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Siden det er flere uker siden legen så på henne sist, så hadde jeg tatt kontakt igjen nå. Takk for svar! Har tenkt at dette skal gå over av seg selv, men nå tror jeg nesten vi må besøke legen igjen. Vi har en nyfødt som vi skal være sammen med også, så er bekymret for evt smitte. DET må ikke skje! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Enig i at dette kan være mycoplasma ja - be om en ny legetime. Bare så dumt at det tar så lang tid å få svar på prøven. Ihvertfall hos oss. Takk for svar! Ja, tror legen må kontaktes igjen. Ikke noe greit for jenta å hangle så lenge, det startet i slutten av januar. Håper jentene våres blir friske som noen fisker og kan nyyte våren fremover! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.