Gå til innhold

Hvilken behandling? Nakke og skuldre

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose

''Jeg bare skjønner ikke hvor jeg skal hente dette overskuddet fra når jeg allerede er på underskudd med energi?''

Støtter forslaget til tsatziki under her om å prøve stavgang. Det nytter ikke å vente på overskudd til å trene; det eneste som nytter er å bestemme seg for å gjøre og så gjennomføre. Det er litt som med tannpuss; nytter ikke å vurdere hver dag om tennene skal pusses eller ikke, det må bare gjøres.

Jeg gjør jo ting jeg liker hvor jeg omtrent ikke får med meg beina også.. for å ta et eks; jeg var med sønnen min på et kjøpesenter i går - jeg måtte slite meg gjennom det fordi jeg var så på minussiden med energi. Beina var nesten ikke til å bære. Hvordan skal jeg få energi når det er sånn?

Fortsetter under...

Gjest ambrose

Jeg gjør jo ting jeg liker hvor jeg omtrent ikke får med meg beina også.. for å ta et eks; jeg var med sønnen min på et kjøpesenter i går - jeg måtte slite meg gjennom det fordi jeg var så på minussiden med energi. Beina var nesten ikke til å bære. Hvordan skal jeg få energi når det er sånn?

Ps. jeg orker ikke svare hver enkelt.

Du må sette av tid; planlegge når du skal ut og gå tur. Nå i begynnelsen kan du planlegge at du går tre korte turer i løpet av uka (20-30 minutter) og en lang tur på en fridag (minst 60 minutter i rolig tempo).

Du lever deg sånn inn i at dette ikke er mulig. Det _er_ selvfølgelig mulig. Det er bare å ta beina fatt og bevege seg. Helst på ujevnt underlag om du har det i nærheten. Du trenger ikke like det, du trenger ikke oppleve det som energigivende, du trenger bare å gjøre det.

Gjest Modern77

Har du sjekket deg hos lege, f.eks. jernmangel kan jo gjøre deg slapp og energiløs...

Du får begynne å trene i det små,

ikke ta i for hardt i starten, da er det lett å møte veggen så du ikke orker å trene mer i det hele tatt. Man får mer energi av å trene, har selv nylig begynt,

og jeg var også veldig energiløs,

har et par krevende småbarn... våkner om natta og

jobber fullt.. ikke lett å finne tid eller energil.

Men nå føler jeg det går fremover og har fått mer energi og vil bare trene mer :)

Pass også på kostholdet,

lette karbohydrater kan gjøre at en får kjappe svingninger i blodsukkeret og dette vil gjøre deg slapp og tiltaksløs, langsomme karbohydrater er det beste. Pass på å få i deg nok væske, væskemangel gjør deg også slapp.

Finn en aktivitet som er morsom, så du glemmer at du trener.

Mange jeg kjenner elsker f.eks. zumba, her danser du og du blir så med

at du glemmer at dette er trening.

Gjest Modern77

.... må også nevne at det er morsommere og lettere å komme seg ut å trene

om en har en treningspartner...

HØr med en kollega, venninne eller lignende om de vil være med å trene,

og avtal at dere skal pushe hverandre også de dagene dere ikke orker å trene.

Meld dere på helsestudio, man føler seg mer forpliktet til å trene når man betaler for det.

Gjest Psyk av alt

Du trenger ikke overskudd for å gå korte turer.

At du blir så sliten av en tur på kjøpesenteret kan ha flere årsaker, men det er nærliggende å tenke at du faktisk er i veldig dårlig fysisk form. Pluss at du "forventer" at det kommer til å bli forferdelig slitsomt og dermed blir det akkurat det.

Dette sitter nok mest i hodet ditt :-)

Annonse

Jeg bare skjønner ikke hvor jeg skal hente dette overskuddet fra når jeg allerede er på underskudd med energi?

''Jeg bare skjønner ikke hvor jeg skal hente dette overskuddet fra når jeg allerede er på underskudd med energi?''

Du må bestemme deg for å gjøre det. Du kan ikke sitte å vente på at overskudd eller tiltakslyst skal komme. Du får overskudd av å komme deg ut å forsøke deg på de ulike aktiviteter som er foreslått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...