Gå til innhold

Ollie ble drept mens han gikk tur i bånd

Anbefalte innlegg

Gjest sinna nå

Kjenner pulsen gå til værs og at jeg begynner å puste raskere når jeg leser om dette. Har selv opplevd at hunden min er blitt angrepet av en løs hund, dette opptil flere ganger. Jeg håper den hunden som angrep blir avlivet og at eieren får en stor bot.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ollie-ble-drept-mens-han-gikk-tur-i-band-6793810.html#.T3HuC9WO5lE

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Tatjana

Her jeg bor er det helt klart at veldig få hundeeiere er klar over at det er båndtvang året rundt og nesten alle hunder er løse i parkene rundt omkring

Og her jeg bor er det veldig mange som har hytte. Og når de er her har de ferie, og da må selvsagt hundene deres også ha ferie. Og hunder som har ferie kan ikke gå i bånd, så da gjelder ikke båndtvangsbestemmelsene for dem.

:-(

''Politiet skulle prioritere dette.''

Nei, det skulle Politiet selvsagt ikke, så lenge det ikke er fare for at mennesker blir angrepet av denne hunden.

Med vennlig hilsen

''Nei, det skulle Politiet selvsagt ikke, så lenge det ikke er fare for at mennesker blir angrepet av denne hunden.''

Enig.

Hundeeiere plikter riktignok å ha kontroll over hundene sine, men det finnes en mengde forhold som politiet bør prioritere fremfor dette.

''Nei, det skulle Politiet selvsagt ikke, så lenge det ikke er fare for at mennesker blir angrepet av denne hunden.''

Enig.

Hundeeiere plikter riktignok å ha kontroll over hundene sine, men det finnes en mengde forhold som politiet bør prioritere fremfor dette.

Ja, Politiet bør selvsagt håndheve loven på normalt vis, men å prioritere noe (med mindre det er fare for gjentakelse/personskade) over annen kriminaltet blir feil.

Med vennlig hilsen

Her jeg bor er det helt klart at veldig få hundeeiere er klar over at det er båndtvang året rundt og nesten alle hunder er løse i parkene rundt omkring

Dersom du har en sparekonto i YA, så må du kontakte dem selv for å få høyrente. Dette er ikke lengre automatisk. Lønnskontoen får du ikke høyrente på, bare den vanlige, gode renta.

Det står i bånd eller på annen måte. Det betyr at man må ha kontroll over hunden. Den trenger ikke gå i bånd. At mange ikke har kontroll er en annen sak.

Jeg er nesten helt sikker på at det er båndtvang i Oslo indre by bortsett fra for servicehunder. Det har faktisk vært diskutert i bydelsavisen flere ganger at folk slipper hundene løse i friområdene her der unger leker og folk soler seg.

Annonse

Dersom du har en sparekonto i YA, så må du kontakte dem selv for å få høyrente. Dette er ikke lengre automatisk. Lønnskontoen får du ikke høyrente på, bare den vanlige, gode renta.

Takk, det skal jeg gjøre, jeg har sparekontoen til minstemann der og bare vanlig brukskonto til meg sjøl ;)

candyqueen_83

Jeg er nesten helt sikker på at det er båndtvang i Oslo indre by bortsett fra for servicehunder. Det har faktisk vært diskutert i bydelsavisen flere ganger at folk slipper hundene løse i friområdene her der unger leker og folk soler seg.

Nei, det er ikke det. Det er kun ordinær båndtvang i Oslo sentrum.

Det er båndtvang fordi fugler og dyr legger egg/føder barn, ikke for å beskytte mennesker for å sole seg, leke og bade!

candyqueen_83

Det har jo også tidligere vært oppe om båndtvangen skal droppes i Oslo sentrum i sommerhalvåret også. Ettersom det er fint lite av vilt osv i sentrum. Men det har ikke gått gjennom hittil da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...