Gå til innhold

Jeg har ikke lyst til å ha informasjon på Altinn

Anbefalte innlegg

Gjest bør ikke ligge på nettet overhodet

Kan man reservere seg på noen måte? Gang på gang viser det seg at dataene ikke er så trygge som man blir lovet. Jeg har liten tiltror til å ha sensitiv informasjon liggende på nettet (med passord) slik det blir.

Samme dag som Altinn-skandalen skjedde det noe liknende på NAV sin nettside. Det lå informasjon om det på NAV´s side, men jeg har ikke sett noe om dette i avisene. Noen som vet om det sto noe?

Jeg mener man må kunne reservere seg mot den typen oppbevaring av sensitive data.

Fortsetter under...

Gjest bør ikke ligge på nettet

Det er, med overveldende stor sannsynlighet, langt større sjanse for at informasjon på papir kommer på avveie, sendes til feil person, osv.

Med vennlig hilsen

Ja men da er det en eller to mennesker som ser papirene, ikke potensielt tusenvis.

Derfor er jeg uenig med deg i at dette er verre. Det digitale har langt større skadevirkninger, selv om det muligens skjer skjeldnere.

Ja men da er det en eller to mennesker som ser papirene, ikke potensielt tusenvis.

Derfor er jeg uenig med deg i at dette er verre. Det digitale har langt større skadevirkninger, selv om det muligens skjer skjeldnere.

Det er fremdeles langt større sjanse for at papir skal sees av folk en kjenner (felles postkasse, glemt, feilsent til folk med nesten samme navn, osv.) enn at man skal være "Kenneth 36".

Ja, mange så hans selvangivelse, men det er liten sjanse at han kjenner noen av dem.

Med vennlig hilsen

Det er, med overveldende stor sannsynlighet, langt større sjanse for at informasjon på papir kommer på avveie, sendes til feil person, osv.

Med vennlig hilsen

Det skal jaggu være sikkert! NAV gav mannen min en toåring jeg aldri har hørt om engang, her for under et år siden! :0D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...