Gå til innhold

AD mot pms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at du ikke vet og hormontrollet vil ikke at du og jeg diskuterer dette i hennes tråd, så da stopper vi her.

Men hvor i herrens jord skriver jeg at det er avh av dose? Dette skriver du: ''Da sier du at det kan avhenge av dosering.'' Jeg vil gjerne vite hvor du mener jeg har påstått dette?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest hormontroll
Skrevet

Du misforstår helt og tillegger meg meninger jeg ikke har. Dette er noe jeg ønsker for egen dil, for å få det bedre meg meg selv. Det har da fint lite med menns verden og barnefødsler å gjøre! Hvor har jeg forresten sagt at min partner er mann?

Ah, så det nå at jeg hadde skrevet "han" i hovedinnlegget. Never mind.

Gjest utogover
Skrevet

Nå får du gi deg. Xbellax svarer meg på nøyaktig det jeg spør om, noe som kan virke. Jeg har også fått et svar om at tran kan virke, hvorfor går du ikke til angrep på det?

Xbellax er ikke min behandler, dermed har Xbellax heller ikke noe med eventuell dosering. Er du min behandler, siden du mener du vet Cipralex ikke kan hjelpe meg?

Jeg stilte XbellaX et spm. Hvorfor har du problemer med det? Tror du ikke hun kan besitte kunnskap om dette jeg ikke besitter? Hvem er du til å vurdere hennes kunnskapsnivå på dette området? Jeg er nysgjerrig på hvordan det kan virke når det har så lang virketid som det har. Relax! Mulig du trenger dette preparatet mer enn jeg kunne forutse. Prøv det :) Jeg begynner å tro at du kan ha god nytte av det faktisk :)

Gjest hormontroll
Skrevet

''Dette er noe jeg isåfall vil ta opp med den som skriver ut medisinen.''

Gjør det.

''Jeg skjønner ikke hvorfor du angriper Xbellax på den måten, det var jo bare et forslag!''

Å stille noen et spørsmål er ikke å betrakte som et angrep. Jeg har fått til svar at hun ikke vet.

''Å starte en egen tråd om hvorvidt SSRI kun virker tatt sammenhengende over tid eller om man kan oppnå effekt på den måten jeg foreslo ville vært en interessant diskusjon, men vennligst unngå unødvendig kverulering i min tråd.''

Jeg kverulerer ikke, jeg stiller spm og har fått svar.

''Behandling av en dyp/moderat depresjon er noe helt annet enn behandling av 2-3 dager med depresjonssymptomer, dermed må medisinering tilpasses etter behov.''

Forutsetningen for behandling av SSRI med vellykket resultat må imidlertid være at Cipralex i dette tilfellet virker på noen dager, derfor spm til XbellaX. Men prøv det for all del ut om du ønsker det

Visst kverulerer du, når du gang på gang kverner videre på samme spørsmål etter å ha fått svar. Nok nå.

Gjest utogover
Skrevet

Men hvor i herrens jord skriver jeg at det er avh av dose? Dette skriver du: ''Da sier du at det kan avhenge av dosering.'' Jeg vil gjerne vite hvor du mener jeg har påstått dette?

Les tråden, dine svar. Trollet vil ikke at vi diskuterer dette mer og det får jeg respektere :)

Gjest utogover
Skrevet

Visst kverulerer du, når du gang på gang kverner videre på samme spørsmål etter å ha fått svar. Nok nå.

Hun forstod ikke hva jeg spurte om, derav spm og forklaring flere ganger. Over og ut...

Skrevet

Les tråden, dine svar. Trollet vil ikke at vi diskuterer dette mer og det får jeg respektere :)

Jeg vet utmerket godt hva jeg har svart det er derfor jeg spør deg hvor du har det fra at jeg har skrevet det er doseavhengig. Om du leser tråden så ser du at jeg gang på gang har skrevet at jeg ikke aner noe om dose.

Gjest hormontroll
Skrevet

Jeg stilte XbellaX et spm. Hvorfor har du problemer med det? Tror du ikke hun kan besitte kunnskap om dette jeg ikke besitter? Hvem er du til å vurdere hennes kunnskapsnivå på dette området? Jeg er nysgjerrig på hvordan det kan virke når det har så lang virketid som det har. Relax! Mulig du trenger dette preparatet mer enn jeg kunne forutse. Prøv det :) Jeg begynner å tro at du kan ha god nytte av det faktisk :)

Jeg baserer mine antagelser om hennes kunnskapsniva på hennes svar i denne tråden og andre, det er det eneste jeg kan gjøre på et nettforum som dette.

Forøvrig interessant at du ikke er i stand til å svare på mine spørsmål, men velger å gå for hersketeknikker ang. min antatte psykiske tilstand.

Gjest hormontroll
Skrevet

Hjelpe noen hvor og hva. Antidepressiva har mange bivirkninger så hva er verst?

