Gå til innhold

Vondter i kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er det vanlig med fysiske smerter ved schizofreni?

Eller er går en mer over til hypokonderi da?

For en hypokonder er vel smertene virkelige, og de tror det er fysisk sykdom?

Kan man innbille seg smerter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er ikke dårlig heller, har bare smerter som kommer og går og det irriterer meg. Lurer på hva det er. Kan jo rett og slett være fysisk.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Er ikke dårlig heller, har bare smerter som kommer og går og det irriterer meg. Lurer på hva det er. Kan jo rett og slett være fysisk.

Det kan absolutt være fysisk :-)

Alt her i verden er ikke psykisk...eller "bare" psykisk..kropp og sjel henger jo sammen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det kan absolutt være fysisk :-)

Alt her i verden er ikke psykisk...eller "bare" psykisk..kropp og sjel henger jo sammen.

Det er sant. Kan være fimbromyalgi eller hva det heter, da forflytter vel smerter seg rundt i kroppen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er sant. Kan være fimbromyalgi eller hva det heter, da forflytter vel smerter seg rundt i kroppen.

J, jeg har skjønt at FM er slik. Ikke at jeg sier at du har det, altså.

Jeg har også en del diffuse smerter, men det kommer av at jeg ikke er psykisk frisk, det følger gjerne med. Man er anspent.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

J, jeg har skjønt at FM er slik. Ikke at jeg sier at du har det, altså.

Jeg har også en del diffuse smerter, men det kommer av at jeg ikke er psykisk frisk, det følger gjerne med. Man er anspent.

Kan være det henger sammen med psyken, men har vanskelig for å tro det og. Får smerter alle plasser og de florerer rundt i kroppen, kan umulig vite hva det er da.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Kan være det henger sammen med psyken, men har vanskelig for å tro det og. Får smerter alle plasser og de florerer rundt i kroppen, kan umulig vite hva det er da.

Merkelig. Nevn det for legen neste gang du er der.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Merkelig. Nevn det for legen neste gang du er der.

Det har holdt på slik i alle år så det er vel ikke poeng i å nevne det, når jeg har gjort det før har de ikke funnet noe fysisk. Men smertene er virkelige. Får bare legge meg for blir trøtt av vondter.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det har holdt på slik i alle år så det er vel ikke poeng i å nevne det, når jeg har gjort det før har de ikke funnet noe fysisk. Men smertene er virkelige. Får bare legge meg for blir trøtt av vondter.

Men det er jo typisk ved FM da, at de ikke finner noe fysisk...synes duskal snakke med lege om det igjen uansett.

Sov godt!

Skrevet

Siden smertene gjerne kommer når du reduserer AP, så er vel det en indikasjon på at det er en nær sammenheng mellom smerter og psyken?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Men det er jo typisk ved FM da, at de ikke finner noe fysisk...synes duskal snakke med lege om det igjen uansett.

Sov godt!

Mulig jeg har det da, frustrerende. Sov godt, helt til nå og det er godt å sove. Drømmer mye rart da,hm.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Siden smertene gjerne kommer når du reduserer AP, så er vel det en indikasjon på at det er en nær sammenheng mellom smerter og psyken?

Det er bare så rart, er smertene vrangforestillinger da?

Har aldri hørt om noen som har smerter som vrangforestillinger.

Skrevet

Det er bare så rart, er smertene vrangforestillinger da?

Har aldri hørt om noen som har smerter som vrangforestillinger.

Det ville vært nyttig om du noen måneder førte logg daglig over hvordan formen din er og hva du tar av medisiner. Jeg har inntrykk av at smertene kommer hver gang du tar lite AP, men for å få bekreftet at det virkelig er slik, så ville systematisk registrering vært til hjelp.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det ville vært nyttig om du noen måneder førte logg daglig over hvordan formen din er og hva du tar av medisiner. Jeg har inntrykk av at smertene kommer hver gang du tar lite AP, men for å få bekreftet at det virkelig er slik, så ville systematisk registrering vært til hjelp.

Det kan jeg jo gøre, skrive litt daglig på pc'n min hvordan formen er. Men kan fysiske smerter være vrangforestillinger?

Når smertene begynner tenker jeg det verste, at jeg er døden nær og at kreft eller svulster har angrepet kroppen min. Blodpropp er og noe som går igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...