Gå til innhold

Sluttet med alle medisinene, situasjonsrapport,N

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg ville uansett ha sluttet hos en behandler som hadde sagt "...hvis du velger å ha denne diagnosen". Personer med et slikt utgangspunkt kan ikke hjelpe noen. Det forsterkes av at vedkommende benekter det u selv føler, nemlig at du er deprimert. Det er det faktisk du som vet best.

Dessverre er det alt for mange slike historier.

Du trenger sikkert noe samtaleterapi fortsatt en stund, men det bør du få hos en annen.

Takk for svar.

Det betyr mye å få svar fra enda en fagperson, faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykologen min går med på at jeg har en bipolar lidelse og han innrømmer også at han ikke har peiling på medisiner. Han mener dog det er psykologiske faktorer som fører til mine oppturer og nedturer mens psykiateren min mener det er biologisk. Bare det er slitsomt. Begge er opptatt av mitt alkoholforbruk som har eskalert igjen. Begge to tar det like alvorlig. Psykologen er opptatt av hva det gjør med barna mine og helsen min. Psykiateren min er opptatt av det samme pluss at han påpeker at jeg står på mange medisiner og at det slett ikke er bra i forbindelse med alkohol.

Føler at psykologen min er litt sjalu på psykiateren, men det er mulig jeg tar helt feil. Psykiatren min mener at psykologer tar ansvaret så langt, men ikke lenger.

Det har oppstått en konflikt i meg i hvert fall.

''Begge er opptatt av mitt alkoholforbruk som har eskalert igjen. Begge to tar det like alvorlig.''

Jeg klarer ikke helt å la være å kommentere på dette, selv om du kanskje vil oppleve min kommentar som moraliserende.

Hvorfor ga du opp ideen om totalavhold dersom måtehold ikke fungerer for deg? Du har jo forsåvidt ikke sagt noe om hvor omfattende din bruk/misbruk av alkohol er, men du har tidligere sagt noe om at dette påfører familien din belastninger. Har du snakket med voksne som har vokst opp hos foreldre med alkoholproblemer? Hvis ikke, så synes jeg du skal lese deg opp på hva voksne mener at det har gjort med deres liv at barndommen var preget av ustabile foreldre som misbrukte alkohol.

I tillegg til det negative du påfører dine barn, kommer selvfølgelig også det at du selvfølgelig blir ekstra ustabil som følge av alkoholbruken dersom den er over anbefalt nivå (og det den vel siden du sier at både din psykolog og din psykiater er bekymret).

Det blir på sett og vis litt irrelevant å være opptatt av evt. uenigheter mellom psykolog og psykiater, og om den ene er sjalu på den andre eller ikke, når det finnes noe mye mer vesentlig å fokusere på som de tydeligvis er enige om.

Håper du gjør noe med alkoholbruken din - av hensyn til ungene dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...