Gå til innhold

Skatteklasse 1 kontra 2

Anbefalte innlegg

Ja, det er ulempen når forholdet blir slutt. Det kan ta litt tid å få seprasjonsbevilgningen. Og i mellomtiden får man ingen hjelp, ingen dobbel barneteygd, ingen bidrag. Kjipt men, bedre enn fire mnd under samme tak :-)

''Kjipt men, bedre enn fire mnd under samme tak :-)''

Helt klart! Men det er urettferdige regler, det er jo ikke paret som vil skille seg sin skyld at det tar tid å bli separert. Sånn sett må det være lettere ikke å være gift.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

18

• Elis31

5

• Lillemus

3

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest melmøll

''Kjipt men, bedre enn fire mnd under samme tak :-)''

Helt klart! Men det er urettferdige regler, det er jo ikke paret som vil skille seg sin skyld at det tar tid å bli separert. Sånn sett må det være lettere ikke å være gift.

Ja, men jeg lurer på om de kan havne i samme situasjon dersom partneren som flytter er veldig sen med å forandre folkeregistrert adresse.

Gjest togli

Oi, dere må ha billig SFO hvis barnetrygda rekker til det pluss alt det andre. :-)

2200 kroner SFO, 800 kr pr mnd (ukelønn til barna), mobiltlf ca 300 kr pr mnd = 3300 kr pr.mnd. Barnetrygda er på nesten 4000 pr mnd, så det holder sånn passe greit. Når vi har brukt over dette beløpet deler vi på underskuddet.

Gjest togli

Er ikke så flink til å få fulgt opp her inne...tiden strekker ikke til... men takk for alle svarene fra alle sammen! :)

Og til de som lurte...jeg jobber 100% og mer enn det med overtid... min eks ville ikke at jeg skulle jobbe da vi var gift så jeg ble hjemme med barn... ikke smart..ser jeg nå i ettertid.. for man kommer veldig bakpå når det gjelder lønn...jeg jobber meg oppover... jobber innen handel og kontor... har ingen annen mulighet til å få noen bedre lønn da jeg ikke har noen annen utdannelse enn den jeg allerede har. Hadde det bare vært så vel at man bare kan bestemme seg for at .." nei, nå er jeg lei av å ha denne jobben med lav lønn, nå vil jeg ha høyere lønn" ;-) Da hadde det vært enkelt! :-)

Skal få til et møte med Nav ang. bidrag men kvier meg veldig da jeg vet han kommer til å klikke... men jeg føler det er urettferdig at når jeg kjøper utstyr og klær ( noe jeg gjør mest) så krever jeg ikke han for penger, men de få gangene han kjøper noe så står kravene der med en gang! Jeg er i grunnen litt lei av å være dumsnill som våre felles venner sier om meg...men det er noe med det å holde freden ... men det har gått litt for langt nå føler jeg.

Håper det ordner seg for deg! Tvi, tvi:)

2200 kroner SFO, 800 kr pr mnd (ukelønn til barna), mobiltlf ca 300 kr pr mnd = 3300 kr pr.mnd. Barnetrygda er på nesten 4000 pr mnd, så det holder sånn passe greit. Når vi har brukt over dette beløpet deler vi på underskuddet.

Du har kanskje nedsatt pris på SFO pga inntekt eller ikke alle barna i SFO? For det er jo nesten like lite som en familie jeg kjenner betaler for ett barn i SFO (ikke fulltid).

Annonse

Du har kanskje nedsatt pris på SFO pga inntekt eller ikke alle barna i SFO? For det er jo nesten like lite som en familie jeg kjenner betaler for ett barn i SFO (ikke fulltid).

Som eneforsørger får man dekket 64% av dokumenterte utgifter til barnepass (barnehage/sfo).

Gjest togli

Nei, glemte å si at vi ikke har full plass på SFO;) Har et barn som går der kun fire ettermiddager i uka..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...