Gå til innhold

Personer med "dårlige dager"

Anbefalte innlegg

Gjest nickelback
Skrevet

Vi omgås sikkert alle iblandt av personer som er sure og misfornøyd av livet og disse personene har en tendens til å overføre sine negative følelser og misnøye over på andre, slik at man da overtar denne negative personens dårlige følelser.

Hvilke strategier har dere for å omgås kritiske personer uten å overta deres følelser?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Proaktivitet :-)

"Glad for å se ditt blide åsyn i dag. Hva for noe stort kan vi utrette i dag?"

Skrevet

Det er jo selvsagt best og hyggeligst med NHD-metoden, men jeg bruker for mye krefter på å prøve å dra dem opp. Selv om de ikke er kritiske og kontaktsøkende smitter den dårlige energien over på meg. Orker bare på de dagene jeg har et tonn med overskudd. For meg funker fortrengning, teflonbelegg og skylapper best. Tryll, tryll, og borte var de!;)

Gjest Ingaa
Skrevet

Det finnes en type mennesker som skal ytre sin kritiskhet til andre, støtt og stadig. Det beste er kanskje å ta det med en blanding av humor og alvor. "Men ..... da. Tror du det er lurt å .... overfor ....? Det fører jo bare til ....".

Gjest kommunalt ansatt
Skrevet

Har noen slike kollegaer. Ser for meg at jeg er en løve og at jeg brøler mot dem. Mens utad snakker jeg hyggelig med dem, jatter litt med og lar dem påvirke meg minst mulig. Ignorerer dem uten at de vet det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...