Gå til innhold

Nhd overgrep

Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes langt flere burde vurdert seriøst om hvorfor de skal ha barn, særlig mange barn, om de ikke har tenkt å være sammen med dem.

Når den lile fritiden som er igjen i tillegg blir brukt til det foreldrene synes er moro, blir det enda verre. De få gangene jeg må ut og handle på lørdager, gjør deg meg vodt å se alle små barna på kafe ventende på at foreldrene skal bli ferdige med sitt snakk med andre voksne.

Ikke alle barn føler det slik som den trådstarteren det vises til, men alt for mange føler det slik.

''De få gangene jeg må ut og handle på lørdager, gjør deg meg vodt å se alle små barna på kafe ventende på at foreldrene skal bli ferdige med sitt snakk med andre voksne.''

Akkurat det er jeg ganske enig i.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• XbellaX

4

• Elis31

3

Skrevet

Jeg synes langt flere burde vurdert seriøst om hvorfor de skal ha barn, særlig mange barn, om de ikke har tenkt å være sammen med dem.

Når den lile fritiden som er igjen i tillegg blir brukt til det foreldrene synes er moro, blir det enda verre. De få gangene jeg må ut og handle på lørdager, gjør deg meg vodt å se alle små barna på kafe ventende på at foreldrene skal bli ferdige med sitt snakk med andre voksne.

Ikke alle barn føler det slik som den trådstarteren det vises til, men alt for mange føler det slik.

Andre steder står det at foreldre overbeskytter barna sine så mye at de utvikler angst. Og hva med Curlingforeldre? Det er sannelig ikke lett å vite hvor man skal legge lista....

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Er man i et parforhold og er 2 forsørgere så bør man etter min mening bli enige om at bare en av foreldrene skal gjøre "karriere".

Dersom begge foreldrene skal ha utfordrende og krevende jobber som krever mye av deres tid, så sier det seg selv at det blir mindre tid sammen med ungene.

Javel og det er vel mannen det da som skal gjøre karriere.

Det er jo nesten alltid kvinner som må jobbe deltid og slik har det vært her også, men begynte å jobbe fullt før jeg fikk den yngste. Jobbet deltid igjen da jeg fikk henne og fulltid da hun ble eldre.

Når den yngste nå er 10 år har jeg tenkt og jobbe fulltid til jeg blir pensjonist og det med god samvittighet. En 10-åring er stor nok til å greie seg alene et par timer på ettermiddagen. Dessuten er hun ikke enebarn og derfor lite sannsynlig at hun vil oppleve ensomhet.

Du bør prøve å tenke over hvorfor vi har det så godt i dette landet. Det er ikke bare pga. oljen, men også pga. av den store deltakelsen i arbeidslivet og derfor kan de som er mer eller mindre syke få utbetalt uføretrygd.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg kan ikke se at noe av det du sier her henger sammen med ens forhold til jobb. Man kan like gjerne ignorere ungene på lørdager som hjemmearbeidende eller arbeidsledig også vil jeg tro?

Gjest Kayia
Skrevet

Det sto ingenting om dette i innlegget til HH58.

Ikke i NHD sitt heller.

Gjest Nickelback
Skrevet

Det er jo nesten alltid kvinner som må jobbe deltid og slik har det vært her også, men begynte å jobbe fullt før jeg fikk den yngste. Jobbet deltid igjen da jeg fikk henne og fulltid da hun ble eldre.

Når den yngste nå er 10 år har jeg tenkt og jobbe fulltid til jeg blir pensjonist og det med god samvittighet. En 10-åring er stor nok til å greie seg alene et par timer på ettermiddagen. Dessuten er hun ikke enebarn og derfor lite sannsynlig at hun vil oppleve ensomhet.

Du bør prøve å tenke over hvorfor vi har det så godt i dette landet. Det er ikke bare pga. oljen, men også pga. av den store deltakelsen i arbeidslivet og derfor kan de som er mer eller mindre syke få utbetalt uføretrygd.

Hvor i innlegget mitt står det at det er mannen som skal gjøre karriere?

Gjest Pilka
Skrevet

Har du en kone som støtter deg i din karriere?

Gjest Nickelback
Skrevet

Nå vet ikke jeg helt hva du legger i karriere, men jeg mener det absolutt er rom for at begge foreldrene har utfordrende jobber, dvs. uten at barna lder under dét, snarere tvert i mot. Med sistnevte mener jeg at man er gode forbilder som foreldre når man er engasjert i jobben sin.

Det fordrer at en har en viss fleksibilitet i jobben, at en ikke må reise mye begge to, og at en er villig til bare å være én forelder hjemme rett som det er. F.eks. må gjerne en av foreldrene dra tidlig på jobb, og én må dra ganske tidlig fra jobb. Og en må selvfølgelig i stor grad prioritere familien når man har fri.

Helt ideelt sett burde kanskje begge foreldrene jobbe litt redusert når barna er helt små, men det er ikke alltid så lett å få til

Det er vel en kjent sak at når et par får barn, og kvinnen er mest hjemme med barna eller barnet, så gavner det mannens karriere, mens kvinnens karriere står litt på vent.

Det er jo en stor fordel hvis mannen er litt obs på dette.

Gjest Elextra
Skrevet

''Du bør prøve å tenke over hvorfor vi har det så godt i dette landet. Det er ikke bare pga. oljen, men også pga. av den store deltakelsen i arbeidslivet og derfor kan de som er mer eller mindre syke få utbetalt uføretrygd.''

Viktig poeng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...