Gå til innhold

Zopiclone

Gjest Kropp i absolutt helspenn

Anbefalte innlegg

Gjest Kropp i absolutt helspenn
Skrevet

Sliter veldig med angst for tiden.

Tar Zopiclone Actavis 7.5 mg ca 2 ganger pr uke for å få sove skikkelig noen netter. Fungerer fint slik. Tar ellers kun Ibux og Paracet ved behov, sliter med muskelsmerter.

Skal til legen på onsdag.

Vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennomm helgen.

Er det fare for å bli avhengig av Zopiclone om jeg tar det hver kveld frem til onsdag, bare for å holde ut?

Tar kun en halv tablett.

Vet ikke hva legen evt kan gjøre. Men det er noe å se frem til og håpe på hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke forsøke noe som kan legge forholdene mer til rette for at du skal få en noenlunde ok søvn (forhåpentligvis) hver natt og som ikke er avhengighetsskapende? Der er endel å velge mellom, jeg vet ikke hva du har brukt tidligere men forhør deg med din lege om dette. Søvn er svært viktig, spesielt når man er syk.

Gjest Kropp i helspenn
Skrevet

Hvorfor ikke forsøke noe som kan legge forholdene mer til rette for at du skal få en noenlunde ok søvn (forhåpentligvis) hver natt og som ikke er avhengighetsskapende? Der er endel å velge mellom, jeg vet ikke hva du har brukt tidligere men forhør deg med din lege om dette. Søvn er svært viktig, spesielt når man er syk.

Har aldri brukt noe tidligere. Har alltid hatt bra søvn.

Helt enig, skal prøve noe bedre. Dette er bare for å holde ut til onsdag altså. Er livredd for alt som er vanedannende, derfor jeg ville spørre her.

Skrevet

Har aldri brukt noe tidligere. Har alltid hatt bra søvn.

Helt enig, skal prøve noe bedre. Dette er bare for å holde ut til onsdag altså. Er livredd for alt som er vanedannende, derfor jeg ville spørre her.

Det er forferdelig å gå slik du gjør nå. Det er så få dager at det går helt fint, bruk dem og få deg noen gode netter. Fremover bør du, om du fortsatt føler du strever med å sove, få noe som kan hjelpe deg, enten om du velger å stå på det fast eller kun ved behov.

Skrevet

Det er forferdelig å gå slik du gjør nå. Det er så få dager at det går helt fint, bruk dem og få deg noen gode netter. Fremover bør du, om du fortsatt føler du strever med å sove, få noe som kan hjelpe deg, enten om du velger å stå på det fast eller kun ved behov.

Men får du sove av 3,5mg? Om det fungerer er det flott men om du må ta en tbl på 7,5 så er selvsagt det helt ok.

Gjest bedrag
Skrevet

Men får du sove av 3,5mg? Om det fungerer er det flott men om du må ta en tbl på 7,5 så er selvsagt det helt ok.

Jeg har brukt 1-2 zopiklone hver dag i 7-8 år. Tror ikke det har skadet meg, men hvem vet ... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...