Gjest Nonicki Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hei, Jeg er skilt mor til et barnehagebarn. Foreløpig har vi vanlig samvær, men faren ønsker å ha barnet mer. Det jeg lurer på er hvordan det vil fungere økonomisk. Dette er ikke familievern kontoret opptatt av.Da jeg har nevnt før at jeg er usikker på om faren vil ta det økonomiske ansvaret sier de bare at det må han. Enkelt å si, men sånn fungerer det ikke. Han betaler ikke regninger og han har fått lønnstrekk fordi han ikke betaler bidrag. Det som bekymrer meg ved at han skal ha femti prosent ordning er at jeg ikke kan stole på at han betaler f.eks barnehagen. Da blir det jo urettferdig at han skal få barnetrygd og betale mindre bidrag mens jeg betaler utgiftene. Jeg føler at jeg må sitte med alt ansvaret mens han kan leke pappa, og bare svelge kameler og være glad for at han vil ha tid med barnet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest just say no Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Så lenge han ikke oppfyller sine forpliktelser i dag, er han ikke klar til å påta seg flere. Så da sier du bare nei til mer samvær. Endringer i dagens ordning må dere være enige om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Dersom dere tidligere har kommet til enighet i en skriftlig avtale, er det denne som gjelder inntil noe annet er avtalt. Du kan med andre ord som en annen sier under her, insistere på at det ikke skal være noen endring i nåværende ordning. Så får du heller se hva han velger å gjøre i forhold til dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nonicki Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Dersom dere tidligere har kommet til enighet i en skriftlig avtale, er det denne som gjelder inntil noe annet er avtalt. Du kan med andre ord som en annen sier under her, insistere på at det ikke skal være noen endring i nåværende ordning. Så får du heller se hva han velger å gjøre i forhold til dette. Avtalen går snart ut og vi skal tilbake til familievern kontoret for å skrive ny avtale. Vi hadde mange møter sist runde, og jeg regner med at det vil bli vanskelig når vi fortsatt ikke er enige. Jeg vil gjerne fortsette med avtalen vi har fordi jeg da får de økonomiske fordelene, da jeg vet at jeg uansett vil bli sittende med det økonomiske ansvaret synes jeg det er rettferdig. Når det gjelder samvær så ser det ut til å fungere for barnet også så jeg ser ikke poeng i å gjøre noe forandring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Dersom dere tidligere har kommet til enighet i en skriftlig avtale, er det denne som gjelder inntil noe annet er avtalt. Du kan med andre ord som en annen sier under her, insistere på at det ikke skal være noen endring i nåværende ordning. Så får du heller se hva han velger å gjøre i forhold til dette. ''Dersom dere tidligere har kommet til enighet i en skriftlig avtale, er det denne som gjelder inntil noe annet er avtalt. '' Dette kommer an på hva som står i avtalens om varighet. Dersom den er tidsbestemt, så opphører den også formelt på det angitte tidspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.