Gjest – januargirl Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg fødte for 5 uker siden, og har gått ned 11 kilo. Har fortsatt 4 igjen, og det virker som om det er vanskelig å bli kvitt disse siste...Det er så irriterende, for jeg får ikke på meg buksene, og har ikkel lyst å kjøpe ny garderobe ..Jeg har fortsatt ikke klart å få på meg alle ringene, kan det forsatt være vann i kroppen som ikke har gått ut ennå? Etter keisersnittet mistet jeg masse vann, kiloene bare randt av, men nå har jeg stagner på vekta i 2 uker...det er så kjedelig.. Vil jeg miste mer vekt, eller må jeg innse at "slaget" er tapt? Noen erfaringer? Går masse turer, spiser sundt og holder meg i beveglese.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ammetåke? Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Jeg fødte for 3 uker siden og er slankere nå enn før jeg ble gravid;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Langvarig amming tærer på fettet på hofter og lår. Jeg gikk ned etter alle mine fødsler. Det var gjennomtenkt- dvs jeg spiste sunt uten å overspise, og jeg gikk trilleturer. Det tok noen måneder alle ganger. (problemet mitt er at jeg etter amming gikk sakte, sakte opp.... Kanskje halv kilo året....og etter 10-20 år så utgjør jo dette litt) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Det er jo ikke lenge siden du fødte, så de 4 siste forsvinner sikkert i løpet av ammeperioden. (ihvertfall hvis du er flink til å spise sunt) Med min første veide ungen 10 kg etter 6 mndr, mens jeg hadde gått ned tilsvarende omtrent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Når du har gått ned 11kg allerede går resten garantert over litt tid. Hadde ikke bekymret meg. Under begge mine graviditeter gikk jeg opp ca 13 kg, spiste normalt og var aktiv. Formen var veldig bra. Husker jeg trente 13 dager på overtid, og var overbevist om at kiloene derfor bare ville renne av. Stor var overraskelsen da jeg veide meg to dager etter å ha født en 4kg baby, med 1 kg morkake, og vekta viste kun 3 kg i minus.... Så viste det seg at jeg hadde fått masse vann i kroppen rett etter fødsel da. Jeg ammet begge mine barn henholdsvis 16 og 21 mnd, tok opp trening så fort jeg kunne, men måtte likevel slite noe j***** for å bli kvitt de siste kiloene....Så det er nok forskjell fra person til person 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Sånn er det for de fleste. Det er en myte at all graviditetsvekta forsvinner av seg selv. Gravide lagerer automatisk mer fett for å ha energi til å produsere morsmelk. Nå er det jo ikke så lenge siden du har født, så du kan fortsatt være heldig å gå ned, men sannsynligheten er stor for at du må på slankekur. Men ikke begynn med det før du er ferdig med å fullamme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Langvarig amming tærer på fettet på hofter og lår. Jeg gikk ned etter alle mine fødsler. Det var gjennomtenkt- dvs jeg spiste sunt uten å overspise, og jeg gikk trilleturer. Det tok noen måneder alle ganger. (problemet mitt er at jeg etter amming gikk sakte, sakte opp.... Kanskje halv kilo året....og etter 10-20 år så utgjør jo dette litt) ''Langvarig amming tærer på fettet på hofter og lår. '' Ikke hos alle.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Sånn er det for de fleste. Det er en myte at all graviditetsvekta forsvinner av seg selv. Gravide lagerer automatisk mer fett for å ha energi til å produsere morsmelk. Nå er det jo ikke så lenge siden du har født, så du kan fortsatt være heldig å gå ned, men sannsynligheten er stor for at du må på slankekur. Men ikke begynn med det før du er ferdig med å fullamme. Jeg tror det skal være godt mulig å komme tilbake uten kur, hvis man mosjonerer og spiser sunt. Det er fristende å spise godis når man er trøtt sliten og går hjemme med baby. Hvis man er bevisst på det, kan man gå sakte men sikkert ned. Kan hende jeg er en av fåtallet men jeg gikk opp 17 kilo men to år etter veide jeg fem kilo mindre enn før graviditeten. Uten slanking. