Gå til innhold

Hvordan pynter dere konfirmasjonsbordet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elbereth

4

• Lillemus

2

• candyqueen_83

2

• Sjalala

2

Mest aktive i denne tråden

Ved sønnens konfirmasjon hadde vi enkle hvite duker (metervare fra Jysk). Blomster: kjøpte krukkeplanter, ser ut som små blåklokker, husker ikke hva de heter nå. Enkle hvite potteskjulere i keramikk. Plantene var små, tette og kraftige, ble planta ut i hagen etterpå, tror forsyne meg de lever fortsatt (2 år sia). Vi hadde vel ca 40 gjester, langbord, så jeg tror vi hadde 6 planter jevnt fordelt.Ellers hadde vi mørke grønne lys i ulike blanke glass-staker, servietter i lignende grønnfarge.

Alt i alt en konf. på meget stramt budsjett, konfirmanten selv mindre enn middels opptatt av dekoren, men han syntes det var fint :)

Gjest ambrose

Ved sønnens konfirmasjon hadde vi enkle hvite duker (metervare fra Jysk). Blomster: kjøpte krukkeplanter, ser ut som små blåklokker, husker ikke hva de heter nå. Enkle hvite potteskjulere i keramikk. Plantene var små, tette og kraftige, ble planta ut i hagen etterpå, tror forsyne meg de lever fortsatt (2 år sia). Vi hadde vel ca 40 gjester, langbord, så jeg tror vi hadde 6 planter jevnt fordelt.Ellers hadde vi mørke grønne lys i ulike blanke glass-staker, servietter i lignende grønnfarge.

Alt i alt en konf. på meget stramt budsjett, konfirmanten selv mindre enn middels opptatt av dekoren, men han syntes det var fint :)

Takk :) Brukte dere noen form for løper på bordet i tillegg til duken?

Og, synes du lilla blir "jentete"? Passer det til gutt? Han er så glad i den fargen. Lys lilla altså.

Annonse

Gjest togli

Og, synes du lilla blir "jentete"? Passer det til gutt? Han er så glad i den fargen. Lys lilla altså.

Kanskje du kan bruke to servietter sammen? En stor svart med en liten lilla oppå? Da blir det straks mer maskulint. Har selv min første konfirmant i år :) Hun vil ha svarte/mørk grå og ceriserosa servietter:)

Gjest ambrose

Kanskje du kan bruke to servietter sammen? En stor svart med en liten lilla oppå? Da blir det straks mer maskulint. Har selv min første konfirmant i år :) Hun vil ha svarte/mørk grå og ceriserosa servietter:)

Hvor skal du legge serviettene? Det høres veldig stilig ut da :)

Gjest togli

Hvor skal du legge serviettene? Det høres veldig stilig ut da :)

Jeg tror jeg vil ha runde, sølvfargede serviettringer.. legger den minste servietten under den største og ruller dem sammen før jeg putter hver serviett inn i en ring.

Ellers venter jeg spent på flere svar i tråden din -for jeg er heller ingen superbordpynter :P

Jeg tror jeg vil ha runde, sølvfargede serviettringer.. legger den minste servietten under den største og ruller dem sammen før jeg putter hver serviett inn i en ring.

Ellers venter jeg spent på flere svar i tråden din -for jeg er heller ingen superbordpynter :P

''Ellers venter jeg spent på flere svar i tråden din -for jeg er heller ingen superbordpynter :P''

Ikke jeg heller og siden jeg har konfirmant neste år så skal jeg sannelig notere meg noen tips her. :o)

Tror jeg prøvde meg litt fram men kom fram til at det ble "trangt", i alle fall med dekketøy og glass osv. Liker det litt luftig... Ang. fargen; blomstene vi hadde var kanskje mer mot lilla enn fx blå lobelia. Dessuten hadde det mørke grønne i lys og servietter, det gjorde vel at det ble "mindre feminint" hehe.

Nå er det jo "tusenvis" av måter å dekke bord på for den som måtte ha interesse for sånt, men jeg holder meg til veldig enkle løsninger :)))

Gjest ambrose

Sølv er kjempefint. Og så står det i stil med bestikket. Jeg elsker å holde på med sånt - men jeg er dårlig på å matche. Vi får se om noen erfarne dolere kan hjelpe oss, togli :)

Gjest ambrose

Tror jeg prøvde meg litt fram men kom fram til at det ble "trangt", i alle fall med dekketøy og glass osv. Liker det litt luftig... Ang. fargen; blomstene vi hadde var kanskje mer mot lilla enn fx blå lobelia. Dessuten hadde det mørke grønne i lys og servietter, det gjorde vel at det ble "mindre feminint" hehe.

