Gå til innhold

Spare eller bruke penger?

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Siden han har oppspart så mye penger fra gaver så ville jeg helt klart latt han kjøpe denne sparkesykkelen. Som andre sier her, så fører det mye postivit med seg; frisk luft og aktivitet :-)

Men hvor får man egentlig tak i skikkelige sparkesykler som holder? Jeg er også lei av å kjøpe 500-kroners sykler som ikke tåler noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• margerita1365380476

18

• Mandolaika

15

• Lillemus

6

• frosken

5

De eneste tilfellene jeg tillater meg å ha en mening eller legge ned veto osv er i de tilfeller hvor jeg og et av barna er og handler og JEG skal betale! Der synes jeg at jeg skal ha bestemmelsesrett på lik linje med en hvem som helst som har med ungen på shopping!

Selvsagt :-) Da handler det jo om dine penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da du som mor som bestemmer dette.

Jeg hadde støttet kjøpet av sparkesykkel, og til og med sponset litt, slik at han slapp å bruke kun av egne penger.

At du er redd for krangel med din samboer (stefar), synes jeg er trist. Har dere en skjev balanse i forholdet deres? Du må stå opp for sønnen din i de tingene du vet du tar riktige avgjørelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Siden han har oppspart så mye penger fra gaver så ville jeg helt klart latt han kjøpe denne sparkesykkelen. Som andre sier her, så fører det mye postivit med seg; frisk luft og aktivitet :-)

Men hvor får man egentlig tak i skikkelige sparkesykler som holder? Jeg er også lei av å kjøpe 500-kroners sykler som ikke tåler noe som helst..

se på skatepro.no Der har de mange fine sparkesykler. Sønnen min ønsker seg MADD VX2 til 1221kr. Moms kommer itillegg.

Dette er kjempebra sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde støttet kjøpet av sparkesykkel, og til og med sponset litt, slik at han slapp å bruke kun av egne penger.

At du er redd for krangel med din samboer (stefar), synes jeg er trist. Har dere en skjev balanse i forholdet deres? Du må stå opp for sønnen din i de tingene du vet du tar riktige avgjørelser.

Må si meg enig med deg.... Mine stebarn har en stefar (altså mors samboer) som ikke har samme oppfatninger som mor. Det hender ganske ofte at de forteller at "mamma og vi ordnet det, men vi må ikke fortelle det til xxxx"...

Jeg skulle ønske hun kunne ta den fighten en gang for alle, om den så blir stor, og så bli ferdig med saken....

Det hører med til historien her at stefar har en datter på alder med eldstemann, og han er absolutt ikke like strikt når det gjelder henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Ja, føler det er veldig skjev balanse her. Han bestemmer mye.

Hvis det er noe jeg ønsker veldig mye maser jeg som en unge. Maser og griner, helt til jeg får vilja mi!

I dag skrev jeg mail han og la ved svarene jeg hadde fått her. Han sa da at han kunne kjøpe sparkesykkelen, selv om det var unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

margerita1365380476

Må si meg enig med deg.... Mine stebarn har en stefar (altså mors samboer) som ikke har samme oppfatninger som mor. Det hender ganske ofte at de forteller at "mamma og vi ordnet det, men vi må ikke fortelle det til xxxx"...

Jeg skulle ønske hun kunne ta den fighten en gang for alle, om den så blir stor, og så bli ferdig med saken....

Det hører med til historien her at stefar har en datter på alder med eldstemann, og han er absolutt ikke like strikt når det gjelder henne...

Nå i kveld var det en ny episode her.

Sønnen min lurte på å få ta med vaffeljernet til en kompis i morgen.

De skal steke vafler de skal ha med på påskelunsjen på fredag. har de to jern går det jo mye raskere.

Da spurte sambo hva han skulle bruke for å ta opp vaflene.

Kniv vel, sa jeg. Det bruker alltid jeg.

Da hisset han seg opp. Det er teflonjern, du må ikke bruke kniv.

Jeg har gjort det i flere år og det har gått bra. må bruke pølseklype i plast sa han da. Det er jo ikke så lett sa jeg. Ro deg ned nå, det ordner seg.

Det er et dyrt jern, må være forsiktig sa han...blabla

Han ble så hissig. Sønnen min satt her og jeg sa han skulle bruke pølseklye så han fikk roet seg. han kom med noen gloser til meg også. Sønnen min tittet på meg og himlet med øynene.

