Gå til innhold

Frykter aksjoner mot Norge etter Krekar-pågripel

Anbefalte innlegg

Gjest lauring
Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8052944

''Den tidligere generalsekretæren i Islamsk Råd, Shoaib Sultan, er redd for at pågripelsen av Krekar kan føre til voldelige aksjoner mot staten Norge.

– Man kan frykte at dette av mange vil oppfattes som brudd på en fredssituasjon. Krekar har i alt han har sagt og gjort holdt på at Norge var en fredstilstand, og brudd på dette vil kunne føre til at de som støtter ham gjennomfører aksjoner i Norge.

Krekar ble tirsdag siktet for nye trusler han kom med i helgen. Blant truslene Krekar har kommet med på nettstedet Paltalk, var en video der Krekar sa at han ønsket dødelige angrep dersom han ble fengslet eller arrestert.

NRK har vært i kontakt med tilhengere av Krekar, som ikke ønsker å stå frem med navn.

En sier at han støtter mullaen fullt ut, en annen at han "håper det kommer en reaksjon" etter fengslinga.

Begge mener arrestasjon av Krekar er feil, ettersom de mener sharialovene står over norsk lov.''

Hva gjør egentlig slik folk her i landet?

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Colette

9

• Angustia

4

• Nord og ned

1

Mest aktive i denne tråden

Nord og ned
Skrevet

''Hva gjør egentlig slik folk her i landet?''

Svaret er enkelt og greit N A V

Gjest send de ut
Skrevet

Jeg er ikke rasist eller noe,

men når man uttaler at "sharialovene står over norsk lov",

da sier det seg selv at de ikke har noe her i landet å gjøre.

Hadde vi bodd i deres land hadde vi måttet respektere deres

lover og skikker,

likeså må de gjøre når de bor her.

Dette vitner om ren arroganse og mangel på respekt for det norske samfunn.

Skal de bo her får de jaggu respektere at norsk lov

er den som gjelder her.

Skrevet

''Svaret er enkelt og greit N A V''

Vi får nå være glad de lykkes med noe, da. :P

Skrevet

Jeg er ikke rasist eller noe,

men når man uttaler at "sharialovene står over norsk lov",

da sier det seg selv at de ikke har noe her i landet å gjøre.

Hadde vi bodd i deres land hadde vi måttet respektere deres

lover og skikker,

likeså må de gjøre når de bor her.

Dette vitner om ren arroganse og mangel på respekt for det norske samfunn.

Skal de bo her får de jaggu respektere at norsk lov

er den som gjelder her.

1) Hva mener du om kristne som mener at Guds lov og/eller Bibelen står over Grunnloven? Spør en personlig kristen hva de mener betyr mest for dem.

2) Selvsagt skal alle respektere Grunnloven, Straffeloven, osv. enten de er født her eller ei, og uansett religion.

Med vennlig hilsen

Gjest togli
Skrevet

1) Hva mener du om kristne som mener at Guds lov og/eller Bibelen står over Grunnloven? Spør en personlig kristen hva de mener betyr mest for dem.

2) Selvsagt skal alle respektere Grunnloven, Straffeloven, osv. enten de er født her eller ei, og uansett religion.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner flere personlig kristne, og alle mener selvsagt at Grunnloven er den loven man forholder seg til. Allikevel kan man ha sine personlige tanker og meninger som er mer relatert til Guds "lover" - men jeg nekter å tro at det er mange personlig kristne som mener at man skal følge Bibelen slavisk. I så fall er de helt på jordet...

Gjest send de ut
Skrevet

Med vennlig hilsen

Ja, men de folka forholder jeg meg ikke til.

Disse er født og oppvokst i Norge,

og man har jo ikke noe sted å kaste de ut til for å si det sånn.

De må rette seg etter norske regler,

ellers havner jo de og i fengsel...

Så hvorfor skal f.eks. Mullah være unntaket? Skal han slippe fengsel?

Det er jo det disse ekstreme mener,

lovene deres står over våre lover, så arresterer vi deres menn,

ja da må NORGE straffes... hallo, da sier det seg selv at de ikke hører hjemme her i Norge.

Eller har de tenkt å ta over Norge?? Jeg bare spør.

Ytterligpunkter finnes det i alle religioner,

men det er ytterst sjeldent jeg har hørt norske ekstreme kristne true med f.eks. å bombe/drepe pga slike ting. Da har vi irske tilstander, men sånn er det heldigvis ikke i Norge. Vi er litt mer fredelige her. Nordmenn er et fredelig folkeslag, så vi er ikke vant til slike folk som mullah.

Gjest send de ut
Skrevet

Jeg kjenner flere personlig kristne, og alle mener selvsagt at Grunnloven er den loven man forholder seg til. Allikevel kan man ha sine personlige tanker og meninger som er mer relatert til Guds "lover" - men jeg nekter å tro at det er mange personlig kristne som mener at man skal følge Bibelen slavisk. I så fall er de helt på jordet...

