Gå til innhold

Vekt etter fødsel, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest januargirl

Jeg fødte for 5 uker siden, og har gått ned 11 kilo. Har fortsatt 4 igjen, og det virker som om det er vanskelig å bli kvitt disse siste...Det er så irriterende, for jeg får ikke på meg buksene, og har ikkel lyst å kjøpe ny garderobe ..Jeg har fortsatt ikke klart å få på meg alle ringene, kan det forsatt være vann i kroppen som ikke har gått ut ennå? Etter keisersnittet mistet jeg masse vann, kiloene bare randt av, men nå har jeg stagner på vekta i 2 uker...det er så kjedelig..

Vil jeg miste mer vekt, eller må jeg innse at "slaget" er tapt? Noen erfaringer? Går masse turer, spiser sundt og holder meg i beveglese..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377629-vekt-etter-f%C3%B8dsel-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Du har gått ned 11 kilo på 5 uker. Det er rett og slett fantastisk.

Tenk nå litt på hvor lang tid du brukte på å gå OPP de kiloene. Du har vel en sju-åtte måneder igjen før du har noen grunn til å bli utålmodig med de siste fire kiloene.

Duh! 5 uker er ingenting altså! Gi den stakkars kroppen din tid til å komme til hektene igjen etter den maratonprøven den har vært gjennom. Svangerskap og fødsel er ingen spøk!

Spis sunt og variert og gå 1-2 turer hver dag så løsner det nok etterhvert. :o)

Jeg brukte 8-10 uker på å komme i matchvekt igjen. Jeg veide 53 før graviditet, gikk opp til 67. Dvs at jeg gikk opp 14 kilo. Du sier du skal miste 15 tilsammen?

Rett etter fødsel var jeg nede i 59. Barnet og vannet og alt veier jo litt. Det betyr at jeg brukte ca 10 uker på de siste 6 kiloene. Jeg syns du er veeeeldig utålmodig :-))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...