Nå er det jo "tusenvis" av måter å dekke bord på for den som måtte ha interesse for sånt, men jeg holder meg til veldig enkle løsninger :)))

hvilke farge hadde du på serviettene? Lys grønn?

Man får kjøpt fine løpere på metersvis, i ulike farger og mulig også mønster. Jeg prøver å se for meg hvordan det blir å legge en løper mellom to personer som sitter ovenfor hverandre om du skjønner hva jeg mener. Er man 30 personer f.eks, så blir det altså 15 løpere som ligge loddrett oppå den hvite duken. Men jeg vet ikke om det blir rotete og trangt som du sier. Hva tenker du om det?

Annonse

Synes ikke det er en jentefarge, men du kan kanskje stramme det opp litt? Kombinere det med grått eller sølv, eller kanskje litt svart, og gå for rene linjer og ikke for dillete pynt.

Gjest togli

''Ellers venter jeg spent på flere svar i tråden din -for jeg er heller ingen superbordpynter :P''

Ikke jeg heller og siden jeg har konfirmant neste år så skal jeg sannelig notere meg noen tips her. :o)

En lur tråd, ja ;) Får hente fram skriveblokka ;)

Gjest togli

Sølv er kjempefint. Og så står det i stil med bestikket. Jeg elsker å holde på med sånt - men jeg er dårlig på å matche. Vi får se om noen erfarne dolere kan hjelpe oss, togli :)

Jepp! Tror jeg skal gå for hvite duker.... sølv, mørkegrått og ceriserosa... Kanskje strø utover "perler" e.l. på bordet?

Gjest togli

Man får kjøpt fine løpere på metersvis, i ulike farger og mulig også mønster. Jeg prøver å se for meg hvordan det blir å legge en løper mellom to personer som sitter ovenfor hverandre om du skjønner hva jeg mener. Er man 30 personer f.eks, så blir det altså 15 løpere som ligge loddrett oppå den hvite duken. Men jeg vet ikke om det blir rotete og trangt som du sier. Hva tenker du om det?

Jeg ser for meg at det lett ser rotete ut? Tror jeg ville gått for duk som dekker hele bordet... da kan du ta'n litt ut når det gjelder bordpynting ellers ;)

Før pleide man jo å sette fram konfirmantens første sko.... jeg tror jeg dropper den biten;)

Du tenker kanskje på sånne smale, tynne løpere på rull? Er det voile det heter... Kanskje hvis du la den på langs hele veien? Må nesten prøve seg litt fram, kommer litt an på bordbredden osv.

Jeg kjøpte mørke, nærmest skogsgrønne lys på Rema tror jeg. Deretter gikk jeg på en litt mer "spesialisert" forretning og fant servietter i tilnærmet lik farge. Husker ikke om det var mønster på disse, om så var, var det sikkert noe diskret...

Jeg ser for meg at det lett ser rotete ut? Tror jeg ville gått for duk som dekker hele bordet... da kan du ta'n litt ut når det gjelder bordpynting ellers ;)

Før pleide man jo å sette fram konfirmantens første sko.... jeg tror jeg dropper den biten;)

Skoene kan man fx ha på gavebordet? Har hatt tre konfirmasjoner så langt, og glemt av skoene hver gang...

Neste og Siste konfirmasjon om tre år, kanskje jeg husker det da ;)

Gjest Nickløsheletida

Siden gutten her ikke hadde noen formening om farger, ble det pyntet etter min smak.

Hvit duk med noe slags lys lilla slør eller hva jeg skal kalle det midt på, hvite tallerkener, sølvfargede lys i sølvfargede lysestaker, lys lilla mansjetter (noe jeg vanligvis ikke liker, men dette var perler kjøpt på Til bords, veldig fine) servietter i lys lilla og sølvfargede blomstervaser og lilla i blomsterbukettene også. Sølvfargede bordkort.

Så fargene gikk i i hvitt, sølv og lilla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...