Gå til innhold

Journal uteblir fra NPS-1 år venting-purringer ?

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg ?

Sep-2000 skrev jeg til NPS for å få Journalutskrifter m.m. Okt. 2000 ringer vedk. terapeut som jeg hadde under mine 3 innleggelser i 90-91-92 meg sent på kveld va. 2100 og spurte meg hva jeg skulle benytte denne journalen til. Merkverdig tenkte jeg, men sa som sant var at jeg ønsket å benytte denne som et ledd i å få bedre selvinnsikt i min tilstand/ mitt liv.Såørsmål bel også stilt meg om jeg hadde kontakt med Voksenpsykiatrien på stedet. Mitt svar: Ja. Jeg er pr. dato fortsatt til konsult 1 x pr. mnd.

Terapeuten sa at utskrifter fra journalen ville bli sendt snarest - innen ca. 1 mnd.

Tiden gikk - ingen journal kom. Jeg sendte en purring - ikke savr nå heller. Sendte brev til Kontrollkommisjonen NPS, Bodø. Fikk savr om godkjennelse av at jeg skulle få journalinfo. Dette var ica. feb-2001. I april var fortsatt ikke journalen kommet. På nytt skrev jeg brev til Overlegen på vedk. avd. NPS. Etterhvert ahar jeg nesten gitt opp NPS mht dette.

Med de problemer jeg sliter med psykisk må jeg altså kjempe i forhold til de som skal hjelpe meg. Er samfunnet virkelig slik. Må jeg søke Fylkeslegen om hjelp, eller skal jeg ansette en advokat i saken.

Min tanke i saken er at NPS har stilt feil diagnose på meg i flere år - feilbehandlet meg medisinsk m.m. og at jeg i år 2000 fikk den riktige diagnosen ( medfødt funksjonshemning) - og at de derav er unnlatende i å gi meg opplysningene. Kanskje er jeg for mistenksom- for krevende, men jeg spør:

Hva gjør jeg ?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skriv et nytt purrebrev der du viser til alle dine henvendelser til nå.

Send kopi til Fylkeslegen, og angi nederst på brevet til NPS at kopi går til Fylkeslegen.

Antar at det ordner seg i løpet av et par uker :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skriv et nytt purrebrev der du viser til alle dine henvendelser til nå.

Send kopi til Fylkeslegen, og angi nederst på brevet til NPS at kopi går til Fylkeslegen.

Antar at det ordner seg i løpet av et par uker :-)

Ta med Kontrollkommisjonen og Pasientombudet på kopilista.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...