Og tror ikke så mange av de ekstremt kristne truer med å drepe politikere osv

og tror de slipper unna fengsel når de kommer med slike trusler...

men neida, det skal jo selvsagt være unntak for ekstreme muslimer, hvis ikke er vi jo rasister....

Skrevet

Nei, og de fleste muslimer er selvsagt helt enige, men på TV vises jo de mest ekstreme.

Ekstremister finner man jo i alle leire, dessverre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

men neida, det skal jo selvsagt være unntak for ekstreme muslimer, hvis ikke er vi jo rasister....

Mange er det nok ikke, men det er ikke mange slike muslimer heller. Poenget er dog at de blir påpekt.

ABB brukte jo kristendommen, og er kristen, men folk flest forstår jo at de fleste kristne ikke er slik.

Skrevet

Ja, men de folka forholder jeg meg ikke til.

Disse er født og oppvokst i Norge,

og man har jo ikke noe sted å kaste de ut til for å si det sånn.

De må rette seg etter norske regler,

ellers havner jo de og i fengsel...

Så hvorfor skal f.eks. Mullah være unntaket? Skal han slippe fengsel?

Det er jo det disse ekstreme mener,

lovene deres står over våre lover, så arresterer vi deres menn,

ja da må NORGE straffes... hallo, da sier det seg selv at de ikke hører hjemme her i Norge.

Eller har de tenkt å ta over Norge?? Jeg bare spør.

Ytterligpunkter finnes det i alle religioner,

men det er ytterst sjeldent jeg har hørt norske ekstreme kristne true med f.eks. å bombe/drepe pga slike ting. Da har vi irske tilstander, men sånn er det heldigvis ikke i Norge. Vi er litt mer fredelige her. Nordmenn er et fredelig folkeslag, så vi er ikke vant til slike folk som mullah.

Skal Krekar være "unntaket" for hva da? Det er da ingen som ønsker å gi ham amnesti fra å sone sin straff som alle andre?

Selvsagt skal han i fengsel - er det noen som sier noe annet?

ABB er et eksempel på en kristen ekstremist, og han drepte jo veldig mange.

Heldigvis forstår de fleste at akkurat som Krekar ikke er representatig for muslimer, så er ikke ABB representativ for kristne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, vi kan le og gremmes over enkelttilfeller, og vi kan meine mye og mangt. Lovverket er derimot klart fra politisk hold (Les: Stortinget).

Gjest send de ut
Skrevet

Skal Krekar være "unntaket" for hva da? Det er da ingen som ønsker å gi ham amnesti fra å sone sin straff som alle andre?

Heldigvis forstår de fleste at akkurat som Krekar ikke er representatig for muslimer, så er ikke ABB representativ for kristne.

Med vennlig hilsen

Breivik er IKKE kristen....

Skrevet

Jo, vi kan le og gremmes over enkelttilfeller, og vi kan meine mye og mangt. Lovverket er derimot klart fra politisk hold (Les: Stortinget).

Og Stortinget er folkevalgt i et av de best fungerende demokratiene i verden. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Breivik er IKKE kristen....

''Breivik er IKKE kristen....''

Og det bestemmer hvem da?

Definisjonen om man er kristen går på om man TROR på Jesus gjenoppstandelse, osv. (Trosbekjennelsen.)

Med vennlig hilsen

Gjest Send de ut
Skrevet

''Breivik er IKKE kristen....''

Og det bestemmer hvem da?

Definisjonen om man er kristen går på om man TROR på Jesus gjenoppstandelse, osv. (Trosbekjennelsen.)

Med vennlig hilsen

Det som er sakens kjerne er ikke religion,

men hvorvidt folk som har fått lov til å bo her tar seg til rette

og ikke vil følge reglene i det landet de bor i.

Skrevet

Det som er sakens kjerne er ikke religion,

men hvorvidt folk som har fått lov til å bo her tar seg til rette

og ikke vil følge reglene i det landet de bor i.

Nuvel, det var ikke jeg som påstod at saken kjerne var religion.

At folk skal følge lover og regler er det relativt få som er uenig med, bortsett fra når det kommer til trafikkregler, skatteregler, osv osv.

Skrevet

Med vennlig hilsen

''ABB er et eksempel på en kristen ekstremist, og han drepte jo veldig mange. ''

Begikk ABB ugjerningene i guds navn?

Skrevet

''ABB er et eksempel på en kristen ekstremist, og han drepte jo veldig mange. ''

Begikk ABB ugjerningene i guds navn?

Han snakker jo om Tempelriddere.

Ut over det er det jo betimelig å huske at både jøder, kristne og muslimer tilber samme gud.

Gjest togli
Skrevet

Muslimske ekstremister har ikke noe å gjøre her i landet - og de ødelegger også for de vennligsinnede muslimene det tross alt er flest av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...