NoExpertOne Skrevet 28. mars 2012 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har en 21,5" flatskjerm som i og for seg er helt OK. Med den anbefalte oppløsning på 1920 x 1080 blir imidlertid skriften i minste laget for mine øyne. Jeg har kommet til at en oppløsning på 1600 x 900 langt på vei løser dette problemet, men på bekostning av andre ting, spesielt bildekvaliteten. Jeg vurderer derfor å anskaffe en større skjerm. Er det noen, gjerne ut fra egen erfaring, som kan si noe om forskjellen på skriftstørrelsen for skjermer på 21,5 og 24"? Og er det noen skjermer (fabrikat og/eller type) som kan anbefales eller tvert i mot? 0 Siter
Mrs D Skrevet 2. april 2012 Skrevet 2. april 2012 Hvis en større skjerm støtter samme oppløsning som en mindre skjerm, så vil selvsagt skrift bli større fordi hver pixel er større. Ofte blir oppløsningen på en større skjerm høyere, og da er du egentlig like langt. Du får prøve å finne en større skjerm enn den du har, men med samme oppløsning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.