Gå til innhold

Bare begynnelsen - muslimer angrep

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Din og andres hang til fordomsfulle ytringer er et langt større problem for Norge.

Hva skal vi gjøre med disse?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/15-slagsmal-mellom-casuals-i-Oslo-i-natt-6690110.html

Jeg regner med du mener at vi bør forhindre folk fra distriktene i å reise til Oslo?

Din og andres hang til fordomsfulle ytringer er et langt større problem for Norge.

Hva skal vi gjøre med disse?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/15-slagsmal-mellom-casuals-i-Oslo-i-natt-6690110.html

Jeg regner med du mener at vi bør forhindre folk fra distriktene i å reise til Oslo?

en ting er slagsmål, en annen ting er å hylle barnemordere og true med å voldta og drepe kaffirhorer, slik disse gutta jevnlig gjør over nett

Annonse

en ting er slagsmål, en annen ting er å hylle barnemordere og true med å voldta og drepe kaffirhorer, slik disse gutta jevnlig gjør over nett

Du mener, med samme "logikk" som at kristne flest feirer at Gud har torturert og drept sin egen sønn, gjort Jomfru Maria (9-12 år, visstnok) gravid, og ser opp til en bok som beskriver å "sprette opp" magen på gravide?

Eller er du en av dem som bare leser Koranen, og ikke Bibelen?

Gjest lauring

Du mener, med samme "logikk" som at kristne flest feirer at Gud har torturert og drept sin egen sønn, gjort Jomfru Maria (9-12 år, visstnok) gravid, og ser opp til en bok som beskriver å "sprette opp" magen på gravide?

Les innlegget til miakami en gang til du.

Les innlegget til miakami en gang til du.

Du tenker på trusler over internett?

Samme type ting som gjorde at de måtte stenge kommentarfeltet i den kristne avisen Dagen for noen år siden, fordi det kom så mange voldelige trusler?

Utover det mener jeg at trusler og mobbing på internett (som er noe jeg har tatt opp her flere ganger) er noe som burde behandles på samme måte som andre trusler.

Nord og ned

Du tenker på trusler over internett?

Samme type ting som gjorde at de måtte stenge kommentarfeltet i den kristne avisen Dagen for noen år siden, fordi det kom så mange voldelige trusler?

Utover det mener jeg at trusler og mobbing på internett (som er noe jeg har tatt opp her flere ganger) er noe som burde behandles på samme måte som andre trusler.

''mobbing på internett (som er noe jeg har tatt opp her flere ganger)''

Javisst. Du har tatt opp temet "mobbing på nettet" ved å selv være den verste mobberen, med utestengelser både herfra og derfra en rekke ganger.

Nord og ned

Javisst, for det finnes jo organiserte politiske miljøer med oppspretting av gravide på programmet, på samme måte som det finnes muslimske miljøer med steinging og halshogging på "menyen".

Eller? kanskje det hadde vært en ide og holdt usaklighetene dine for deg selv?

Hmm, vesla på 9 år er for tida sjølerklært kristen av typen "halvt kristen og halvt muslim for det jo samme gud" (bestevenninna er muslim). I praksis betyr det at ho tror på Gud og Himmelen (pappa, farmor, farfar og onkel er i Himmelen), avskyr banning og unngår svinekjøtt der det er mulig. Heldigvis har ho ikke begynt å lese de hellige skriftene....

En digresjon fra

Hmm, vesla på 9 år er for tida sjølerklært kristen av typen "halvt kristen og halvt muslim for det jo samme gud" (bestevenninna er muslim). I praksis betyr det at ho tror på Gud og Himmelen (pappa, farmor, farfar og onkel er i Himmelen), avskyr banning og unngår svinekjøtt der det er mulig. Heldigvis har ho ikke begynt å lese de hellige skriftene....

En digresjon fra

''Hmm, vesla på 9 år er for tida sjølerklært kristen av typen "halvt kristen og halvt muslim for det jo samme gud" (bestevenninna er muslim). I praksis betyr det at ho tror på Gud og Himmelen (pappa, farmor, farfar og onkel er i Himmelen), avskyr banning og unngår svinekjøtt der det er mulig. Heldigvis har ho ikke begynt å lese de hellige skriftene....''

Er spent på hvordan denne hybridreligionen hennes utvikler seg videre. Foreløpig synes jeg hun har gjort et godt utvalg av elementer; akkurat nå er det jo bra at det er svin og ikke lam, hun ikke spiser ;-)

Annonse

En digresjon fra

'' I praksis betyr det at ho tror på Gud og Himmelen (pappa, farmor, farfar og onkel er i Himmelen), avskyr banning og unngår svinekjøtt der det er mulig. Heldigvis har ho ikke begynt å lese de hellige skriftene....''

*hehe* Jentungen her var vel på samme alder da hun ville begynne på morsmålsundervisning fordi bestevenninna gikk på det... :o)

'' I praksis betyr det at ho tror på Gud og Himmelen (pappa, farmor, farfar og onkel er i Himmelen), avskyr banning og unngår svinekjøtt der det er mulig. Heldigvis har ho ikke begynt å lese de hellige skriftene....''

*hehe* Jentungen her var vel på samme alder da hun ville begynne på morsmålsundervisning fordi bestevenninna gikk på det... :o)

* fnis *

Jeg visste ikke at trøndere hadde krav på morsmåls-undervisning. Men det høres jo ikke så urimelig ut ;-)

* fnis *

Jeg visste ikke at trøndere hadde krav på morsmåls-undervisning. Men det høres jo ikke så urimelig ut ;-)

''Jeg visste ikke at trøndere hadde krav på morsmåls-undervisning. Men det høres jo ikke så urimelig ut ;-)''

Jeg prøvde å forklare at hun hadde jo forsåvidt morsmålsundervisning hver dag på skolen i norsktimene mens venninna egentlig hadde et annet hovedspråk, men hun ble ikke helt overbevist tror jeg. :o)

''Hmm, vesla på 9 år er for tida sjølerklært kristen av typen "halvt kristen og halvt muslim for det jo samme gud" (bestevenninna er muslim). I praksis betyr det at ho tror på Gud og Himmelen (pappa, farmor, farfar og onkel er i Himmelen), avskyr banning og unngår svinekjøtt der det er mulig. Heldigvis har ho ikke begynt å lese de hellige skriftene....''

Er spent på hvordan denne hybridreligionen hennes utvikler seg videre. Foreløpig synes jeg hun har gjort et godt utvalg av elementer; akkurat nå er det jo bra at det er svin og ikke lam, hun ikke spiser ;-)

Ikke sant ;-)

Tipper det blir gode måltider av lam i påska, både hos venninna og hjemme ;)

Kommentaren min var litt spøkefull ift Sørs innlegg om enkelte deler av Bibelen, (GT?), men jeg syns det er positivt at RLE-faget favner vidt i grunnskolen. Vesla har fått kunnskap om fleire religioner og livssyn via skolen, og har klassevenner der ulike livssyn er representert.

Ho kan "diskutere" med storebror som er ateist og studerer arabisk, få innblikk i buddisme via omgangsvenner, feire Id / Eid med andre venner, delta i borgerlig konfirmasjon med familien, osv.

Jeg tror dagens unge er særdeles godt rusta for å ta egne valg :-)

*LOL*

Jaja, opplæring i "fremmedspråk" er sjelden bortkasta o:)

http://pull.imgfave.netdna-cdn.com/image_cache/1272333517104102.jpeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...