Gå til innhold

Angående voldtekter...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Sør

11

• Angustia

4

• tzatziki1365380058

3

Mest aktive i denne tråden

Straff for overfallsvoldtekt og vold skal være høyere enn for den andre voldtekten.

Om overfallsvoldtekten ikke hadde hatt vold som tilleggselement, er jeg mer usikkert. Det er vel sannsynlig at belastningen for en kvinne er større ved en overfallsvoldtekt medukjent gjerningsmann enn ved en voldtekt hjemme, sånn at straffen uansett bør være høyere ved overfall.

Men -uansett type voldtekt er det KUN voldtektsmannen som har ansvar og skyld! Kvinnen har ikke "litt skyld" fordi hun ble med noen hjem elller lignende, slik visstnok 25 % av befolkningen mener.

'' Kvinnen har ikke "litt skyld" fordi hun ble med noen hjem elller lignende, slik visstnok 25 % av befolkningen mener.''

Absolutt enig i det - men uansett kunne hun enkelt ha forebygget situasjonen. Det er bestå være litt smart og prøve å unngå farlige situasjoner. Slik man gjør f.eks. ved å bruke bilbelte. Det er vel heller det 25% mener, tror du ikke? Eller i alle fall flesteparten av de 25%.

Gjest Cinnamongirl

'' Kvinnen har ikke "litt skyld" fordi hun ble med noen hjem elller lignende, slik visstnok 25 % av befolkningen mener.''

Absolutt enig i det - men uansett kunne hun enkelt ha forebygget situasjonen. Det er bestå være litt smart og prøve å unngå farlige situasjoner. Slik man gjør f.eks. ved å bruke bilbelte. Det er vel heller det 25% mener, tror du ikke? Eller i alle fall flesteparten av de 25%.

Jeg tror ikke jeg hadde blitt kjent med mannen min om vi ikke hadde tilbrakt tid sammen på tomannshånd - og det er jo som oftest sent en kveld etter at en gjeng har vært ute sammen.

Så vi var sammen mange sene kvelder alene vi før vi ble et par (og uten sex).

Iflg logikken til 25% av befolkningen så hadde jeg bare hatt meg selv å takke om han skulle vise seg å være en voldtektsforbryter?

tzatziki1365380058

Jeg hadde tenkt å svare noe i retning av det Cinnamongirl svarer nedenfor. Det å bli med hjem osv, er jo en del av det å bli kjent. Det hadde ikke blitt mange par dersom man ikke hadde tatt noen slike sjanser. Og det er ikke sånn at det bare er på første date med helt ukjente menn at kvinner blir voldtatt. Det er vel faktisk mer vanlig å bli voldtatt av folk man kjenner bedre enn det så vidt jeg vet.

Så jada, man kan forebygge ved å aldri ta noen slike sjanser, og alltid ha med anstand, men er det virkelig slik vi vil det skal være -og at jenta skal få ansvar for å "ikke ha forebygget", når hun velger noe som faktisk er en del av "vanlige date-regler"? Når man sier "du kunne ha forebygget", så impliserer det i mitt øre en slags skyld for nettopp IKKE å ha forebygget.

Det er ikke ALLTID dumt å bli med noen hjem, selv om man ikke kjenner dem så godt. Det er derimot slik mange - de fleste - begynner kjærlighetsforholdene sine.

Annonse

Gjest sangsol

Oppfatter du utropstegn som roping? Det synes jeg er pussig.Utropstegn benyttes jo i helt vanlig skriftspråk for å betegne et sterkt,viktig osv utsagn (innrømmer at jeg ikke husker reglene). Synes ikke man skal endre reglene på nett. At du opplever det som roping, er en ting, men det er det jo da faktisk du som må gjøre noe med, enten ved å la være å svare, eller venne deg til utropstegn-bruk. Synes det blir litt feil å "skylde på" hidi.

Nå kan det hende hidi bruker utropstegn veldig mye, men når det gjelder setningene over, er det da helt på sin plass å benytte utropstegn.

DETTE DERIMOT - er roping :)

Selv om store bokstaver er "verre", så oppfatter jeg utropstegn som roping. Ikke dersom det er lang tekst- og et utropstegn. Da er det forsterkning av et poeng.

Men når det blir veldig mange utropstegn på få setninger, så opplever jeg det mest som mas/roping.

Når det er sagt, så kan folk gjerne avslutte hver eller annen hver setning med utropstegn. Jeg lærer fort hvem som gjør det og hvem som ikke gjør det- og så velger jeg hva å lese deretter. :)

''Men utropstegn oppfattes som roping. Roping orker jeg ikke forholde meg til, og unngår lese mange av dine innlegg.''

Beklager skal skjerpe meg, men blir bare så involvert. Takk for din ærlige mening.

''Beklager skal skjerpe meg, men blir bare så involvert. Takk for din ærlige mening.''

Jeg synes alltid det er kult når noen klarer å ta en tilbakemelding på denne måten :-)

Gjest sangsol

''Beklager skal skjerpe meg, men blir bare så involvert. Takk for din ærlige mening.''

Jeg synes alltid det er kult når noen klarer å ta en tilbakemelding på denne måten :-)

''Jeg synes alltid det er kult når noen klarer å ta en tilbakemelding på denne måten :-)''

Det synes jeg også. Det er bare å ta av seg hatten. :-)

hidi, the scorpion

Synes overgrepsvoldtekt er "verst". Dødsangsten og kanskje sterkere fysisk smerte kommer jo i tillegg til selve voldtekten.

men han bør straffes han også- som voldtar ei som valgte stole på han, og bli med han hjem.

''men han bør straffes han også- som voldtar ei som valgte stole på han, og bli med han hjem.''

Selvfølgelig. Voldtekt er voldekt. Kun graden av vold jeg stiller meg spørsmål om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...