Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var det noen utdypning av det eller???

Karakteristikken av ungen? Nei. Jeg har snakket med legen i dag som hevet mer enn et øyebryn og skal ta det videre med PPT. :0) Så får vi i alle fall objektive folk og krav om ressurser.

Jeg er ufrivillig fasinert, samme dama satt ovenfor oss og blåste av vår bekymring for dysleksi for en av de andre når denne gikk i fjerde. BARE å lese mer hjemme. Vi tok det videre selv, og det VAR kraftig dysleksi.

Nå er det "kun" slutten av andre trinn og hun "ser i spåkula si" alvorlige lese/mattevansker som ikke kan repareres i fremtiden "om vi ikke får orden på det nå", uten å si noe om hva hun mener med "orden på".

Snakk om å tilpasse seg papirer som kommer fra oven uten å blunke.

Fortsetter under...

Karakteristikken av ungen? Nei. Jeg har snakket med legen i dag som hevet mer enn et øyebryn og skal ta det videre med PPT. :0) Så får vi i alle fall objektive folk og krav om ressurser.

Jeg er ufrivillig fasinert, samme dama satt ovenfor oss og blåste av vår bekymring for dysleksi for en av de andre når denne gikk i fjerde. BARE å lese mer hjemme. Vi tok det videre selv, og det VAR kraftig dysleksi.

Nå er det "kun" slutten av andre trinn og hun "ser i spåkula si" alvorlige lese/mattevansker som ikke kan repareres i fremtiden "om vi ikke får orden på det nå", uten å si noe om hva hun mener med "orden på".

Snakk om å tilpasse seg papirer som kommer fra oven uten å blunke.

Hva slags matteproblemer er det som bare kan løses akkurat mens man går i andre klasse?

Det er mange teknikker i matte som krever en viss modenhet, f.eks. begrepsforståelse. Bl.a. derfor kommer temaene igjen og igjen på høyere trinn, med både repetisjon av det grunnleggende og _litt_ mer avansert bruk for de sterkeste, for hver gang.

Hva slags matteproblemer er det som bare kan løses akkurat mens man går i andre klasse?

Det er mange teknikker i matte som krever en viss modenhet, f.eks. begrepsforståelse. Bl.a. derfor kommer temaene igjen og igjen på høyere trinn, med både repetisjon av det grunnleggende og _litt_ mer avansert bruk for de sterkeste, for hver gang.

For å sitere dama; T I E R P L A S S E N.. med intenst blikk. :0) Dessuten blir 16 fort til 61 ol. Jeg fortsatt i løse lufta hvorvidt vi skal se på adferden eller pugge tierplasser, og om det siste evnt vil gjøre noe med adferden..!

Å dra personlighet inn på den måten er i alle fall nok til at jeg sender ballen over til andre. Da har jeg ikke sviktet jenta om det senere viser seg at det ligger noe i det.

For å sitere dama; T I E R P L A S S E N.. med intenst blikk. :0) Dessuten blir 16 fort til 61 ol. Jeg fortsatt i løse lufta hvorvidt vi skal se på adferden eller pugge tierplasser, og om det siste evnt vil gjøre noe med adferden..!

Å dra personlighet inn på den måten er i alle fall nok til at jeg sender ballen over til andre. Da har jeg ikke sviktet jenta om det senere viser seg at det ligger noe i det.

Tallenes plass-system blir repetert på linje med alle andre mattetemaer.

Men det er klart man bør finne ut om det er forståelse eller noe annet som ligger bak, hvis tall (og bokstaver) ofte havner i feil rekkefølge. Det burde ikke være første gangen en erfaren lærer er ute for det problemet. Å antyde at det har noe med personlighet å gjøre, er helt fjernt

synes

Karakteristikken av ungen? Nei. Jeg har snakket med legen i dag som hevet mer enn et øyebryn og skal ta det videre med PPT. :0) Så får vi i alle fall objektive folk og krav om ressurser.

Jeg er ufrivillig fasinert, samme dama satt ovenfor oss og blåste av vår bekymring for dysleksi for en av de andre når denne gikk i fjerde. BARE å lese mer hjemme. Vi tok det videre selv, og det VAR kraftig dysleksi.

Nå er det "kun" slutten av andre trinn og hun "ser i spåkula si" alvorlige lese/mattevansker som ikke kan repareres i fremtiden "om vi ikke får orden på det nå", uten å si noe om hva hun mener med "orden på".

Snakk om å tilpasse seg papirer som kommer fra oven uten å blunke.

Det virker ikke som om hun har styr på hva hun driver med. Sånt noe må da utdypes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...