Gå til innhold

Fontex og skjelvinger - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Fontexine
Skrevet

Jeg har de siste tre mnd opplevd tre tilfeller med kraftige skjelvinger i den ene armen (alltid samme arm), kvalme/uvelhet, kaldsvetting og uvirkelighetsfølelse. Episodene har vart 60-90 minutter og jeg har følt meg helt fin etterpå, om enn litt sliten.

Skjelvinger kan jeg ha flere ganger i uka (fortsatt samme armen), men da ikke ledsaget av andre symptomer, og sånn sett kun plagsomt for finmotorikkens del.

Jeg oppsøkte lege, som sendte meg til nevrolog. Nevrologen mener at dette kan ha sammenheng med bruk av Fontex. Jeg har brukt Fontex i 8 år, og det er først de tre siste mnd jeg hadde opplevd disse kraftige episodene. Kan nevrologen ha rett? Han henviste meg videre til ultralyd (noe av hodet, jeg forsto ikke helt, og MR).

I skrivet jeg fikk med meg skrev han at han vurderte dette mest sannsynlig som angstreaksjoner.

Jeg har aldri vært plaget med angst - jeg har kun vært deprimert, og føler meg godt medikamentelt behandlet. Disse kraftige episodene jeg omtaler har hatt helt forskjellig bakgrunn - på den siste var jeg på jobb (en rolig dag, jeg var ikke stressa), og på den forrige satt jeg hjemme alene i sofaen og så TV. For et par-tre dager siden merket jeg mens jeg smurte frokost at hånda mi skalv, men da var det igjen bare litt plagsomt, det var ingen andre medfølgende symptomer.

Jeg forstår at symptomene kan minne om panikkangst - men er det mulig å ha panikkangst uten å føle redsel, eller å kunne sette fingeren på noe som helst som kan ha medført en slags redsel?

Sånn jeg ser det har han holdt flere muligheter åpne - både angst og bivirkning av Fontex, samt at han sender meg til undersøkelser for å utelukke andre årsaker. Han sjekket reflekser i armer og pupiller, muskeltonus i armene, det var normalt. Da jeg skulle gå fram og tilbake på gulvet mens han så på bemerket han at jeg beveget mer på den ene armen enn den andre (mest på den jeg får skjelvingene i), men det var ikke oppsiktsvekkende.

Jeg er i slutten av 20-årene og ellers frisk.

Har du noe syn på dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...