Sånn har vi det nesten daglig. Er d rart jeg er dritt lei gubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe jeg ønsker veldig mye maser jeg som en unge. Maser og griner, helt til jeg får vilja mi!

I dag skrev jeg mail han og la ved svarene jeg hadde fått her. Han sa da at han kunne kjøpe sparkesykkelen, selv om det var unødvendig.

Er du sikker på at du vil at sønnen din skal vokse opp med et sånt mannlig forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal steke vafler de skal ha med på påskelunsjen på fredag. har de to jern går det jo mye raskere.

Jeg har gjort det i flere år og det har gått bra. må bruke pølseklype i plast sa han da. Det er jo ikke så lett sa jeg. Ro deg ned nå, det ordner seg.

Han ble så hissig. Sønnen min satt her og jeg sa han skulle bruke pølseklye så han fikk roet seg. han kom med noen gloser til meg også. Sønnen min tittet på meg og himlet med øynene.

Han har faktisk rett akkurat når det gjelder teflon og kniver.

Utover det fatter jeg ikke at du utsetter sønnen din for å bo sammen med denne fyren. Du velger selv, det gjør ikke sønnen din. Med mindre han kan flytte til sin far om han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsåvidt være enig i det med teflon og kniv (altså, jeg kan forstå at noen synes det er viktig), selvom jeg alltid bruker gaffel og belegget aldri har blitt ødelagt før selve jernet er klar for å skiftes ut...

Jeg kjenner her at problemet kanskje ikke er AT an er uenig, men måten det gjøres på og måten han prater på.....?

Om dere krangler mye, du egentlig er lei fyren OG kvier deg for å ta opp ting med ham, så kjenner jeg at jeg ville tatt det på alvor, ikke minst av hensyn til din sønn, og flyttet fra fyren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som du beskriver det her skal du ikke ha det....

Jeg skjønner at han ikke er voldelig eller noe sånt, men så skeivt skal ikke maktforholdet være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig leit å høre.

Oppriktig høres ikke dette ut som dette er godt for deg. Og heller ikke for sønnen din, som har ham som forbilde i livet sitt.

Dette er virkelig ikke riktig spor for dere... At du må grine og kjempe for å få det som du vil.

Stå opp for deg selv og sønnen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparte og sparte de pengene jeg fikk da jeg var barn, og hadde derfor en liten slatt på kontoen da jeg skulle ut og klare meg selv. Men det var først og fremst fordi det ikke var noe spesielt jeg ønsket meg. Det var aldri noe krav fra foreldrene mine om at jeg skulle spare absolutt alt.

Jeg synes ikke det er en god ide at barna bruker opp alt det de får av penger (i hvert fall ikke hvis de får en del), men jeg skjønner ikke argumentet med at de skal spare alt heller.

Dette er noe han virkelig ønsker seg og er interessert i, ikke bare noe han plutselig har fått for seg. Jeg synes absolutt han skal få lov til å kjøpe den sparkesykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har rett i at det ikke er en god ide å bruke kniv sammen med teflon.

Men jeg er enig med UlrikkeE i at problemet ser ikke ut til å være det dere er uenige om, men måten dere krangler på/måten problemene blir løst på. Hvis små uenigheter alltid/ofte er på denne måten, vil jeg foreslå at du finner et bedre forbilde for sønnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han bestemmer mye. Hvis det er noe jeg ønsker veldig mye maser jeg som en unge. Maser og griner, helt til jeg får vilja mi!" Han bestemmer mye fordi du lar han få bestemme mye. Du er en voksen kvinne med et lite barn, du må begynne å ta litt plass. Dersom du ønsker å sponse ditt barn med denne sykkelen, noe jeg hadde gjort om det var mitt barn siden han er så flink til å spare fra før, så gjør du det. Ikke noe om eller men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange gode svar nedenfor, og at sparkesykkel er bestilt. Veldig flott at du stod på for din sønn.

Men jeg må si at forholdet deg og din samboer ikke er sunt for deg eller din sønn. Er ikke ute etter å kritisere deg, ikke misforstå. Har selv kommet ut av et forhold som ikke var sunt for meg og mitt barn, så jeg vet hva det vil si. Ting blir gjerne værre etter som årene går, og ikke utsett din sønn og deg selv for det....

Skal ikke lage et langt innlegg, men vil bare si at tenk deg godt om. Innerst inne skjønner du nok det selv, men det er ikke alltid så lett å bryte ut. Søk hjelp, f.eks. familievernkontoret... Der kan du komme til samtaler for å snakke om hvordan du har det. De kan rådføre deg.