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg tror det skal være godt mulig å komme tilbake uten kur, hvis man mosjonerer og spiser sunt. Det er fristende å spise godis når man er trøtt sliten og går hjemme med baby. Hvis man er bevisst på det, kan man gå sakte men sikkert ned. Kan hende jeg er en av fåtallet men jeg gikk opp 17 kilo men to år etter veide jeg fem kilo mindre enn før graviditeten. Uten slanking. Men å spise sunt og å mosjonere er jo en form for slanking da. :-) Det var i hvert fall det eneste jeg gjorde den gangen jeg skulle ned i vekt etter første fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melmøll Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Men å spise sunt og å mosjonere er jo en form for slanking da. :-) Det var i hvert fall det eneste jeg gjorde den gangen jeg skulle ned i vekt etter første fødsel. Jo, men det bør man jo gjennom svangerskap og det kan man gjøre fra dag 1 etter fødsel. Trodde du mente sånn Hollywood kur. Det bør man nok vente med til man er ferdig å fullamme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Jo, men det bør man jo gjennom svangerskap og det kan man gjøre fra dag 1 etter fødsel. Trodde du mente sånn Hollywood kur. Det bør man nok vente med til man er ferdig å fullamme. Nei, Hollywood-kur er ikke akkurat å anbefale enten man ammer eller ei. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 ''Langvarig amming tærer på fettet på hofter og lår. '' Ikke hos alle.... Ikke? Jeg trodde dette var biologisk- at dette fettet var ment særlig for diebarn. Dersom mor mangler mat, så får i alle fall barnet det det trenger fordi mor tømmer sine fettlagre på baken og lår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Sånn er det for de fleste. Det er en myte at all graviditetsvekta forsvinner av seg selv. Gravide lagerer automatisk mer fett for å ha energi til å produsere morsmelk. Nå er det jo ikke så lenge siden du har født, så du kan fortsatt være heldig å gå ned, men sannsynligheten er stor for at du må på slankekur. Men ikke begynn med det før du er ferdig med å fullamme. Jeg gikk sakte ned i vekt i ammeperioden. Valgte ligge på vektnedgang på halvt kilo pr 14 dager.... Gikk ned alle mine svangerskapskilo + litt til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Ikke? Jeg trodde dette var biologisk- at dette fettet var ment særlig for diebarn. Dersom mor mangler mat, så får i alle fall barnet det det trenger fordi mor tømmer sine fettlagre på baken og lår. Ja, det er biologisk, og det var skikkelig smart den gangen man ikke hadde nok mat. Nå om dagen er det jo ikke nødvendig å gå og sulte. Mange som ammer blir mer sultne og spiser derfor nok til å brødfø både ungen og seg selv. Hvis man skal tære på fettet, skal man jo innta flere kalorier enn man bruker (til seg selv og til produksjon av morsmelka), ergo man skal sulte/slanke seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Ja, det er biologisk, og det var skikkelig smart den gangen man ikke hadde nok mat. Nå om dagen er det jo ikke nødvendig å gå og sulte. Mange som ammer blir mer sultne og spiser derfor nok til å brødfø både ungen og seg selv. Hvis man skal tære på fettet, skal man jo innta flere kalorier enn man bruker (til seg selv og til produksjon av morsmelka), ergo man skal sulte/slanke seg. ''Hvis man skal tære på fettet, skal man jo innta flere kalorier enn man bruker (til seg selv og til produksjon av morsmelka), ergo man skal sulte/slanke seg.'' Nå har du misforstått noe med slanking tror jeg. ;o) Man inntar ikke flere kalorier enn man bruker og forventer å gå ned i vekt da vet du - tullejente! ) Regner med du skulle skrive færre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 ''Hvis man skal tære på fettet, skal man jo innta flere kalorier enn man bruker (til seg selv og til produksjon av morsmelka), ergo man skal sulte/slanke seg.'' Nå har du misforstått noe med slanking tror jeg. ;o) Man inntar ikke flere kalorier enn man bruker og forventer å gå ned i vekt da vet du - tullejente! ) Regner med du skulle skrive færre? :-) Færre, ja... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.