Gå til innhold

NHD førerkort og medisiner igjen

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Når jeg var hos legen var han veldig opptatt om jeg fylte helsekravene for bilkjøring. Jeg spurte etter sobril og det mente han jeg ikke kunne ta pga av jeg bruker så mye andre medisiner.

Jeg sa at jeg hadde spurt på nettet og fått vite at jeg kunne ta opptil 30 mg sobril, og at du visste hvilke andre medisiner jeg brukte.

Da fikk jeg 15mg jeg kunne ta i døgnet.

Ble litt i tvil etterpå om du visste hvilke medisiner jeg bruker utenom, når du svarte meg. Jeg bruker 20mg fluoxetin, 300mg wellbutrin og 3 mg fluanxol som jeg har begynt å trappe ned på nå. Hvor mye sobril kan jeg ta i tillegg til disse medisinene?

Har også et annen spørsmål som jeg har spurt om før og ikke fått svar på. Kan jeg kombinere krom med disse medisinene? Legen kunne ikke svare meg på det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pilletrille
Skrevet

Kan man kjøre med sobril innabords, er det ikke trekant på den?

De andre medisinene kjenner jeg ikke til.

Jeg må av og til ta zomig for migrene, den har trekant. Da heter det seg at man skal vise skjønn. Dette fungerer helt til du evt. kolliderer Da er ikke min vurdering mye verdt.

Jeg forstår ikke helt disse reglene. Hvorfor er det ikke klarere regler for dette? Jeg har valgt ikke å kjøre selv om jeg føler meg mye bedre skikket uten smerter enn med.

Jeg har spurt både, lege og politi og de sier at jeg kan bli straffet for å ha kjørt med medisiner med trekant på.

Altså teller ikke min vurdering, når uhellet er ute, for politiet ville med stor sannsynlighet vurdert det dithen at jeg ikke burde ha kjørt med trekantmedisiner.

Gjest bølger
Skrevet

Kan man kjøre med sobril innabords, er det ikke trekant på den?

De andre medisinene kjenner jeg ikke til.

Jeg må av og til ta zomig for migrene, den har trekant. Da heter det seg at man skal vise skjønn. Dette fungerer helt til du evt. kolliderer Da er ikke min vurdering mye verdt.

Jeg forstår ikke helt disse reglene. Hvorfor er det ikke klarere regler for dette? Jeg har valgt ikke å kjøre selv om jeg føler meg mye bedre skikket uten smerter enn med.

Jeg har spurt både, lege og politi og de sier at jeg kan bli straffet for å ha kjørt med medisiner med trekant på.

Altså teller ikke min vurdering, når uhellet er ute, for politiet ville med stor sannsynlighet vurdert det dithen at jeg ikke burde ha kjørt med trekantmedisiner.

Forvirrende. Nå fant jeg et tidligere innlegg jeg hadde fått svar fra NHD, og der hadde jeg skrevet hvilke andre medisiner jeg gikk på. Det var ok å ta inntil 30mg sobril hvis jeg ikke tok noe annen sløvende medisin, men legen min godtok bare 15 mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De andre medisinene du bruker har ingen sløvende effekt, så i denne sammenheng har de ingen betydning.

Krom. Det er meg bekjent ikke gjort noen studier på dette. Det er problemet med denne type "medisiner". På den annen side er jeg er jeg sikker på at kombinasjonen går bra.

Gjest bølger
Skrevet

De andre medisinene du bruker har ingen sløvende effekt, så i denne sammenheng har de ingen betydning.

Krom. Det er meg bekjent ikke gjort noen studier på dette. Det er problemet med denne type "medisiner". På den annen side er jeg er jeg sikker på at kombinasjonen går bra.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...