Hjelpen er rundt deg, du må bare se mulighetene:)

Livet byr på mer enn et dårlig forhold:))

Lykke til, uansett hva du velger å gjøre:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Ser du har fått mange gode svar nedenfor, og at sparkesykkel er bestilt. Veldig flott at du stod på for din sønn.

Men jeg må si at forholdet deg og din samboer ikke er sunt for deg eller din sønn. Er ikke ute etter å kritisere deg, ikke misforstå. Har selv kommet ut av et forhold som ikke var sunt for meg og mitt barn, så jeg vet hva det vil si. Ting blir gjerne værre etter som årene går, og ikke utsett din sønn og deg selv for det....

Skal ikke lage et langt innlegg, men vil bare si at tenk deg godt om. Innerst inne skjønner du nok det selv, men det er ikke alltid så lett å bryte ut. Søk hjelp, f.eks. familievernkontoret... Der kan du komme til samtaler for å snakke om hvordan du har det. De kan rådføre deg.

Hjelpen er rundt deg, du må bare se mulighetene:)

Livet byr på mer enn et dårlig forhold:))

Lykke til, uansett hva du velger å gjøre:))

Takk for tilbakemelding.

Vi har vært sammen i 9 år og har to barn sammen, jeg har et barn fra tidligere.

Har mange ganger hatt lyst til å dra min vei, men gjør det ikke pga barna. Synes det er trist for barna å ha skilte foreldre, slik mitt eldste barn har.

Det at mange sier barna kan få det bedre om foreldrene er skilt, men er gode venner er bare tull.

Jeg er selv skilsmissebarn og det er vondt for barna uansett.

Jeg har i perioder grint daglig pga konflikter og urettferdighet med samboeren. Jeg vet ikke lenger hvem jeg er som person. Jeg er svak og han er veldig sterk.

Jeg biter tennene sammen og holder ut for ungenes skyld, det er en av greia med å være mor. Ungene alltid i første rekke. De to andre er så små at de ikke merker noe enda.

Joda, jeg kan jo være ekstra irritabel noen dager pga jeg er lei meg og føler meg ulykkelig.e

Mannen min kommer alltid etterpå og ber om unnskyldning for oppførselen sin og sier han skal skjerpe seg, når han ser jeg gråter og ikke ønsker nærhet med ham.

Jeg vet at det er like ille neste dag. Så sier han ofte det er jeg som får han til å reagere som han gjør. Jeg prøver jo å ikke si imot ham eller spørre ham om ting jeg ønsker å gjøre.

Nei, dette er ikke lett.

Hadde vi ikke hatt barn sammen hadde jeg dratt for maange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

Vi har vært sammen i 9 år og har to barn sammen, jeg har et barn fra tidligere.

Har mange ganger hatt lyst til å dra min vei, men gjør det ikke pga barna. Synes det er trist for barna å ha skilte foreldre, slik mitt eldste barn har.

Det at mange sier barna kan få det bedre om foreldrene er skilt, men er gode venner er bare tull.

Jeg er selv skilsmissebarn og det er vondt for barna uansett.

Jeg har i perioder grint daglig pga konflikter og urettferdighet med samboeren. Jeg vet ikke lenger hvem jeg er som person. Jeg er svak og han er veldig sterk.

Jeg biter tennene sammen og holder ut for ungenes skyld, det er en av greia med å være mor. Ungene alltid i første rekke. De to andre er så små at de ikke merker noe enda.

Joda, jeg kan jo være ekstra irritabel noen dager pga jeg er lei meg og føler meg ulykkelig.e

Mannen min kommer alltid etterpå og ber om unnskyldning for oppførselen sin og sier han skal skjerpe seg, når han ser jeg gråter og ikke ønsker nærhet med ham.

Jeg vet at det er like ille neste dag. Så sier han ofte det er jeg som får han til å reagere som han gjør. Jeg prøver jo å ikke si imot ham eller spørre ham om ting jeg ønsker å gjøre.

Nei, dette er ikke lett.

Hadde vi ikke hatt barn sammen hadde jeg dratt for maange år siden.

''Det at mange sier barna kan få det bedre om foreldrene er skilt, men er gode venner er bare tull. Jeg er selv skilsmissebarn og det er vondt for barna uansett.''

Jeg, men min erfaring, vil påstå at du tar feil.

''De to andre er så små at de ikke merker noe enda.''

Jeg, med min erfaring, vil påstå at du tar feil her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...