Gå til innhold

Fysio imens jeg venter?

Gjest Komme meg gjennom dagene

Anbefalte innlegg

Gjest Komme meg gjennom dagene
Skrevet

Jeg tok mr av nakken for 7 mnd siden pga smerter. Fikk da vite at jeg har en prolaps. Har siden da ventet på time til tverrfaglig rygg poliklinikk .Har blitt verre i det siste. Har no vondt i skulderene og nedover armen. Er svimmel og gruer meg til jobb hver dag. Har en tung jobb så er helt ferdig i skuldrene etter jobb. Kan jeg ta behandling te fysio eller naprapat imens jeg venter på time på sykehus.?

Skrevet

Du kan ta kontakt med en fysioterapeut som er spesialist i manuell terapi. Disse fysioterapeutene er spesielt kompetente i forhold til nakke- og rygglidelser. Vedkommende vil kunne vurdere om det er noe som kan gjøres for at du kan bli bedre og vil også kunne vurdere om du bør sykemeldes - helt eller delvis - en periode.

I tillegg kan du evt. ringe rygg- og nakkeklinikken og informere om at du er blitt verre og spørre om når du komme til å få en time.

Skrevet

Ei venninne med prolaps i ryggen prøvde naprapat og fysio, uten at det hjalp noe særlig. Hennes mor overtalte henne til å gå til osteopat. Hun hadde ikke særlig tro på at det skulle hjelpe, og ble gledelig overrasket da hun utrolig nok ble helt frisk etter bare to behandlinger.

Ring en osteopat, så kan du høre med h*n om det kan være noe for deg :-)

Lykke til, og god bedring!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg synes du skal gå tilbake til legen siden du har blitt værre, da tenker jeg spesielt på strålingen ut i armen.

Spør da samtidig om rekvisisjon til behandling mens du venter.

Jeg fikk prolaps i nakken i vinter (snømåking) med samme smertebilde som du har nå, med stråling ut i armen.

Gikk da i manuell terapi, fikk time etter en halv uke, og trente i 2 mnd (3-4 gng pr uke).

Jeg ble frisk i løpet av denne tiden. Jeg fikk vite at det var en stor fordel at jeg kom veldig tidlig, jeg skjønte selv at jeg hadde måket på meg prolaps (dette syntes også på mr) og gikk til legen med en gang.

Jeg tror du kan gå til manuell terapeut uten rekvisisjon fra lege.

Skrevet

Jeg synes du skal gå tilbake til legen siden du har blitt værre, da tenker jeg spesielt på strålingen ut i armen.

Spør da samtidig om rekvisisjon til behandling mens du venter.

Jeg fikk prolaps i nakken i vinter (snømåking) med samme smertebilde som du har nå, med stråling ut i armen.

Gikk da i manuell terapi, fikk time etter en halv uke, og trente i 2 mnd (3-4 gng pr uke).

Jeg ble frisk i løpet av denne tiden. Jeg fikk vite at det var en stor fordel at jeg kom veldig tidlig, jeg skjønte selv at jeg hadde måket på meg prolaps (dette syntes også på mr) og gikk til legen med en gang.

Jeg tror du kan gå til manuell terapeut uten rekvisisjon fra lege.

''Jeg tror du kan gå til manuell terapeut uten rekvisisjon fra lege.''

Det stemmer :-)

Skrevet

Hei. Du sier du har en tung jobb. Snakk med lederen din, slik at du kan få en lettere jobb en periode. Er dere tilknyttet en bedriftshelsetjeneste kan de hjelpe deg og i forhold til tilrettelegging.

Be fastlegen din ta kontakt med klinikken du venter plass på. Kanskje det hjelper å "pushe" litt. Lykke til!

Gjest komme meg gjennom dagene
Skrevet

Hei. Du sier du har en tung jobb. Snakk med lederen din, slik at du kan få en lettere jobb en periode. Er dere tilknyttet en bedriftshelsetjeneste kan de hjelpe deg og i forhold til tilrettelegging.

Be fastlegen din ta kontakt med klinikken du venter plass på. Kanskje det hjelper å "pushe" litt. Lykke til!

Ja vi har bedriftshelsetjeneste. Skal kontakte dem. Kan vi få billigere fysio og sånn gjennom dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...