rose23 Skrevet 21. mars 2012 Skrevet 21. mars 2012 Har skrevet en formell og saklig klage til personen som svarer på legevakttelefonen og legevakten her jeg bor. Det er fastlegen som har turnusvakter her... Hvem er da den beste å rette klagen til? Er legevakten en slags egen avdeling ? eller er det best å klage til kommunelegen/fylkeslegen? 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 21. mars 2012 Skrevet 21. mars 2012 Om det gjelder faglige ting, f.eks "ubrukelig" lege, feilbehandling etc hadde jeg stilet klagen til Fylkeslegen. Om det gjelder oppførselen til vedkommende som tar telefonen, eller reint organisatoriske ting ved legevakten, hadde jeg stilet den til kommunelegen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2012 Skrevet 22. mars 2012 Faglig: Fylkeslegen Annet: Legevakten er organisert ulikt fra kommune til kommune. Ring din kommune for å høre hvem som er leder. Uansett kan en klage til Kommunelege I. 0 Siter
rose23 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Skrevet 22. mars 2012 Om det gjelder faglige ting, f.eks "ubrukelig" lege, feilbehandling etc hadde jeg stilet klagen til Fylkeslegen. Om det gjelder oppførselen til vedkommende som tar telefonen, eller reint organisatoriske ting ved legevakten, hadde jeg stilet den til kommunelegen. Det handler vel om holdningen de viste, hva de sa, måten de snakket til meg på... Ble blankt avvist da jeg ringte en søndag og spurte etter smertestillende for en betent tann. ... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.