Det er det vel opp til meg og behandler å finne ut av, virkning kontra bivirkning?

Gjest hormontroll
Skrevet

Nå har jeg lest tråden ganske grundig jeg også og er enig med Xbellax, hun har hele tiden sagt at hun ikke vet noe om dosering.

Men jeg skjønner det er vanskeligere for deg å begrunne egne argumenter enn å angripe andres.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er akkurat det du skriver, at det kan virke. På tross av at man vet at det tar uker før det virker, med mindre det kun har en effekt fordi den som tar de forventer at det skal virke.

Jeg tror at du og XbellaX snakker forbi hverandre. Hun forteller om et medikament som kan hjelpe mot PMS, og du lurer på hvordan det kan hjelpe, siden du vet at det tar flere uker før virkningen av dette medikamentet kommer. Men du forutsetter at det bare tas de 2-3 dagene hver måned når brukerne har PMS. Kanskje de tar det hele tiden, og det dermed får virkning først etter flere uker. Hvis brukerne er ekstremt plaget av PMS, ser vel behandlerne det som forsvarlig.

Gjest Pilka
Skrevet

Du misforstår helt og tillegger meg meninger jeg ikke har. Dette er noe jeg ønsker for egen dil, for å få det bedre meg meg selv. Det har da fint lite med menns verden og barnefødsler å gjøre! Hvor har jeg forresten sagt at min partner er mann?

Jeg har ikke skrevet et ord om din partner og har ingen mening om det er mann eller kvinne. Jeg sa at det å anbefale antidepressiva for PMS blir gjort på menns premisser. Det er menn som styrer fremdeles i verden.

Jeg mener at det å ta antidpressiva mot PMS kan være som å tisse i skoen sin. Det varmer i øyeblikket, men kan ødelegge mer enn det gagner på lang sikt.

Gjest Pilka
Skrevet

Vel, nå er det faktisk jeg som ts som spør. Jeg spør fordi jeg ønsker å benytte meg av muligheten dersom den fins. Det er noe jeg ønsker, av egen fri vilje, for å få det bedre selv og være en bedre partner. Om det er galskap i dine øyne får det bare være det. Hva med å sette grenser for deg selv og hvordan du uttrykker deg?

Jeg diskuterer ikke din privatperson, men den praksisen som er blitt vanlig å proppe piller i mennesker ved hver anledning.

Du misforstår meg ganske kraftig.

Gjest ikke piller for lite
Skrevet

Jeg diskuterer ikke din privatperson, men den praksisen som er blitt vanlig å proppe piller i mennesker ved hver anledning.

Du misforstår meg ganske kraftig.

Jeg tror en må ha monsterpms for å skjønne hvor alvorlig det kan være, å være helt fullstendig ute av spill en tredjedel av måneden. Da snakker en ikke om å putte i seg piller for lite. Jeg blir helt suicidal uten den hjelpen jeg har av ssri i denne perioden. Jeg er ikke i stand til å ta vare på egne barn.

Jeg tror ikke at noen tar ssri om en ikke har vurdert bivirkninger opp mot nytten.

Gjest Pilka
Skrevet

Jeg tror en må ha monsterpms for å skjønne hvor alvorlig det kan være, å være helt fullstendig ute av spill en tredjedel av måneden. Da snakker en ikke om å putte i seg piller for lite. Jeg blir helt suicidal uten den hjelpen jeg har av ssri i denne perioden. Jeg er ikke i stand til å ta vare på egne barn.

Jeg tror ikke at noen tar ssri om en ikke har vurdert bivirkninger opp mot nytten.

''Jeg tror ikke at noen tar ssri om en ikke har vurdert bivirkninger opp mot nytten.''

Psykiateren på dette forumet bagatelliserer bivirkningene av ssri. Hvor vanlig er det blant leger? Det er vanlig for mange å fortsette med ssri fordi ingen kan si hvordan det blir hvis en slutter. Da har behandlere en viktig rolle. Når en er redd for hva kan skje så er det lettere å fortsette. Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Skrevet

''Jeg tror ikke at noen tar ssri om en ikke har vurdert bivirkninger opp mot nytten.''

Psykiateren på dette forumet bagatelliserer bivirkningene av ssri. Hvor vanlig er det blant leger? Det er vanlig for mange å fortsette med ssri fordi ingen kan si hvordan det blir hvis en slutter. Da har behandlere en viktig rolle. Når en er redd for hva kan skje så er det lettere å fortsette. Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Jeg snakker om bruk av ssri ved pms. Du snakker av en eller annen grunn om noe annet.

Gjest Pilka
Skrevet

Jeg snakker om bruk av ssri ved pms. Du snakker av en eller annen grunn om noe annet.

Nei jeg snakker generelt om bruk av ssri.

Skrevet

Nei jeg snakker generelt om bruk av ssri.

Trådstatter snakker om pms..derav overskriften.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...